baby 2 huizen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Crazy angel, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy angel

    Crazy angel Bekend lid

    13 jan 2008
    794
    0
    0
    mijn meisje heeft zoals je leest, een soort van 2 huizen

    het zit namelijk zo, ik kom nog heel veel bij mijn moeder in huis,
    daar heeft ze ook een eigen wiegje staan, ik een eigen slaapkamer..
    dus een paar dagen zijn we daar en een paar dagen in het andere huis
    sinds kort heb ik het idee dat dat haar helemaal te veel word

    ze huild veel, slaapt weinig, en ik lees overal;
    ritme en regelmaat is heel belangrijk

    maar hoe kan ik daar voor zorgen als ik iedere keer weer zomaar naar een ander huis ga...
    want het is ook niet zo dat ik de ene dag daar ben en de andere dag hier, maar wanneer het uit komt
    volgens mij kan zo'n kleintje daar nooit aan wennen
    want volgens mij vergeten kleine babys ook heel snel.. dus moet ze continu weer wennen

    heeft er iemand nog tips, of opmerkingen die kunnen helpen?
     
  2. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    De 8 weken sprong zit er aan te komen dus dat zou ook wel met haar gedrag te maken hebben ;)

    Wat betreft rust en regelmaat. Dat kun je ook wel hanteren in 2 verschillende huizen hoor...Ik heb Marit (en doe het nog steeds) altijd overal mee naar toe genomen...Op het begin was dat soms even pittig, maar dat werpt nu zeker zijn vruchten af! Slapen doet ze overal, tis gewoon een heerlijk kind...Ik zorg er wel voor, dat elke keer voor het slapen gaat ook bij opa en oma thuis, hetzelfde riedeltje gedaan wordt...en haar knuffel met muziekdoosje gaat overal mee heen , waar zij ook slaapt...

    Jouw kindje is nog zo jong, dat ritme komt echt vanzelf wel hoor!
     
  3. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Zolang je in beide huizen de rust en regelmaat volhoudt, kan het volgens mij daar niet aan liggen... Als je altijd dezelfde volgorde aanhoudt (slapen, wakker-dan verschonen en voeden, knuffelen, evt. spelen in de box, weerslapen) in beide huizen, komt het na het sprongetje allemaal vast wel weer goed!
     
  4. Crazy angel

    Crazy angel Bekend lid

    13 jan 2008
    794
    0
    0
    8 weken sprong?
     
  5. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hier ook zoiets. Ons kleintje komt heel heel veel bij haar tante en opa. Die wonen allebei hier om de hoek. In beide huizen heeft ze ook haar eigen kamertje en haar eigen complete babyuitzet. Ik kan haar dus gewoon ieder moment van de dag langsbrengen bij wijze van spreke zonder ook maar 1 spulletje mee te hoeven geven (lekker makkeluuukkk:D)
    Soms heb ik wel eens gehad dat ik het idee had dat het haar allemaal een beetje druk werd. Dat was voornamelijk in de periodes (die meestal een dag of 4 duren) dat ze zich erg aan het ontwikkelen en groeien was en dus alles als een spons in zich opnam. Op zulke dagen bleef ik lekker 'geisoleerd' thuis met haar en gaf haar alle rust die ze nodig had. Na 2 tot 4 dagen ging het weer en konden we op de oude tour verder. Na een maand of 3 kreeg ik zelf het idee dat ze het zo gewend was, dat als ik eens een dagje helemaal de deur niet met haar uitging, ze zich lichtelijk ging vervelen. Soms heeft ze dat ook nog wel eens. Als ik het rustig aan heb gedaan en haar een paar dagen de hele dag binnen heb gehad om met mij of papa en haar speelgoed te spelen, dan word ze gewoon kriebelig. Zodra ik dan een stukje met haar ga wandelen naar tante of opa, of tante en opa komen op bezoek, dan is onze kleine meid weer helemaal vrolijk. Dit is voor mij een teken dat het in die periode een routine geworden is. Leven in verschillende huizen met verschillende toch steeds dezelfde mensen is OOK regelmaat, hoeft niet stressig te zijn en reinheid... tja..... vies kan het ook thuis zijn :)

    Excuseer mij voor het lange verhaal want ik had het ook bij alleen de tip kunnen laten die ik nu ga geven:

    Als jij het idee hebt dat het haar even te veel is, zorg er dan voor dat ze heel even in mama's rustige haven kan bijkomen ;)
     
  6. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter heeft ook een kamer bij mijn ouders en ik kom daar ook vaak, niet hele dagen, maar ze doet daar wel een slaapje en een flesje bijvoorbeeld.
    Heb er nooit problemen aan ondervonden hoor!
     
  7. Crazy angel

    Crazy angel Bekend lid

    13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik merk het wel heel sterk,
    was vandaag ook weer gewoon op en neer geweest naar mijn ouders
    van 3uur tot zo'n 10 uur
    en sinds ik weer in het andere huis ben, gaat ze heel hard huilen, echt krijzen soms, zonder enig herkenbare reden
    en is ze moeilijk te troosten... dat heb ik niet, als ik gewoon hier blijf

    het lijkt wel alsof ze dit huis niet meer herkent als we een dagje zijn weg geweest..
    ook al was het nog niet eens een halve dag geleden dat ze dan nog op precies dezelfde plek had gelegen..
     
  8. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Kan het misschien zo zijn dat ze bij je ouders ineens heelveel aandacht krijgt, minder slaapt hierdoor (zichzelf wakker houdt) en daardoor oververmoeid is? Dat hebben wij hier namelijk als er bezoek is geweest ook, dan gaat ze nooit rustig slapen.
     
  9. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Klinkt idd als sprong.. dan ervaren ze hun omgeving ineens anders omdat ze de ontwikkeling ineens erg hard gaat. Dat kan beangstigend zijn en hebben ze meer behoefte aan rust en regelmaat. Dan kan een paar weken eenzelfde omgeving (vertrouwd) helpen. Steeds veranderen is dan gewoon net te veel.. het gaat echt over en wanneer de ontwikkelingssprong genomen is kunnen de beebjes de nieuwe ontwikkeling plaatsen en is het weer in orde...

    Kijk eens op de site van Oei ik groei en je zult veel van het gedrag van je kindje herkennen.. Sommigen kunnen er niks mee.. ik heb er altijd veel aan gehad.. al was het alleen maar dat ik me niet schuldig hoefde te voelen omdat het een normale ontwikkeling is...

    Succes..
     

Deel Deze Pagina