Hoe begon jouw bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pstjepiet, 3 jan 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pstjepiet

    Pstjepiet Bekend lid

    16 okt 2015
    667
    367
    63
    Ik ben bij de eerste ingeleid en hoop van harte dat ik nu spontaan mag bevallen.

    Nu vind ik het gewoon leuk om te lezen hoe bij iedereen de bevalling is begonnen. Voortekenen? Breken van vliezen? Bloedverlies?

    Ben gewoon benieuwd. :)
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  2. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Bloedverlies om op dinsdagavond. Moest toen direct naar het ziekenhuis omdat het vrij veel was. Uiteindelijk woensdag op donderdagnacht geboren.
     
    Pstjepiet vindt dit leuk.
  3. Bob1981

    Bob1981 Fanatiek lid

    7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Om 14:10u vochtverlies maar door een hoge vliesscheur geen idee dat mn vliezen gebroken waren omdat ik soms wat vochtverlies had maar echt maar heel weinig.
    Om 16u begon mn weeënstorm en om 19:58u is onze dochter geboren.
    Dus het ging vrij vlot :D

    Deze 2e is een geplande keizersnee dus nog een paar dagen dan wordt hij gehaald.
     
    Pstjepiet vindt dit leuk.
  4. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Met de eerste bij 40+3 gestript tijdens controle omdat het vruchtwater wat aan de lage kant was en dus voor de zekerheid. Ze was toen ook al ingedaald met 37 weken. Ik kreeg na twee uur voorweeën en mijn weeënstorm begon rond een uur of 17:00, om 19:00 naar het ziekenhuis en ze was om 22:00 geboren.

    Met de tweede ben ik as vrijdag 41 weken, nog niet ingedaald (!) maar verder wel ontzettend veel last van voorweeën en bekkeninstabiliteit. Kan amper lopen, maar het lijkt niet op dat ze snel geboren word. Ik moet waarschijnlijk met 41,5 weken ingeleid worden. Hoop dat dit zo kan dat ik alsnog mag thuis bevallen!!
     
    Pstjepiet vindt dit leuk.
  5. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Beide keren braken mijn vliezen snachts. Na een aantal uren kreeg ik actieve weeen. Dit waren rugweeen die ik bij beide onder de douche heb opgevangen. Eerste bevalling duurde 5 uur en de tweede 3 uur. Beide thuis bevallen!
     
    Pstjepiet vindt dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oudste; vliezen braken spontaan, daarna meteen weeën.
    Jongste; ingeleid
     
    Pstjepiet vindt dit leuk.
  7. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    931
    316
    63
    Vrouw
    Mijn bevallingen zijn allemaal met gebroken vliezen begonnen zonder voortekenen (behalve die van mijn eerste dochtertje omdat die ingeleid werd na 23 wkn).
     
  8. mamaEl

    mamaEl Fanatiek lid

    4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    1e bevalling begon met onregelmatige weeën die na 1 nacht, 1 dag en nog 1 nacht iets regelmatiger werden. Aan het eind van nacht 2 vk gebeld en toen had ik 4 cm ontsluiting.
    Bij de 2e braken 's nachts mijn vliezen en 5 min later had ik meteen heftige weeën.
     
  9. Holadiee

    Holadiee Bekend lid

    4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    1&2 met weeen, 3 met gebroken vliezen...
     
  10. Noonaa

    Noonaa Niet meer actief

    1ste was een keizersnede
    2de begon met weeën, maar heel zachtjes. Het waren zo wat buikkrampjes, maar wel een gevoel dat ik nog nooit gehad had. En toen we ze begonnen te timen, bleken ze vrij regelmatig te komen, dus het leek erop dat dat heb begin was. Ik heb vaker gehoord "je weet het echt wel als het begonnen is!"... bij mij was het een gok! Ik ben toen naar het ziekenhuis gegaan met de melding "ik denk dat ik binnenkort ga bevallen..."

    Bloedverlies kwam pas toen ik mocht beginnen persen, en de vliezen heeft de gynaecoloog zelf nog moeten breken vlak voor ik begon te persen, die waren nog steeds niet gebroken. Was wel fijn, want dan heeft het kindje natuurlijk tot het laatste moment volledig beschermd gezeten :).
     
  11. Humtum

    Humtum Fanatiek lid

    9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Had om H4 smiddags wat vruchtwater verlies, dacht eerste 45 min dat ik urine verloor maar na 3x naar wc geweest zijn zonder resultaat viel t kwartje. Om h5 begonnen weeën (5-10 min tussenpoos), richting half 6 werd dat iedere 2-3 min Om h7 constateerde VK 6 cm ontsluiting, om 9u volledige ontsluiting en om 10u was onze zoon er!

    Ben nu aan t wachten op nr 2. Nog een paar weekjes!!! Ben benieuwd of t nu heel anders start of t zelfde!!
     
  12. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.977
    113
    Vrouw
    Bij de 1e met een klein beetje bloedverlies. Vk gebeld voor de zekerheid --> 7 cm ontsluiting.

    2e begon met weeën.
     
  13. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ook bij de eerste ingeleid en ik wilde bij de tweede zooooo graag spontaan bevallen. En dat lukte :thumup::thumup:

    Bij mij begon het met naar de wc moeten (geen diarree maar gewoon ontlasting) en voelde wel ineens heftige druk / samentrekking om het er zsm uit te krijgen. Na de wc kwamen ineens de weeen op, direct elke minuut van 1 minuut. Dus toen wist ik het wel :D
     
  14. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Eerste met bloedverlies en rugpijn
    Tweede met een voorgevoel.. terwijl ik nog potdicht zat. Weeen begonnen en 25 minuten later was hij er :eek: Dat deed pijn!!
     
  15. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Hier begon het om 0:00 met gelijk goede weeen van 1,5 minuut om de 2/3 minuten.

    Om 2:30 verloskundige gebeld, 5 cm ontsluiting.

    Om 3:30 verloskundige weer gebeld omdat vliezen waren gebroken, 10 cm ontsluiting.

    5:45 is ze geboren
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  16. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    S'nachts werd ik wakker met buikpijn/kramp.

    Ik stond op uit mijn bed en toen werd mijn onderbroek nat. (Geen urine)
    Vond ik al vreemd, toen ben ik de krampen gaan timen en zag ik dat ze om de 5 minuten kwamen.

    Nog 1.5 uur volgehouden, daarna gaan douchen en toen werd het niet minder.
    Ondertussen de vk gebeld, weeen kwamen nu om de 3 en soms om de 4 minuten.


    Aangekleed en de vk kwam voelen en zei je hebt al 7 cm ontsluiting. Ehhh oeps!

    Naar het ziekenhuis, en 12 uur later was onze zoon er. (Naja zo makkelijk ging het niet, maar je snapt me wel)
     
  17. Bloem1988

    Bloem1988 Actief lid

    21 apr 2012
    125
    13
    18
    2x begonnen met weeën. Meteen herkenbaar. Nu bij de 3e aan het afwachten.. toch weer spannend hoe en wanneer het begint!
     
  18. Puck123

    Puck123 Bekend lid

    22 dec 2014
    582
    291
    63
    1e keer ook ingeleid. 2e keer spontaan begonnen met weeen. De vliezen zijn handmatig gebroken toen ik ruim 8 cm uitsluiting had. Toen ook snel naar de 10cm en persweeen
     
  19. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Met 36wk vrijdag op zaterdag nacht vliezen gebroken. Nog geen krampjes. Zaterdag avond 20.00uur krampjes. 21.30 begonnen de weeën en om 5.16 is ze geboren.
     
  20. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Bij alle drie begonnen met weeën na aanleiding van strippen en bij de tweede en derde verloor ik ook mijn slijmprop. Bij de derde in het begin zelfs ook nog heel erg licht roze verlies, voor de slijmprop eruit kwam en tussen de nog beginnende weeën door.
     
    Pstjepiet vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina