Hoe bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lore, 6 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe bevallen?

  1. thuisbevalling

  2. polikinisch bevallen

  3. onderwaterbevalling

  4. 'gewoon' bevallen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Uit of thuis bevallen, ik zou wel thuis willen, maar omdat de eerste door de nooduitgang is gekomen, moet ik voortaan naar het ziekenhuis om te bevallen.

    Maar goed, daar is alles bij de hand voor als het toch uit de hand loopt.

    Groetjes
     
  2. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Ik heb gekozen voor thuisbevalling weet niet wat gewoon bevalling is... nu maar hopen dat het ook zo gebeurt ;)
     
  3. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik had gekozen voor een thuisbevalling, maar omdat mijn zoontje Rens 3 weken en 5 dagen te vroeg kwam moest ik naar het ziekenhuis.
    Hij is daar na een voorspoedige bevalling van 7 uur in totaal op de natuurlijke manier geboren.
    We moesten nog ruim een week in het zkh blijven omdat hij door zijn iets te vroege geboorte niet goed dronk en de melk via de sonde binnen moest krijgen.
    Zijn gewicht en lengte waren ok, 2690 gram en 50 cm lang.
    Gelukkig heeft hij alles goed ingehaald en hij weegt nu met zijn 6 maanden 9 kilo en hij is 71 cm lang.
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Wat een mooi koppie!!
    Wees maar trots op je zoontje!

    groetjes
     
  5. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Dank je!
    Ik ben zeker erg trots op hem! :D
     
  6. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Wat een mooi kindje!

    Geniet er maar lekker van!
     
  7. Lore

    Lore Actief lid

    24 apr 2005
    127
    0
    0
    Studente
    Herentals
    Ik ben bevallen en ik wou thuisbevallen maar ik heb uiteindelijk voor polikinsch gekozen.
     
  8. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik ben er nog steeds niet uit! Ik zat na te denken over thuis bevallen, maar van mijn zoon ben ik in het ziekenhuis bevallen en dat beviel me heel goed! Aangezien we nu verhuisd zijn en veeeeeeel verder van het ziekenhuis afzitten dan bij mijn eerste (moeten nu een half uur rijden) en de wetenschap dat de bevalling van mijn zoon erg snel verliep zou het misschien verstandiger zijn om thuis te bevallen, maar ik zie daar een beetje tegen op dus ik heb nog steeds geen besluit genomen.

    Gr Carry
     
  9. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Hoi Carry

    Ik denk dat je gewoon moet doen waar je je het prettigst bij voelt. En als dat in het ziekenhuis is, moet je dat gewoon doen. ;)
    Dan ben je dr zelf ook wat geruster op.
     
  10. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Carry, ik ben het met Mirna eens, je moet doen waar je jezelf het prettigste en meest ontspannen bij voelt, maar ach je hebt nog eventjes de tijd, je kan immers altijd de plek van geboorte nog wijzigen..
    Succes!!
     
  11. Niet meer actief

    Mijn 1e kind werd ingeleid na 42 weken en 1 dag.
    Ik had geen vruchtwater meer en de situatie begon kritiek te worden.
    Om 11 uur 's-avonds kreeg ik weeen en om 3.17 was meneer er.
    Het was echt kantje boord, mijn zoontje werd bij me weggehaald en gereanimeerd, daarna heeft hij nog 7 uur op Neonatologie gelegen voordat mijn (ex) man en ik hoorde dat alles goed was met hem.

    Als je zo'n ervaring rijker bent, wil je bij de volgende niet meer thuis bevallen.
    Mijn dochtertje werd na 3 uur en 40 minuten weeen geboren, ook in het ziekenhuis. Mijn vliezen zijn na 40 weken en 2 dagen opzettelijk gebroken, mede door de herinneringen aan de eerste bevalling

    Beide keren heb ik spuiten gehad om de scherpe kantjes van de weeen af te halen. Zo snel is echt niet te doen, overigens geloofde mijn verloskundige beide keren niet dat ik al zover was en was ik aan het persen zonder dat er iemand in de buurt was...

    De bevalling van mijn dochtertje was er verder wel 1 als uit de boekjes :)
     
  12. Syrah

    Syrah Lid

    11 okt 2005
    23
    0
    0
    Vanwege mijn medicatie gebruik moet ik in het ziekenhuis bevallen. Zelf had ik het liever thuis willen doen, maar dat zit er dus niet in helaas....

    xx Syrah
     
  13. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik dacht in het begin dat ik nog een keuze had, maar nee dus.... de keuze is al voor mij gemaakt. ik moet namelijk in het ziekenhuis. medische indicatie. vanwege mijn lever. maar goed, ik hoef nu geen voor en nadelen aftewegen. ik ga gewoon naar het ziekenhuis!
     

Deel Deze Pagina