Hoe bevalt muurverf van de action?

Discussie in 'De lounge' gestart door luckynumber4, 21 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    Wie heeft ervaring met deze verf? Dekt het goed en blijft het goed zitten?

    (Ongetwijfeld een leuke titel voor dat andere topic:D)
     
    Bioluun en mamabri vinden dit leuk.
  2. Manque

    Manque Niet meer actief

    Niet. Dekt gewoon slecht. Zeker de houtlak, maar ook de muurverf is niet dekkend. Bij de Praxis heb je grote emmers witte latex voor 30 euro, die wil ik wel aanraden. Is ook niet duur en stukken betere kwaliteit.
     
  3. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Echt prutkwaliteit. Dekt niet goed en als je een nat doekje eroverheen haalt is de verf er meteen af :p
     
  4. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Muurverf is bagger terwijl ik wel zeer te spreken ben over de lak voor kozijnen etc die is echt fantastisch
     
  5. HvO

    HvO Niet meer actief

    Geen aanrader! Verf is heel “waterig” en slecht dekkend.

    Als je op zoek bent naar latex, dat is altijd wel ergens in de aanbieding! Zelfde geldt voor mengverf!
     
  6. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier heb ik geen ervaring met de verf van de action. Wel met de grote emmers van de praxis. Niet duur en goede kwaliteit.
    De lak (houtverf) van de action vind ik wel goed. Heb er al veel mee geverfd en het bevalt wel.
     
  7. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Ik heb met verf van de action een houten bed geverfd en dat ging goed, dekte mooi. weet alleen niet of dat nou houtverf was of gewone muurverf. Ik denk het laatste. Maar goed hoe het op een muur eruit ziet weet ik dus niet.
     
  8. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als je niet weet of je muurverf of houtverf voor een bed hebt gebruikt geef ik je de tip: volgende x niet zelf verven hahahaha
     
    Jo79, MnnW, Tweedeopkomst en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb zelf de muurverf van de action niet gebruikt. Zou het er zelf niet op wagen. Kwasten, rollers en bakken enzo kun je er prima kopen, maar voor muurverf kun je beter een bouwmarkt bezoeken.
     
  10. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Oh ja de kwasten ed halen wij altijd bij de action. Echt een stuk goedkoper dan bij bouwmarkten en de kwaliteit is prima.
     
  11. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    hahaha het is best mooi geworden hoor:p
     
  12. Manque

    Manque Niet meer actief

    Heb je dan de alkydlak of de acryllak gebruikt? Want die laatste heb ik hier gebruikt voor de deuren, de zijkanten van de trap en de trapleuning en die leuning is op de plekken waar we hem meestal vastpakken alweer helemaal weggesleten na 2,5 jaar en bij de randen van de deuren ook.

    En ik vind 2,5 wel erg kort om alweer afgesleten te zijn...
     
  13. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik heb ook de lak van de a ction gebruikt. Ik heb de blikken met donkerblauwe tekst gebruikt (de zijdeglanslak zie ik staan op internet). De normale acryllak is met lichtblauwe blik, die vond ik ook minder.
     
  14. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    Oké, de muurverf van de action wordt het dus niet. Bedankt dames:thumup:
     
  15. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Mijn zus had het gekocht voor mijn neef zn appartement, maar ze raadt het absoluut af. Er moeten veel lagen op, kost veel tijd en dan is het nog niet mooi gedekt. Niet doen dus!
     
  16. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Geen ervaring, maar de "perfection" muurverf van de praxis zou ik ook niet aanraden. Is heel mat, elk stofje "plakt" er aan vast en bij t afnemen met een vochtige doek geeft ie altijd een beetje af. Ik ben bang dat we snel weer opnieuw moeten en de verf zit er nog geen half jaar op.
     
  17. Treez

    Treez Niet meer actief

    Zowel muurverf als lak prut. Je ziet bij ons duidelijk verschil in huis tussen action-verf en de 'duurdere' merken. Muurverf dekt slecht en rolt belabberd. De lak slijt snel af en binnen twee jaar al kale plekken. Nu zeven jaar later is het helemaal lelijk. Ik ben te lui om opnieuw te lakken. Andere lakken zien er nog er nog wel goed uit na zeven jaar. De muurverf verkleurd sneller dan andere merken na zoveel jaar. Goedkoop is duurkoop in dit geval.
     
  18. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Daar hebben wij alle muren mee geverfd beneden. Verschillende kleuren ook al gebruikt in huis (petrol blauw, geel, jade groen, aqua blauw, metallic wit, muisgrijs, antraciet) en alles zit/zat er perfect op. Wij kopen alleen maar Perfection.
     
  19. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Bagger, wij hebben het (nieuwbouwhuis) op sommige muren gedaan die verder gewoon betonkleur hadden met witte stukken, alles even wit mee gemaakt voordat het kleurverschil door de muur kwam. Er zit nu och behang over nu, maar het dekte niet goed.
    Ik ben nogal vaak verhuisd en ben heel tevreden over Gamma muurverf.
     
  20. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wij hebben ook in twee kamers perfection muurverf gebruikt en in 1 kamer op een schrootjesmuur (Yak!) met krijtverf van Perfection (wauw! Wat een gaaf effect op zo’n muur!!!)
    Zit er ook prachtig op.
    Ik zou alleen nooooooit meer witte lakverf van perfection kopen. Vier Lagen waren nodig om het dekkend te krijgen..
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina