Hoe blijft het leuk als je lang bezig bent om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Deedee91, 19 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Tsja, als dat het énige is op weg naar een baby... ;)
     
  2. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Wij kregen van de gyn de tip om rond de vruchtbare dagen te insemineren en kregen daar potjes en spuitjes voor mee naar huis. Nooit gebruikt. Want alleen al de wetenschap dat het niet hoefde, gaf de nodige ontspanning. En het werd zelfs beter dan eerst. Ook doordat ik ging beseffen: het kan nog wel jaren duren. Ik wilde niet voortdurend die stress. Succes! Hier ook eerste in eerste ronde. Maar voor de tweede bijna twee jaar bezig geweest.
     
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Nog bedankt voor jullie reactie! ik heb het enorm druk gehad met verhuizing en net terug van vakantie dat ik het gewoon ben vergeten. Inmiddels zit ik weer op het wachtbankje, geen hoop zoals altijd maar wel een fijne vakantie week gehad met bijhorende vrijpartijen, deels gepland maar ook spontaan. Dus wie weet

    @Apie1 zie ik nou dat je een miskraam hebt gehad :(? wat verdrietig.
    @Nina Sanders In die fase zitten we inderdaad nu ook, het is niet altijd leuk en als je een baby wil krijgen moet je het idd doen. Het zal bij ons nooit onder dwang gaan maar soms moeten we wel echt zin maken. Zelfs mijn man moet zich dan echt verzetten helemaal rond de eisprong. Uiteindelijk vind hij het wel fijn maar er zat wel een moetje achter.
    Hopelijk voor jullie snel een 2de kindje :)

    @xxmoixx herkenbaar dat je buiten de vruchtbare dagen soms meer zin hebt. Het is toch een dingetje zo rond je vruchtbare dagen. Meer spanning achter.
     
    Nina Sanders, Pimpelmeesje en xxmoixx vinden dit leuk.
  4. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Even offtopic; ik zie dat je arts heeft gezegd dat je tot het eind van het jaar zelf moet proberen. Dat deed die van ons ook, alleen bleek later dat ze dat nogal eens zeggen en dan is het in januari dus stormloop met de afspraken. Ik heb eerder gebeld omdat mijn geduld toen op was, en ik dacht niet geschoten altijd mis... dus toch gevraagd of we in ieder geval vast mochten komen, zodat we met de jaarwisseling gelijk konden starten en niet hoefden te wachten op afspraken en m'n cyclus etc. De assistente zei toen dat dat heel goed was omdat het dus rond de jaarwisseling een gekkenhuis is met afspraken, en daardoor moet je dan heel lang wachten tot je aan de beurt bent.
     
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Thanks voor de tip. Volgens mij heb jij mij die als eens gegeven of mischien iemand anders kan ook. Ik ga eerder bellen :)
     
  6. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Hahaha dat zou heel goed kunnen, ik zeg dat wel vaker als ik de opmerking voorbij zie komen "kom maar in het nieuwe jaar terug".
    Die artsen zijn wat dat betreft ook echt niet snugger o_O
     
  7. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vind sowieso 'het nieuwe jaar' echt heel onlogisch. Ik dacht altijd dat ze dan bedoelden 'na een jaar proberen', maar serieus januari?
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Voor ons prima uitgangspunt. Wil het namelijk natuurlijk via de gewone manier. En omdat alles goed is en ik al eens zwanger ben geweest kan ik het niet uitstaan dat het nu niet wil. Jan is bijna 2 jaar is best lang dat weet ik.
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Haha nee idd, lekker makkelijk om te zeggen ook.
     
  10. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nee, ik snap wel dat het voor sommigen wel uitkomt. Maar ik vind het gek dat ze tegen iedereen 'het nieuwe jaar' zeggen.
     
  11. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Geen idee of het tegen iedereen word gezegd. Ik neem aan dat als je in het begin van het jaar komt en je al een jaar bezig bent dat ze dan niet zeggen begin volgend jaar.
     
  12. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Maar dan snap ik niet waarom januari zoveel voller is dan de rest
     
  13. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Wij zijn vanaf november 2016 bezig. Onderhand 2 miskramen achter de rug en we gaan er nog steeds vol goede moed tegen aan. Tuurlijk is de sex een moetje, rondom eisprong. Anders is de kans op zwanger worden klein.

    Ik hoop dat je gauw kan genieten van een mooie zwangerschap en dat je daarna geen moetjes meer hebt.
     
  14. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik denk dat ze ipv te zeggen "dit is de situatie, nog x maanden zelf proberen", ze zeggen bij nog 4, 5 of 6 maanden; "doe maar begin nieuwe jaar"
    En stellen kiezen zelf mss ook om nog n maandje langer te wachten ipv in december te beginnen..?

    Hoe dan ook denk ik dat t mega frustrerend is als je ein-de-lijk verder mag en je moet nog weken wachten tot je behandeling begint o_O
     
  15. Loes34

    Loes34 Lid

    11 dec 2017
    40
    12
    8
    Hey meid,

    Dat is balen!
    Begrijp je gevoelens compleet en wena je veel succes toe.
    Ik zou ook willen dag ik het van mij af kan schudden maar helaas in het traject waarin we zitten is dat niet mogelijk.

    Dikke knuffel
     
  16. Loes34

    Loes34 Lid

    11 dec 2017
    40
    12
    8

    Hey Pimpelmeesje,

    Zie je onderschrift en vind het zo knap dat je nog zo positief erin staat!

    Wens je veel succes en hoop dat je snel zwanger raakt!
     
    Pimpelmeesje vindt dit leuk.
  17. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Als je al zolang bezig bent (en ik kan er van meespreken), dan kan het niet anders dan dat het een 'moetje,' wordt.

    In het begin is alles nog fijn en spannend, maar daarna begint de frustratie en het emotionele er ook bij te komen.
    Ik ga niet zeggen dat ik altijd met even veel plezier weer eens een verplicht nummertje moest opvoeren hoor !
    Wat ik de laatste maanden wel deed was gewoon niet zeggen wanneer mijn eisprong eraan kwam. En dan een leuk lingeriesetje aantrekken bv. of een massage geven als 'voorspel'. Maar dat deed ik ook niet altijd hoor :)

    Wij zijn nu de eerste iui gestart en wij moesten verplicht gisterenavond nog zelf klussen. Nuja, verplicht is een groot woord, maar toch om de kansen te vergroten. We deden het allebei ook niet met evenveel passie als anders. Het 'hoort' er nu eenmaal bij :confused:

    Ik hoop dat jullie toch nog een manier kunnen vinden om alles een beetje aangenamer te maken, want leuk is het inderdaad niet.

    Ik hoop dat je vlug die knaller in je handen mag hebben en niet de MMM moet ingaan :thumup:
     
  18. Rooz86

    Rooz86 Bekend lid

    12 sep 2018
    532
    866
    93
    Vrouw
    Hey meis, ik zit in dezelfde situatie, alle testen gehad en in orde, inmiddels ronde 23, mag door voor iui, maar proberen het nog op de natuurlijke manier. Wil zo graag dat het op de normale manier lukt, maar moet die hoop misschien maar opgeven.
    De lol gaat er ook beetje vanaf en de druk die er onbewust of toch bewust op staat, geeft ook spanning thuis. Men zegt je moet het loslaten, maar probeer dat maar eens.. blijft er toch mee bezig, elke maand weer
     
  19. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Dat loslaten en er niet aan denken is zo’n flauwekul. Sperma zwemt niet spontaan de verkeerde kant op omdat je hoopt zwanger te raken. Als dat een kern van waarheid had dan hoefde we geen anticonceptie te gebruiken. Dan denk je na de seks gewoon ff “ik wil zwanger worden” en dan wordt je niet zwanger. Fertiliteitsartsen zouden vrouwen en hun partners dan op vakantie sturen ipv duizenden euro’s aan behandelingen voorschrijven.
     
    laurazoey, Rooz86, Madelie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Precies dit! Kan ook echt boos worden als mensen zeggen niet aan denken dan lukt het vast.. 1) alsof het gaat lukken er niet aan te denken 2) alsof je lichaam dan ineens helemaal omslaat (want ze zwemmen idd toch wel) en 3) fijn dat men mijn schuldgevoel/stress nog even vergroot!
     
    Rooz86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina