Hoe de muurschildering maken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Stevell, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stevell

    Stevell Lid

    11 aug 2008
    58
    0
    0
    Ik heb een vraagje aan de creatievelingen onder ons..

    Wij gaan op de kamer van onze beebje een muurschildering maken..
    Namelijk deze:

    http://home.planet.nl/~west3521/images/me2you.jpg

    http://home.planet.nl/~west3521/images/metoyou.jpg

    Ook wij willen de achterkant van deze muur blauw maken,
    Nu zit ik alleen erg in twijfel,

    Als ik eerst muur blauw verf? Komt die kleur er dan niet doorheen bij dat grijs van het beertje?

    En als ik eerst het beertje doe, krijg je om dat beertje heen, volgens mij verschrikkelijk veel kleur verschil als ik achteraf pas het blauwe doe.


    Dillemma dus!
    Hebben jullie misschien tips, ervaringen?
    En misschien weet iemand van jullie welke verf ik er het beste voor kan gebruiken?

    Heel erg bedankt alvast, en ik hoop dat iemand mij antwoord en advies kan geven:D

    Groetjes
     
  2. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    eerst de muur blauw schilderen
    goed laten uitdrogen
    en grijs dekt altijd he is eigenlijk de beste dekkleur.

    p.s:heb t uit de eerste hand er is hier op dit moment een schilder bij ons het huis aan t schilderen
     
  3. Stevell

    Stevell Lid

    11 aug 2008
    58
    0
    0
    :D :D :D

    Dankje!

    Leek ons ook het beste, maar omdat dat grijs in het beertje best licht is.. dacht ik, dadelijk komt dat er doorheen..........

    Gaan we het toch op deze manier doen, super bedankt, en bedank de schilder ook even ;)
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Als je deze kleuren aanhoudt, zou ik de muur gewoon blauw schilderen. Met grijs maakt dat verder niet zoveel uit en dekt het wel. Zou wat anders zijn als je veel wit of geel of echte pasteltintjes zou doen...
    Maar eerst dus de achtergrond, anders moet je straks om dat beertje heen zitten prutsen en dan krijg je toch dat dat niet helemaal mooi lukt en bovendien heb je da op een verder strakke muur van die kwastvegen om het beertje heen. Beetje jammer, :(

    Gewoon met muurverf de ondergrond en dan met acrylverf de afbeelding zelf. Kwantum en Xenos hebben vaak goedkope acrylverf die prima verft (je hoeft echt geen dure zooi te kopen).
     
  5. sjudith

    sjudith VIP lid

    19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    eerst blauw!
     
  6. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik heb ook pas een muur schildering gedaan,maar de muur was creme en de tekening ook, maar de achterkant lichtblauw.Dus ik heb eerst de tekening erop gezet.
    Weet je al hoe je die erop gaat zetten?
    Ik had alleen een kleurplaat op a4 formaat maar die heb ik met dit programma http://homokaasu.org/rasterbator/ groter gemaakt en zelf op maat kunnen uitprinten.
    Als je dan op de achterkant van je aanelkaar geplakte tekening, de tekening met een zacht potlood overtrekt, dan kan je hem op je muur plakken en aan de voorkant weer overtrekken met een potlood en dan staat ie op je muur. Werkt een beetje zoals carbonpapier.
    (kan je het nog volgen? stuur anders maar een Pb berichtje dan stuur ik je foto's van alle stadia...)
    Veel succes!
    Zal effe een foto in mijn album plaatsen..
    groetjes,bar
     
  7. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    Wat mooi hey,

    Wij willen ook een muurschildering maken, alleen het worden de boederij dieren van Nijntje!

    Ik ga even rons neuzen op jou site barbeestenboel!
    dankjewel voor die tip
     
  8. Stevell

    Stevell Lid

    11 aug 2008
    58
    0
    0
    Mooooi man!
    Echt heel goed gelukt,
    en had jij pas naderhand dat blauwe er om heen gemaakt? Ook echt super mooi gelukt!

    Ik zat te denken om te tekening er met een projecter op te zetten, mits ik die ergens kan lenen in ieder geval..
    In ieder geval heel erg bedankt voor de link die je stuurde, ik snap er nog niet veel van, maar mocht het projecterproject niet lukken, dan PB ik je even, is dat goed?

    Groetjes!
     
  9. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik heb inderdaad eerst met potlood de tekening op de muur gezet en toen met blauw erom heen. Daarna heb ik de tekening pas in gekleurd zodat de randen mooi over het blauw heen vielen. Hou er ook erg in dat je van links naar rechts of van binnen naar buiten of van boven naar beneden werkt met schilderen (gewoon met latex hier geschilderd) anders ga je over je natte werk heen.
    Het programma print je foto in jouw maat uit in een heleboel velletjes die je dan zelf aan elkaar maakt met plakband. Mijn 1 bij 1 tekening kwam neer op 20 velletjes. Ik wist niet hoe ik aan een projector moest komen en was te lui om naar een kopie winkel te gaan.
    Als je er niet uitkomt hoor ik wel.
    groetjes bar
     
  10. renate74

    renate74 Lid

    25 sep 2007
    11
    0
    0
    Hoi Hoi,

    Ik heb bij onze kinderen op de slaapkamer ook muurschilderingen gezet.
    Eerst de gehele muur in de kleur schilderen die je wilt, en daarna met een overheadprojector de omlijning erop tekenen.
    Dat werkt het mooiste.
    Het beste kun je bij een atelier of hobbywinkel de Acrylverf van Amsterdam kopen.
    Die dekt in 1 keer en je hoeft het niet dunner te maken met water.
    Met die Acrylverf krijg je ook geen strepen en dergelijke.
    Kost wel wat meer dan die goedkope verf maar werkt 1000x mooier en sneller( droogt snel)
    Ik zal binnenkort even wat foto`s in mijn album zetten.

    Succes!
     
  11. Stevell

    Stevell Lid

    11 aug 2008
    58
    0
    0
    Nou was ik vandaag naar een verfwinkel gegaan.. om te vragen welke verven ik allemaal nodig had.. en die mevrouw in die winkel zei dat ik wel gewoon latex moest gebruiken, omdat, mocht je er ooit nog over heen willen texen, je de tekening dan waarschijnlijk blijft zien..

    maar als ik naar jullie reacties kijk heeft bijna iedereen het wel gewoon met acrylverf gedaan,
    Wat moet ik nouuuuuuuu haha!
     
  12. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb idd ook gewoon latex gebruikt, werkt prima. Ben nu halverwege, maar als i af is zal ik wel ff een foto maken. Ik vind latex super makkelijk werken, heb allerlei soorten kwasten en penceeltjes en je kunt het ook makkelijk verdunnen voor effecten. En idd als je het een keer moet overschilderen kun je er gewoon met latex overheen!
     

Deel Deze Pagina