Hoe deden jullie het na het eerste jaar met de bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door annabel10, 24 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabel10

    annabel10 Actief lid

    28 dec 2010
    447
    44
    28
    Onze jongste wordt volgende week 1...tot voor kort kreeg hij op mijn werkdagen 2 flesjes gekolfde melk mee.
    Omdat ik ook voor mijn nichtje kolf (zus kan geen bv geven) en ik dit nu al bijna niet meer bij houdt en omdat onze jongste bijna 1 is. Geef ik hem nu 1 flesje bv mee. Op het werk kolf ik namelijk nog 1x.
    Alles wat ik thuis kolf (op vrije dagen 4x ongeveer) kan dan in de vriezer voor mijn nichtje.

    Naast de bv krijgt hij thee /water en halfvolle melk uit een rietjesbeker. Maar hij drinkt er niet veel van. Thuis leg ik 'm dus 's middags en 's avonds nog een keer aan. Plus 's nachts nog..

    Wat is nu mijn vraag :) hoe lang gaven jullie nog bv mee naar gastouder /kdv?

    En als ik straks zou overgaan naar alleen 's ochtends en 's avonds zou ik dit dan nog lang kunnen doen of loopt de productie dan terug? Ik zou het fijn vinden om nog een tijd door te kunnen gaan.

    Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal
     
    Mopa36 vindt dit leuk.
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoontje wordt binnen twee weken een jaar :)

    Ik kolf overdag al niet meer sinds negen maand. Hij krijgt sinds dan ook geen fles meer mee naar de onthaalmoeder. Hij drinkt enkel water naast de bv, bij de onthaalmoeder of thuis. Meestal drinkt hij nog eens rond 8u, dan om half 6, dan om 8 voor het slapengaan. En nog een keer of twee 's nachts. Dat lukt hier netjes.
     
  3. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ik geef 20 maanden bv. Hij drinkt bij het wakker worden, voor zijn middag slaapje en 's avonds voor het slapen. Als ik er niet ben drinkt hij water of soms een beker warme koemelk. Ik kolf niet meer :)
     
  4. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Ten eerste WOW! Je bent goed bezig door je eigen kindje en je nichtje te voeden. Wat bijzonder :)

    Ik heb tot een maand of 10 op het werk gekolft. Helaas trok mijn productie de afname van voedingen slecht. Met 12.5 maand stopte mijn zoontje zelf met drinken. Het was goed geweest en ik vond het niet erg dat hij zelf stopte. Beter dan dat ik de keuze had moeten maken ;)
    Na een jaar kreeg hij halfvolle melk. Bv is nog steeds goed maar hij mag dan ook gewone melk, daar kun je dus ook op overstappen. Wellicht kun je dan stoppen met kolven en red je het met enkel thuis voeden?
    De laatste weken voedde ik alleen in de ochtend thuis, echt nog ons momentje.
    Succes!
     
  5. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Hier een dochter van 20 maanden met nog thuis 2-3 voedingen en vanaf een jaar wilde ze geen gekolfde melk meer drinken bij de gastouder, gaf toen nog 1 flesje mee voor het middagslaapje. Hierna kreeg ze gewoon thee met melk op de middag bij de lunch. Ik kolfde zelf tot een maand of 10-11 volgens mij.

    En inderdaad wat goeden lief van je dat je ook kolft voor je nichtje.
     
  6. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik heb er nog geen ervaring mee dus kan OT weinig (lees niks) toevoegen maar wil wel even zeggen hoe super ik het vind dat je voor je nichtje kolft! Echt respect!
     
  7. annabel10

    annabel10 Actief lid

    28 dec 2010
    447
    44
    28
    Bedankt voor jullie reacties!

    Zoals ik het lees ben ik wellicht iets te overbezorgd :) ik was alleen bang dat hij niet genoeg vocht binnen zou krijgen omdat hij zo weinig ander drinken drinkt (ook niet vergelijkbaar met onze dochter die een fles altijd binnen een paar seconden leeg had)

    Hij drinkt de flesjes ook nog zo graag volgens onze gastouder. Maar dan kan ik straks langzamerhand gaan afbouwen dus :)
     
  8. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb tot 1.5jaar 1 flesje meegegeven. Vanaf toen dronk hij steeds minder vaak zijn flesje leeg en ben ik gestopt met kolven.
    Mijn zoontje weigerde verder te drinken en eten was ook een drama bij de opvang maar dat werd allemaal ingehaald als hij thuis kwam... ik liet (en laat) hem goed drinken voor we weg gaan en hij mocht direct weer drinken als ik hem ging ophalen ( ik ging hem vaak halen in de doek dus dan dronk hij direct al onderweg naar huis hihi) ik ben nu het drinken bij thuiskomst sinds een maand of 2 aan het afbouwen, hij krijgt nu alleen nog smorgens, bij het middagdutje als hij thuis is, savonds voor het slapen gaan en snachts een keer of 2.
    Mijn productie is niet echt terug gelopen nadat ik gestopt ben met kolven, voor mijn gevoel.
     
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Ik ben met 9 mnd gestopt met kolven, dochter kon toen nog een maandje of zo uit vriezer drinken en toen kreeg ze geen BV meer op KDV. Ik gaf een flesje volle yoghurt mee als vervanging, dat ze bij de lunch kreeg. Verder dronk ze water en af en toe een beetje zeer aangelengd diksap. Thuis kreeg ze onbeperkt BV op verzoek.

    Ging eigenlijk prima. Het drinken van 'gewone' koemelk is bij mijn beide dochters pas gelukt toen ik al lang gestopt was met BV (hebben tot 2 jaar gehad en zijn pas vanaf 3 jaar 'gewone' koemelk gaan drinken).
     
  10. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Met een jaar ben ik gestopt met kolven en kraag dochter gewoon koemelk tussen de middag. Alleen 's avonds voor het slapen nog borstvoeding gegeven, totdat mevrouw ging bijten en zelf niet meer wilde.
     
  11. manonniii

    manonniii Actief lid

    4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Ik begin even met een applausje! Super zeg.

    Hier zo uit mn hoofd (zwangerschapsdementie) gestopt met kolven rond 1 jaar. Dronk toen alleen nog live. Bij de gastouder paktte ze dan een rietjesbeker oid.
     
  12. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.039
    2.168
    113
    Wat goed dat je kolft voor je nichtje. Bijzonder zeg, dat hoor je niet vaak.

    Ik ben met alle kinderen na 9 maanden gestopt met kolven. Voor die tijd redde ik het vaak ook al niet om voldoende te kolven en wat ik te kort kwam werd dan aangevuld met kunstvoeding. Ik ben een slechte kolver :(. Zelfs als ik 2x per dag kolfde kwam ik nog niet aan 200 cc meestal. En ik had vaak maar tijd voor 1x.

    Vanaf een jaar ben ik ook gestopt met de kunstvoeding en kregen ze gewone melk, water of thee, maar daar hielden ze hier niet zo van. 's Ochtends en 's avonds gaf ik dan nog wel borstvoeding en dat hield ik nog heel lang vol. De oudste heeft 15 maanden bv gehad, tot hij zelf niet meer wilde. De middelste 2,5 jaar en de jongste zelfs 3,5 jaar.

    Als hij geen gewone melk of water wil, zou je nog peutermelk of zo kunnen proberen. dat schijnt zoeter te zijn dan gewone melk en lijkt dan misschien wat meer op borstvoedingssmaak. Of volle melk ipv halfvolle. Kleintjes mogen gewoon volle melk hebben hoor, halfvol is echt niet nodig.
     
  13. annabel10

    annabel10 Actief lid

    28 dec 2010
    447
    44
    28
    Bedankt voor alle reacties.

    Inmiddels zijn we de mijlpaal 1 jaar voorbij :)

    Ik geef nog steeds 1 flesje mee naar de gastouder. Vooral ook omdat ik op mijn werk wel 1x moet kolven omdat ik tussen de middag echt wel stuwing heb. Omdat ik op de andere dagen extra kolf. Gelukkig drinkt hij nu al veel beter uit de rietjesbeker. Drinkt super water en melk en thee. Halfvolle melk is meer omdat wij dit zelf ook drinken..
    Thuis drinkt hij nu ook minder bij mij overdag, kijk gewoon hoe het uitkomt.

    Nogmaals dank voor de reacties!
     

Deel Deze Pagina