Metaaldetector poortjes en laserstralen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunshine88, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

    Ik ben vorige week op vakantie geweest en moest door die metaaldetector poortjes, ook werd ik gecontroleerd met zo'n laser ik weet niet hoe dat ding heet maar daar gaan ze je hele lichaam mee langs om te kijken of je wat bij je hebt.
    Ik had niet gezegd dat ik zwanger was want wist niet dat ik dit aan moest geven, er stond ook nergens een bordje ofzo.
    Toen de vrouw mijn buik fouilleerde vroeg ze of ik zwanger was waarop ik ja antwoordde en toen zei ze waarom zeg je dat dan niet.

    Ik vraag me af of die metaaldetector en laserstralen schadelijk zijn voor de baby want toen ik dat vroeg zei die vrouw van niet maar ik geloofde het niet want toen ik zei dat ik zwanger was keek ze best geschokt.

    Weet iemand hier meer over?
     
  2. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    toen ik zwanger was van plurk mocht ik er hier op schiphol wel door. had ook niks gezegd trouwens. maar terug in kreta zag zon vrouw het dat ik zwanger was en mocht ik er niet door en werd ik handmatig gefouilleeerd.
     
  3. Speentje

    Speentje Fanatiek lid

    13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik ben twee weken geleden nog op vakantie geweest met het vliegtuig en heb toen vantevoren even nagevraagd bij de gyn of ik wel door die poortjes heen mocht en ze gaf aan dat dat mocht. Ze gaf wel aan dat het niet verstandig was om dit de eerste drie maanden van de zwangerschap te doen aangezien dan de orgaantjes nog volop in aanleg zijn, maar na die drie maanden is er niets aan de hand en kan je gewoon door de poortjes. Ik ben er dus ook gewoon doorheen geweest.

    Ik zie dat jij 20 weken zwanger bent, dus het zal in jouw geval ook geen (eventueel) kwaad meer kunnen doen.
     
  4. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    ow en ik was toen een week of 15 en plurk is ook gezond geboren hoor. zal allemaal wel loslopen hoor. tenzij je 25x op een dag door die dingen gaat. maar ze willen gewoon op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld denk ik
     
  5. Speentje

    Speentje Fanatiek lid

    13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Je zat destijds met je 15 weken natuurlijk ook al op het randje van de drie maanden grens ;) en het richt ook niet altijd schade aan, maar net wat je zegt ze willen gewoon op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld.
     
  6. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik ben met 8 weken nog door de fullbodyscan gegaan, en dat mag ook gewoon.
     
  7. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik ben toen ik 6 weken zwanger was ook door de poortjes gegaan hier op Schiphol, dat kan gewoon hoor. Heb het alleen niet in het buitenland gedaan toen we terug gingen omdat ik het dus niet helemaal vertrouwde.
     
  8. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Overigens moeten ze het gewoon aangeven mocht het gevaarlijk zijn, dus dan zie je bij het poortje een plaatje van een zwangere vrouw met een kruis erdoor
     
  9. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Toen ik zwanger was van mijn 1e werkte ik op Schiphol en moest ik wel 10x per dag door die poortjes. Het effect van die dingen op de ongeboren baby is volgens mij niet duidelijk.
    Ik ben vanaf dag 1 dat ik zwanger was niet meer door die poortjes, scans e.d. gegaan en heb me met de hand laten fouilleren (ook niet echt een pretje, 10x per dag, maar ach...).
    Niemand van de security deed daar moeilijk over en ze vonden het heel begrijpelijk, vooral ook omdat niemand echt zeker weet of het nou schadelijk is, of niet.
    Maar 1x erdoorheen, daar zou ik me niet druk over maken....
     
  10. Jem

    Jem Actief lid

    7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Sunshine,

    Ik heb precies hetzelfde gehad als jij. Bij de eerste was ik 27 weken zwanger en nu ben ik met 19 weken gegaan. Pas de laatste keer zei een vrouw er wat van. Sindsdien geef ik het altijd aan. Je weet niet of het schadelijk is, dus dan maar liever gefouilleerd worden. Als de rij heel lang is scheelt dat trouwens nog behoorlijk wat tijd!! ;)

    Groetjes,
    Jem
     
  11. Sunshine88

    Sunshine88 Actief lid

    3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties, maar hoe zit het dan met dat ding waarmee ze langs je lichaam gaan? Want daar zit ook een laserstraal in.
     

Deel Deze Pagina