hoe doen andere moeders dit?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door cat2, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.509
    5.609
    113
    Vrouw
    Waarom in hemelsnaam?

    Het enige wat hier gestreken word zijn overhemden en sommige shirts die niet onder een trui/vest gaan

    Zooooo zonde van he tijd
     
  2. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Vind ik niet hoor :)
     
  3. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Gewoon de kleine in de box laten en aan het schoonmaken gaan, ze zal misschien wel een keer een keel op zetten maar ze zal er vanzelf aan wennen en gaan spelen.
    Ik ben altijd 2 hele dagen blijven werken, en had een planning qua huishouden en zorg dat elke avond de woonkamer opgeruimd is en het aanrecht leeg is. De benedenverdieping wordt 1x per dag gezogen de rest van de dag de stofwisser. Strijk was spaar ik op tot de vrijdag en ben dan een uurtje bezig, de vouw was voor de tv. O ja en niet met alles te gelijk laten spelen scheelt ook.
    Nu werk ik overigens meer uren en gaan ze allebei naar school.
    De wassen worden gedraaid als er een mand vol is (3 soorten manden)
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.509
    5.609
    113
    Vrouw
    Je stoft 3x per dag?!:eek::eek:

    Of bedoel je dat je na t eten gewoon een doekje over de tafel haalt?
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  5. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zeg ook niet dat jij dat niet hebt, maar in het geval van TS zou ik aanraden om prioriteiten te stellen en onnodige dingen zoals dat gestrijk dus niet te doen ;)

    Maar iedereen doet het op zijn/haar eigen manier.
     
  6. Emihan

    Emihan Actief lid

    18 aug 2015
    464
    64
    28
    Ik denk dat je idd wat makkelijker moet worden. Je moet ook niet willen dat alles in 1 dag gedaan is. Ik doe meestal ' s ochtends mijn "werkjes" in huis. De was gaat bij mij de hele dag door, maar ik wil ook dat alles in 1 dag weg is. En ik vouw het op als mijn meisjes op ' avonds bed liggen. En ik strijk niks, vind dat echt zonde van mijn tijd. Ik stofzuiger de beneden boel iedere ochtend en ik haal iedere ochtend een doekje over mijn w.c's. ik haal 2 x in de week een stofdoek over mijn meubelen en 1 x in de week dweil ik. Badkamer maak ik schoon als ik sta de douchen. En de boven boel doe ik wanneer mijn man thuis is. Ik zorg dat na de lunch het eten voor 's Avonds alvast klaar staat zodat ik gelijk kan beginnen. Vaatwasser haal ik tijdens het koken leeg en vul ik ook weer. En over de troep in mijn woonkamer ? Dat valt reuze mee. Ze hebben heel veel speelgoed, maar een klein deel ligt beneden en de rest op hun kamers. Zo blijft mijn woonkamer enigszins opgeruimd. Mijn kinderen zijn 3 en 2 en vragen behoorlijk veel aandacht. En ze hebben allebei al geen middag slaapje meer dat ze net 1 waren geworden. Maar ze kunnen heel goed zelf spelen. En natuurlijk speel ik ook met ze, en ga ik ook buitenshuis wat leuks met ze doen. Maar ik zet ze net zo makkelijk voor de tv of ze krijgen mijn tablet. Zodra mijn kinderen op bed liggen (7 uur), en ik geen was hoef op te vangen, is de avond voor mij en mijn man. Dan doe ik ook helemaal niks meer.
     
    Ligero vindt dit leuk.
  7. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Dat ben ik met je eens! Ts. Misschien de tip van de droger?
     
  8. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Ik ook hoor, vind strijken helemaal niet erg, en als je dan toch bezig ben kan je net zo goed de rest ook strijken! :p
     
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ooh wat ben ik opeens ontzettend blij met mijn kraamverzorgster waarmee ik een intake gesprek heb gehad. Ik "mag" geen eens de hydrofiele luiers,washandjes en handdoeken strijken omdat dan -zoiets als-de vezels dicht gaan en je dan veel minder vocht op kan "vangen." Ik kon er wel een feestje om geven toen ik dat hoorde.:D:roflmao::|
     
  10. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb een tweejarige en een baby van 8 maanden en ik krijg het wel voor elkaar hoor. Als eerste zou ik de strijkwas afschaffen. Als je dingen netjes ophangt, hoef je niet te strijken. Overhemden van je man strijkt hij lekker zelf. Poetsen met een 2-jarige kan prima. Geen emmers met water rond laten slingeren maar geef ze een doekje, een veger of de stofzuiger en ze zijn blij. Elke ochtend maak ik de bedden op en zet de was aan. En ik heb veel was want we hebben wasbare luiers. Ook werken we samen in de tuin. Dat hij daar vies van wordt neem ik op de koop toe. Het kan hoor. Echt.
     
  11. liefdotje

    liefdotje Niet meer actief

    SInds ik vorig jaar een opleiding naast mijn werk gestart ben heb ik een soort van schema samen met mijn man.
    Op dinsdag doe ik alles beneden goed (in de ochtend) en op donderdag alles boven. Stofzuigen doen we elke dag na het avondeten en zo nodig een keer extra.
    Elke dag haal ik een doekje over de wc. Mijn man doet elke week de badkamer en hij houd alle afvalbakken bij.
    Mijn man doet op zaterdag altijd iets van alle deuren/kozijnen afnemen de ramen binnen en buiten etc.
    De was doe ik tussendoor en dat doet mijn man ook als hij ziet dat er een was opgehangen moet worden.
    De vaatwasser doe ik nooit dat vind ik een rot werk die ruimt mijn man leeg voor hij naar zijn werk gaat in 'ruil' daarvoor smeer ik mijn man zijn brood :)

    Strijken doe ik niet kleding komt erg nat uit de wasmachine en hangen we netjes op hangers te drogen.

    Als onze dochter 's middags slaapt dan maak ik mijn opdrachten voor school en in de avond doen we geen huishouden behalve als ik een drukke dinsdag heb dan doen we op maandagavond samen de benedenverdieping poetsen.
     
  12. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    ondertussen denkt ts dat ze wonder woman moet worden, want bij de rest gaat het allemaal prima.

    ts: stel je prioriteiten bij en leer je dochter dat mam ook gewoon bezig is, jij bent niet haar activiteiten centrum.

    Dat "helpen"met schoonmaken vond ik op die leeftijd zelf alleen maar irritant, alleen met een babydoekje hun eigen speelgoed schoonmaken liet ik ze wel eens doen en verder niet.

    Als het jouw zwaar valt ga je hulp zoeken bij je man/ schoonmaakster aannemen of je prioriteiten nog meer bijstellen. We zijn niet allemaal hetzelfde en de een kan huishouden met 30 man om zich heen en de ander vind huishouden lastig met afleiding of iemand om zich heen, maar kan weer iets anders goed.
     
  13. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    1 kind moet je vaak vermaken. Heb er 2 dan kunnen ze makkelijker samen spelen (maar ook ruzie maken)

    Ik kies ervoor om me hetzelf makkelijk te maken.
    Op het toilet van die wegwerp schoonmaakdoekjes.
    Een droger en dan zoveel mogelijk gelijk opvouwen.
    De kleine meid (4) is mijn helpende hand. Enkel opruimen vind ze moeilijk. Maar ze heeft veel plezier met een schoonmaakdoekje.
    Samen de ramen wassen.
    Samen de bedden opmaken.

    Stofzuigen duurt wel heel lang. Aan/uit ook zelluf doen.
    Dweilen wilt ze ook altijd doen.
     
  14. cat2

    cat2 Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties. Er zitten zeker bruikbare tips bij! Ik strijk toch meer dan sommigen hier. Daar kan ik in minderen. Een droger hebben we helaas niet. Hangen jullie de natte was dan op een kleding hanger aan een droogrek zodat je niet meer hoeft te strijken?
     
  15. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Omdat ik het veel te veel werk vind :roflmao:
    Zie mezelf echt geen mega dekbedovertrek strijken. Zou niet weten hoe haha.

    Heb zelf eens bij iemand gewerkt die de onderbroeken streek :eek:
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  16. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik hang een blouse bijv op aan een kleding hanger en dan gaat ie zo de kast in als ie droog is. Als mijn man hem aan wilt dan strijkt ie hem zelf :D
    Als het gestreken de kast in gaat dan blijft het ook niet netjes dus daarom strijkt ie het als ie het aan wilt.

    Verder hang ik t-shirts gewoon netjes over het rek heen. Als je dan strak opvouwt dan heb je eigenlijk geen kreukels.
     
  17. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Wij hebben 1x in de week een schoonmaakster die de grote schoonmaak klussen doet.

    Op mijn vrije dagen breng ik de middelste naar school en daarna gaat de jongste een half uurtje tv kijken. Ik doe dan de woonkamer stofzuigen en stoffen. De jongste doet nu nog een dutje van 2,5uur rond 11:00 dan heb ik tijd om iets op de middelste verdieping te doen, wasje te vouwen, toiletten schoonmaken. De 2e verdieping doe ik op de zondag en de woensdag na mijn werk voor ik de kinderen van de opvang haal. Daar slaapt de jongste dus dat kan niet op het moment als zij slaapt.

    Het is vooral bij houden, voordat kinderen gaan slapen moeten ze hun speelgoed opruimen. Na het eten word de vaat direct gedaan. Toiletten even elke dag. Na het douchen moeten de kinderen en wijzelf douche netjes achter gelaten worden. Was word direct opgevouwd wanneer droog is.
     
  18. Lindalovesmo

    Lindalovesmo Niet meer actief

    Ergens mag je nog blij zijn dat ze nog een middagslaapje doet.. die van ons was er heel snel af.

    Ik stofzuig wel iedere dag ivm de hond. De rest verdeel ik over de week.
    Mijn dochter mag helpen met bepaalde dingen, als ze niet wil moet ze haar zelf toch echt even vermaken. Worden ze echt niet slechter van. Gewoon volhouden dat je even bezig bent en dat je daarna met haar gaat spelen.

    Qua strijken, doe ik hier ook bijna niet. Heb er een hekel aan..
    Heb je een kreuk vrij programma op de wasmachine zitten? De machine niet propvol gooien wil ook wel is helpen.
    Een beetje uit kloppen voor je het ophangt werkt hier ook.
     
  19. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Gouden tip:
    Was alles op 600 toeren.
    Schud vervolgens de kleding goed uit en hang het zo strak mogelijk op: op de hanger of strak op de rek. Spijkerbroeken goed uitschudden en even de hoeken strak trekken.
    Niet te lang laten hangen.
    90% kun je zo in de kast hangen.

    Voor de rest:
    Maak een huishoudplan en plan ook de rest van je dag. Met 1 kind moet het toch lukken om huishouden bij te houden?
    Laat haar af en toe zich vervelen (zeer goed voor de ontwikkeling!), plan je werkzaamheden en pak door!
    En werk efficiënt: tijdens het koken kun je klussen in de keuken doen bijv.
     
  20. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Hier hetzelfde!

    Manlief wilt dat het huis super schoon is alles opgeruimd. Zo was het ook voordat onze meid geboren werd.

    Ik woon in België en kreeg voor de geboorte van onze meid dienstencheques van de overheid (ik ben zelfstandige en mijn man ook). Die gebruik ik sindsdien voor het strijken. Zaterdag en zondag draai ik wasjes en dinsdag wordt alles opgehaald om t te strijken. Als ik zelf echt geen tijd heb om schoon te maken, dan laat ik een schoonmaakster komen en betaal ik met dienstencheques.

    Ik werk vanuit huis en de kleine is heel de dag bij mij. Man komt in de avond thuis en dan gaat ze heel graag met hem spelen. Dan doe ik ook wat taakjes.

    Ik heb nu geen tijd voor mezelf. Echt niet! Ik wil de kleine straks naar de psz sturen, maar manlief wilt er liever mee wachten. En dan willen we ook nog eens een 2e erbij. Pfffff!!! Keuzes maken he?
     

Deel Deze Pagina