Hoe doen jullie dat?? Balans werk.. gezin.. huishouden..

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door mb90, 15 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.609
    3.082
    113
    Fijn ts!

    Wat vooral veel energie kost, is dat rusteloze gevoel dat er nog zo veel moet. Ik zou echt proberen accepteren dat niet alles kan en perfect hoeft. Ik dweil nooit, strijk bijna nooit, dochter gaat echt niet elke dag in bad, om maar wat te noemen, en de wereld is nog niet vergaan.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Je dweilt nooit?:eek:

    Fijn ts dat je een schoonmaakster kan nemen! :D

    Ik ben jaloers haha
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien heeft ze vloerbedekking :p
     
  4. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.609
    3.082
    113
    Nee? Na het eten poets ik natuurlijk wel even de vloer of als ergens een vlek zit dan haal ik die weg maar nooit dat ik met zo'n mop in de weer ga. Badkamer dweil ik wel trouwens :)
     
    Mythique en nizzie86 vinden dit leuk.
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    OKe.. bijzonder
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Haha had gekund, maar blijkt niet zo te zijn :p
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Hoezo? Ik dweil dan wel eens, maar ook niet zo vaak hoor. 1 keer per maand is veel. Waar moet het zo vies van worden dan? En inderdaad als je vloerbedekking hebt kun je nooit dweilen.
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Nou ik vind het gewoon een onhygiënisch idee, nooit dweilen.
    Je vloer word heus wel gewoon vies hoor. (Nee niet smerig)

    Hier dweil ik ook echt niet elke dag hoor, maar toch zeker wel 1x in de 1/1,5 week

    En Wbt die vloerbedekking, dat zou ik dus ook absoluut niet nemen, weet je wat daar allemaal in gaat zitten:eek:
    En zeker met kinderen zou ik het niet willen
     
  9. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    met een houten vloer word hier ook heel weinig gedweild. bij knoeien gelijk schoonmaken en 1x per 3 weken ofzo word er echt gedweild.
     
  10. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.609
    3.082
    113
    Tsja, denk dat iedereen zelf moet bedenken wat prioriteit heeft maar persoonlijk kan ik tientallen dingen bedenken die ik belangrijker vind/leuker om te doen vind dan een brandschone vloer. Ik associeer dweilen echt met de schoonmaakobsessive jaren 50 waarin huisvrouwen van gekkigheid niet meer wisten wat ze met hun tijd aan moesten ;) Nu de meeste mensen fulltime werken stellen we tegenwoordig toch andere eisen aan hoe schoon je huis dient te zijn... Althans in mijn omgeving :) Ben al blij als ik de tijd vind om 1x per week het huis te stofzuigen joh. Dus respect voor jou, dat jou dat wel allemaal lukt!

    Maar goed, terug naar ts :)
     
    Deliana, Marchella, Fietwordtmama en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Oh maar ik voel me echt niey superieur ofzo hoor haha :p
    Zou juist vaker willen dweilen eigenlijk haha maar dat lukt dus niet.

    En Wbt werken ik werk normaal gesproken maar 12 uur in de week
     
  12. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.609
    3.082
    113
    Ah ja. Ik 32 met flinke reistijd ;)
     
  13. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Wij hebben een houten vloer en die mag alleen gedweild worden met een minimum aan water en een druppel speciaal spul. Dus echt brandschoon zoals badkamer en wc zal hij ook niet zijn.
     
  14. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Een oprechte vraag want ik snap als je fulltime werkt dat het allemaa soms best lastig is. Maar zie dat je een klein kindje hebt. Kruipt het niet over de grond?
     
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je vroeg het niet aan mij, maar hier ook eentje die maximum eens per week dweilt en een kruipende baby. Ik zie het probleem niet echt? Handjes zijn toch zo gewassen?
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    1x per week is nogal wat vaker als nooit :p
     
  17. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.609
    3.082
    113
    Jawel, maar ze likt niet aan de grond hè. Kleertjes worden er eigenlijk ook niet vies van dus misschien hebben we een zelfreinigende vloer? :p
    Denk wel dat het scheelt dat we in een appartement wonen aan het eind van een galerij dus er komt eigenlijk geen vuil van buiten mee naar binnen.
     
  18. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Handjes op de vloer, handjes aan het speelgoed, handjes in de mond je loopt er toch niet de hele tijd achteraan met een doekje? Daarnaast is 1x per week echt meer dan helemaal nooit. Mijn kinderen zijn groot en we hebben een schoenen aan binnenshuis dus ik dweil nu ook een stuk minder als toen ze klein waren. Maar als ik dweil is het water toch echt vies en met een kruipende baby vind ik dat best vies.
     
    Biny vindt dit leuk.
  19. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Wauw.. dat deed die van mij wel hoor.. eigenlijk overal aan... hahaof de spulletjes die op de grond lagen stak hij in zijn mond... ik dweil 2a3x per week.. werk 3 dagen.. op de dagen dat ik dus werk, gebeurd er niet zoveel.. dus dat vind ik onzin. De dagen dat ik thuis ben dweil ik. Behalve op zondag. Dat is mijn rustdag en hebben we lekker samen als gezin.
     
  20. Ballon

    Ballon Niet meer actief

     

Deel Deze Pagina