Hoe doen jullie dat straks met werk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissyZuilen, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij zijn dus bezig voor een kleintje, dit is onze eerste ronde.. Dus denk niet dat het al raak gaat zijn straks.
    Maar nu zit ik heel erg in de stress over me baan.
    Ik heb tot eind februari zoiezo salaris, want heb een contract bij een Detacheringsbureau.
    Maar die heeft mij net een mail gestuurd, dat ik zelf weer werk moet gaan zoeken omdat hij me nergens kan plaatsen meer. En dus straks het contract verbreekt als ik ander werk heb gevonden.
    Maar wat nou als ik straks zwanger ben? Dan wil waarschijnlijk geen 1 bedrijf me meer in dienst nemen. En dan zit ik dus opeens zonder salaris..

    Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Kom ik dan in aanmerking voor een uitkering als straks alle bedrijven mij weigeren vanwege mijn zwangerschap?

    Ik kan natuurlijk het pas gaan zeggen, als ik al nieuw werk vind als ik 4 maanden ver ben ofzo. Maar dan nog is het grote kans dat ze me eruit schoppen. Helemaal als ik straks via een uitzendbureau ga werken.
    Heeft iemand tips voor mij? Of ervaringen?

    Want zit nu echt in een gigantische dip!
     
  2. cindy21

    cindy21 Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ik weet het niet maar ik denk dat als ze je er uitschoppen dan als je zwanger zou zijn en je zou normaal gesproken met verlof gaan.... ik denk dat je dan n uitkering kan aanvragen en dan als je weer aan de gang kunt weer n andere baan zoekt...
    ik heb er eerlijk gezegt geen ervaring mee.... dus ik weet het niet zo goed

    succes
     
  3. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Heb jij wel al een vast contract?

    Bah, we willen zo graag een kleintje! En dan zou zoiets misschien weer roet in t eten gooien. :(
    Elke keer dat gedoe met banen. Ik heb nog nooit ergens een vaste baan gehad. Elke x maar een jaar contract en dan ging of ik weg omdat ze raar gingen doen, of reorganiseren of ze hadden me niet meer nodig. :(
     
  4. paycootje

    paycootje Lid

    23 mei 2006
    31
    0
    0
    huisvrouw
    limburg
    Ik ben gestopt met werken en heb huisvrouwengeld via de belasting, maar dat is ook niet alles en weinig. Maar mijn vent verdiend gelukkig genoeg dat we het wel gaan redden als er ooit een kleine komt
     
  5. Niet meer actief

    Wat voor werk heb je dan/zoek je?

    Wat raar dat een detacheringsbureau zegt dat ze je niet meer kunnen plaatsen...
     
  6. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    stel je kan niet meer geplaats worden en stel je moet soliciteeren en stel je heb een dikke buik en niemand neemt je aan....

    Je heb dan je uitkering van het uwv gebaseerd op je laatst verdiende loon en solicitatie plicht........je gaat dus mooi soliciteeren met dikke buik. ;) Nou en inderdaad niemand neemt je aan en ondanks dat je soms moet soliciteeren heb je het verder lekker rustig... zou me er niet druk om maken en alvast met een half oog kijken naar partime werk voor na je zwangerschaps verlof! als het zo ver is dan he..
     
  7. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik zoek werk zoiezo op kantoor, omdat ik dat gewoon echt het leukste vind.
    Ik heb gewerkt als telefoniste/receptioniste/administratief medewerkster/kwaliteitmedewerkster/projectondersteuner/secretaresse.. En zoiets zou ik gewoon weer heel graag willen.
    Ja, het schijnt dat mijn detacheringsbureau het contract kan laten ontbinden als hij me nergens meer kan plaatsen.
    Hij vertelde toen de tijd, dat ie overal contacten had. En nu opeens komt ie ermee dat ie alleen contact heeft met de Rabobank. En daar willen ze me niet hebben, dus houdt zijn werk voor mij op.

    Mijn vriend verdient nu 2000 euro bruto. Ons huisje kost 450 euro en dan de andere vaste lasten er nog bij komen we rond de 700 zeg maar..
    Dus ik moet er wel bij blijven werken, voor de extra's en zodat we gewoon niet elk dubbeltje om hoeven te draaien.
    Ik heb nu aankomende dinsdag een gesprek bij een Uitzendbureau.. Ga maar es kijken of die iets voor me kunnen betekenen.
    Maar denk toch echt, dat zodra ik straks zwanger ben en je het kan zien ik weer eruit lig. :(
     
  8. Niet meer actief

    Ik zou me inderdaad inschrijven bij een aantal uitzendbureaus en zelf de advertenties in de gaten houden. Banen als secretaresse zijn er genoeg toch (ben zelf ook secretaresse)? En een vriendin van mij solliciteerde op een nieuwe baan, was op dat moment nog niet zwanger, maar toen ze op 2e gesprek mocht komen wist ze net dat ze zwanger was. Ze heeft het eerlijk gezegd en is toch aangenomen hoor!

    Succes meid, volgens mij moet het wel goedkomen!
     
  9. mieke66

    mieke66 Lid

    22 jul 2007
    36
    0
    0
    Gelderland
    Hi MissyZuilen, volgens mij is er inderdaad heel veel werk voor secretaresses. dus zoveel mogelijk inschrijven bij bureaus is een goed idee. verder is het zo dat het bedrijven niets kost als jij met zwangerschapsverlof bent. een instantie regelt dan dat jij geld krijgt en zij kunnen gewoon een vervanger betalen. dus daar hoef je je niet schuldig over te voelen, bedoel ik maar... succes!
     
  10. cindy21

    cindy21 Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ja dat heb ik wel maar ik werk maar 10 u per week en de rest krijg ik aangevuld via een uitkering.....
    dus voor mij is het gewoon heel anders als bij jou!
    maar ik snap wel wat je bedoeld je wilt gewoon zekerheid
    ik zou dat gewoon aan t uitzendbureau vragen of cwi die weten da wel...

    grtjes
     
  11. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hopelijk heb ik ook zoveel geluk dan straks! Ik ben al door een aantal uitzendbureaus gebeld en ga volgende week zoveel mogelijk bureaus langs om me in te schrijven. Erna heb ik zomervakantie.. En na de zomervakantie hoop ik toch echt wel weer te kunnen beginnen met werken.
    Pff.. gelukkig heb ik steun van jullie! Want sommige van mijn vrienden riepen gelijk begin maar weer met de pil, want anders komen jullie zo in de schulden. :( Terwijl mijn vriend wel gewoon een vast contract heeft en een redelijk salaris. Want het huis waar we wonen, heeft hij gekregen op alleen zijn naam en salaris.
     
  12. koppel

    koppel Niet meer actief

    Ik zit ongeveer met hetzelfde.

    Ik werk momenteel tijdelijk als administratief medewerker(tot september).
    Alleen nu willen mijn vriend en ik heel graag zwanger worden, maar heb eigenlijk helemaal geen zin om te wachten tot ik na september weer een vaste baan heb gevonden en uit mijn proeftijd ben.

    Ik wil het nu! :( alleen erg bang dat niemand mij aanneemt als ik zwanger ben.

    Wat zijn de regels wil je aan zo zo'n uitkering voldoen? Want ik heb namelijk nog maar 4 maanden fulltime gewerkt?

    Hoop dat iemand mij kan helpen zodat ik eindelijk echt kan beginnen:)
     
  13. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb ook echt géén idee. Weet wel dat ze voor de hoogte van je uitkering naar het salaris van 4 weken ervoor kijken ofzo. Dat is wat ik vond op de site van het UWV of UVW haal die letters altijd door elkaar.
    Wij hebben besloten toen we stopte met de pil, dat we dus niet gingen wachten tot ik een vast contract had. Omdat dat gewoon nergens meer zo snel gebeurd. Meeste is allemaal tijdelijk of via uitzendburo.
    Dus ik neem de gok gewoon, dat ik straks toch nog ergens kan werken als ik zwanger ben..
    En als ze je eruit gooien omdat je zwanger bent, kom je toch in aanmerking voor een uitkering? Omdat zij jou eruit gooien toch?
     
  14. koppel

    koppel Niet meer actief

    zodra jij verteld tegen je werkgever dat je zwanger bent mogen ze jou niet ontslaan. Vaak word je dan wel ontslagen om 1 of andere domme smoes zoals je functioneert niet goed. Vaak in zulke gevallen sta jij heel erg sterk in je schoenen en kun je vaak een ontslagvergoeding krijgen ofzo. Weet ook niet precies hoe het helemaal in elkaar zit.

    Wel weet ik dat als je steeds moet wachten op het juiste moment kun je nooit aan een kleintje beginnen, dus daarom zeg ik ga er voor. Streef je verlangs achteraan want dat is de enige kans op geluk.

    Volgens mij zit ik hier een beetje mezelf moed in te praten haha :D Maar heb wel het idee dat het doordringt bij mezelf.

    @MissyZuilen: Hoop dat je snel zwanger mag zijn, en laat niemand jou geluk in de weg staan! En anders heb je gewoon een rustige zwangerschap als je er toch uitgegooid word... so be it! Je moet maar zo denken, na die 9 maanden ben je die buik kwijt en hoef je je echt geen zorgen meer te maken over dat je geen werk kunt krijgen.
     
  15. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Huisvrouwengeld van de belasting, daar heb ik nog nooit van gehoord.. :confused:

    Is dat een soort uitkering?
     
  16. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik vraag me toch het volgende af:

    je bent pas 21. Als je je echt zorgen maakt over financien en een baan, waarom kan je dan nog niet even wachten met het krijgen van kindjes totdat de zaken op orde zijn?
     
  17. Diavolo

    Diavolo Actief lid

    30 mei 2007
    187
    0
    0
    Nee huisvrouwengeld is een hele kleine bijdrage van de belastingdienst die je elke maand krijgt als je thuis bent en dus geen uitkeringen/bijstand whatever krijgt en je partner genoeg belasting betaald (weet de grens even niet meer uit mijn hoofd) Dus ECHT voor huisvrouwen.

    Dan kun je ongeveer zo;n 160 euro per maand van de belasting terugkrijgen. Maar dat is dan ook alles :) Dat krijg je ook als je werkt, dan word het ook van je belastingen afgetrokken, dus...

    Maar das geen vetpot dus :) En er gaat ook vaak een heleboel mee mis (werk op accountantskantoor).

    Ik ben ook gestopt met klussen op het moment. Ook bij mij op het werk zijn het even spannende tijden, en ik wil gewoon zekerheid. Ik ben dus geen type wat er alsnog voor gaat. Heb dat bij onze eerste wel gedaan, ik was lekker thuis, mijn man werkte en toen verloor hij toen ik 4 maanden zwanger was, wegens reorganisatie zijn baan. Want dat kan ook nog he ;) Nee sinds ik dat meegemaakt heb en gezien heb hoeveel financiele ellende ik ervan gekregen heb, wacht ik nog wel even met die tweede.... ;)

    Makkelijk is het niet hoor! Maar ik wil dit keer echt een relaxte stressvrije zwangerschap. In elk geval geldzorgen en werkstressvrij ;)
     
  18. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Diavolo, heel verstandig hoor!

    Missy, ik begrijp je wens heel goed, wij allemaal hebben deze wens, maar een goede en stabiele basis is toch wel heel erg belangrijk.
    Wil je absoluut niet ontmoedigen of je hierin kwetsen, maar ook vind ik het berichtje van Renate iets waar je over na moet denken.

    Je bent hartstikke jong, schrijf je in bij andere uitzendbureau's of solliciteer op advertenties en als dat goed zit ga er dan helemaal voor. Als je er nu al mee zit en er hier een topic over opend.... weet je zelf waarschijnlijk al dat het misschien toch niet heel verstandig is.

    Maar je moet het zelf weten lieverd. Ik kan niet in jouw leven kijken.
    En nogmaals het zijn alleen maar goed bedoelde woorden van een "oud" wijffie ;)

    Liefs en een dikke knuf!
     
  19. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Huisvrouwengeld bestaat niet hor.
    Dat geld krijg je nml ook terug als je wel werkt ......
    Maar inderdaad als je niet werkt en je partner verdient een bepald bedrag dan krijg je het ook van de belasting.

    Mijn advies aan je :
    Begin weer met de pil, krijg een vaste baan en ga dan pas voor kinderen.

    Dan krijg je gewoon je salaris doorbetaald tijdens je verlof en kan je daarna gewoon weer lekker aan het werk.

    Ik heb prima ervaringen ermee. je wordt als je na je zwangerschap gewoon weer even enthousiast aan de slag wil ook niet zo snel ontslagen ( mag uiteraard ook helemaal niet)

    Succes!
     
  20. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi

    ik begrijp heel goed dat je graag een kindje wil, als je die wens hebt is hij heel sterk! ;)

    maar... ik zou als ik jou was heel goed nadenken, en dan bedoel ik met je verstand en niet met je gevoel, hoe moeilijk dat ook is! ;)
    ik bedoel dit ook niet verkeerd en zoals eerder gezegd, ook ík wil je niet kwetsen, maar een vaste baan is toch wel erg belangrijk als je een kindje krijgt hoor, of het moet zo zijn dat jullie makkelijk rond kunnen komen van het salaris van je vriend...

    je bent idd nog hartstikke jong, ik zou zeggen ga op zoek naar een baan en zodra je daar een vast contract hebt, ga dan voor een kindje, over een paar jaar ben je ook nog jong! ik ben nu 24, vind ik zelf ook nog lekker jong, dit is een hele bewuste keus, maar mijn vriend en ik hebben allebei een vaste baan. ik denk als je daar eerst voor zorgt, dat je dan veel relaxter zwanger zult zijn!

    maar dit is mijn advies, de keus is aan jou natuurlijk!:D

    liefs rebbel
     

Deel Deze Pagina