Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

    wizard Actief lid

    19 apr 2006
    338
    0
    0
    Merk aan mezelf dat ik een beetje aan het stoeien ben in het ritme bij het hebben van twee kids vandaar dat ik even wil weten hoe jullie bepaalde dingen doen. Waar laten jullie bijv de oudste als je de kleine uit bed aan het halen bent? Vaak neem ik Iris mee naar boven en voed ik Thijmen boven, daarna met z'n drieeen naar beneden. Eigenlijk vind ik dit best wel een gedoe omdat ik tig keer de trap op en af aan het lopen ben op een dag. Iris beneden laten? (met als gevolg dat ze alle kasten overhoop haalt?) Wanneer doen jullie beide kinderen in bad? Hoe om te gaan met twee kinderen die beide tegelijkertijd huilen? Jullie merken het al, ik moet nog echt mijn draai zien te vinden bij het hebben van twee kids! Graag jullie reacties!

    Liefs Eva

    PS Ik ben toch niet de enige die hier mee stoeit? :(
     
  2. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Oudste blijft rustige heel eventjes alleen in de woonkamer. Kastjes kan ze niet open krijgen, zit kinderbeveiliging op. Verder ga ik gewoon mn eigen gang. De jongste gaat 's ochtends in bad, de oudste keutelt er lekker omheen. Enige wanneer ik af en toe even stress heb is rond het avondeten/douchen van de oudste. Als de jongste dan net honger of krampjes heeft, moet ze even wachten. Het is niet anders. Of net daarna als de oudste niet wil gaan slapen en huilt. Als ik dan net aan het voeden ben, moet ze wel eens wat langer huilen dan anders. Merk dat ze dan toch uit zichzelf in slaap valt. Dus dat valt meestal best mee.
    Voeden doe ik altijd in de woonkamer. Dan kan de oudste lekker spelen of haar zusje komen knuffelen. De jongste is ook altijd waar ik ben. Ze slaapt overdag dus in de woonkamer.

    Het is even zoeken maar tot nu toe (haha, heb al ervaring van anderhalve week) gaat het prima. Van even wachten wordt ook niemand slechter toch?
     
  3. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik zit gewoon altijd beneden te voeden, en zet vaak even een filmpje op voor tessa . Als Kim ook thuis is spelen ze vaak samen! Iris in badje doen doe ik vaak als tessa op de psz is of 's avonds, en als ze er wel bij is vind ze het heel leuk om mee te kijken en wat te helpen op haar manier.

    Als ze samen huilen kijk ik naar de reden van huilen, en je pakt zo'n babytje heel handig op en kunt dan naar de ander gaan die huilt. Vaak is het beebje al stil zodra je hem even oppakt, tenminste hier wel.

    Ik heb dus 3 meiden, en vooral in het begin was het hier ook even wennen hoor, vooral omdat de oudste naar school gaat en je dus steeds moet halen en brengen , en dan ook nog de voedingen erbij, dat was wel lastig, maar gaat een stuk beter nu ze niet meer zo vaak hoeft te drinken!

    Succes met alles, gewoon wat uitproberen, het komt vanzelf goed. Heel mooie naam trouwens Iris ;)
     
  4. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wat fijn, ik ben niet de enige met dit probleem :D
    de laatste dagen zet ik eerst mijn oudste beneden in de box met babytv aan, en dan ga ik de kleinste halen (tenminste, als de kleine nog rustig in bed lag).

    wat ik nog lastiger vind, is naar wie ga je toe als ze beide hysterisch huilen....... vooral 's ochtends nogal eens het geval. de jongste wil een fles, waar je dus zo weer 20 min. mee bezig bent, de oudste wil uit bed, schone luier, aangekleed en beneden spelen, waar ik ook zo 10 minuten aan kwijt ben. uit bed en aankleden is sneller dan de fles geven, maar ik wil mijn kleintje niet zo lang laten krijsen (tot kotsen aan toe :(), daarentegen vind ik het ook niet zo'n succes om m'n oudste ruim 20 min. te laten krijsen, die gaat dan namelijk ook kotsen van opwinding en is vervolgens nogl angdurig van slag.
    de oudste uit bed halen en in zn pyjama erbij laten werkt ook niet, dan knijpt hij zn broertje fijn...
     
  5. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    :confused: aah ik durf niet meer! hahaha
    als ik ergens niet tegen kan is dat mijn kleine gaat huilen ;) en dan 2?
    ik geloof dat ik ook gek zou worden :rolleyes:
    grtz Ramona
     

Deel Deze Pagina