Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Babynamen' gestart door K00, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik vind één naam echt de leukste stoerste naam die er is voor ons meisje.
    ML is niet overtuigd vanwege 2 redenen en op zich kan ik me daar wel in vinden..

    Ik wil natuurlijk het liefst een naam die we beide mooi vinden, het is tenslotte ook zijn dochter, maar ik vind het zo lastig om de naam los te laten.
    We hebben wel wat alternatieven maar voor mijn gevoel is er altijd wel iets. Echter als ik dat dan deel met mijn man (bv bij Amber hoor ik steeds amper) dan is hij het wel met me eens........ dus tja dan hebben we nog niks.

    Iemand die ditzelfde heeft gehad? Hoe leer je accepteren dat de naam het niet wordt?
     
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.456
    3.312
    113
    Wij hadden een naam. Daarvan ging ik dromen dat ik bevallen was en niet wist hoe hij nou moest heten.

    Uiteindelijk kwam mn vriend met een naam en ik moest er even aan wennen kende ook niemand met die naam.

    Deze is het geworden en echt zooo geen spijt van gehad nog steeds superblij mee.
     
  3. K00

    K00 Niet meer actief

    Oké dus gewoon wachten tot mijn man met DE naam komt :roflmao:

    #baby-zonder-naam-wordt-een-feit
     
  4. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.456
    3.312
    113


    Haha hoop het voor je:roflmao::roflmao:
     
  5. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Met de oudste hadden we pas met een week of 36 de naam. Haast je niet zouik zeggen. Kijk gewoon lekker verder. Komt echt wel goed
     
  6. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Oh irritant! Ik ken t. Maar gewoon veel lijstjes lezen. Ook op zee van namen / nameberry. Dan lees je eens andere lijstjes dan de top 50.
    Ik Zocht daar ook op delen van de naam of “lijkt op” .. en spitten naar betekenissen die je mooi vind.
    Je kan ook hier inspiratie vragen aan andere leden en dan vooral aangeven welke namen je mooi vind maar t net niet zijn geworden (en waarom).
    En... vaak herhalen tegen je man als je weer een mooie tegenkomt. Soms moet het ook landen..
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Pas als er een betere voorbij komt ;)

    Komt die niet voorbij? Dan is dit de beste en dan zal vanzelf blijken dat al je mitsen en maren ineens niet meer tellen als jullie kleine is geboren :)
     
  8. 1548

    1548 Niet meer actief

    Bij de jongste hebben we dit gehad. En uiteindelijk is het wel die naam geworden :D..

    Ik was meteen verliefd op de jongensnaam (wisten geslacht niet). Mijn man was niet zo enthousiast. Maar opperde ook niks anders. Zo nu en dan bleef ik de naam herhalen maar nee... Na een aantal weken was ik er klaar mee en heb ik gezegd dat het die naam zou worden, of hij het nou mooi vond of niet :oops:. En nu is hij helemaal blij met zijn naam.

    Als het aan mij had gelegen, had onze oudste een andere naam gehad. Klinkt misschien hard, maar tot de dag van vandaag vind ik het nog steeds jammer. Mede daarom heb ik denk ik bij nr 3 mijn poot stijf gehouden.
     
  9. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Ik had hier precies hetzelfde. Ik had al jaren een naam in mijn hoofd. Mijn vriend vind de naam zelf echter verschrikkelijk. Je moet de naam natuurlijk op zijn minst mooi vinden. Het heeft ook een hele poos geduurd eer we gezamenlijk een nieuwe naam hadden gevonden. Hoe langer ik nu de nieuwe naam 'uitspreek' in mijn hoofd hoe minder ik aan mijn 'eigen' naam moet denken. Maar helemaal loslaten vind ik nog altijd moeilijk.
     
  10. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik vond een jongensnaam ook super maar mijn man niet. Een aantal keer nog herhaald maar hij bleef er bij.
    We zijn allebei gaan zoeken tot dé naam voorbij kwam. Uiteindelijk krijgen we twee meisjes :roflmao:
    Soms moet een naam ook even landen, dat heb ik tenminste.

    Maar, overleggen jullie dit niet dan of heb je achteraf spijt?
     
  11. 1548

    1548 Niet meer actief

    Oh jawel, natuurlijk wel.. Ze heeft een leuke naam hoor! Past ook prima bij haar.. Het is ook niet dat ik haar naam niet mooi vindt maar toch had ik ze liever Lauren genoemd ;)
     
  12. Annekeruiter85

    Annekeruiter85 Fanatiek lid

    10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Wij hebben hier de afspraak dat we de naam beide mooi moeten vinden.
    Hoe moeilijk dat ook is als je 1 van beide graag iets anders wilt.

    Ik vind niene bv erg leuk, mijn man niet. Hij vindt Suze erg leuk, ik twijfel en neig naar nee.. dus besloten dat we verder gaan kijken
     
  13. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier had de jongste Madelief geheten als het aan mij alleen had gelegen. Maar bij mijn man lande het niet als dé naam,ondanks dat hij het mooi vond. Op een gegeven moment kwam de naam Charlotte opnieuw voorbij en dat vond mijn man dus echt mooi. Zelf kon ik pas aan de naam wennen/zien als de naam toen mijn vliezen gebroken waren. Tot die tijd stond Madelief dus op de lijst als kanshebber samen met nog 2 andere. Nu zou ik haar naam niet meer willen veranderen.
    Maar echt de naam loslaten is mij niet gelukt. Hij staat nog steeds op het lijstje voor als er mischien ooit nog eens een 4e komt.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Mijn man vond bij de tweede de naam die ik wilde echt niet mooi en hij kon er ook niet aan wennen (bij de oudste lukte dat wel, ik weet dus dat hij het echt wel probeert ;)). Ik vind dat je een naam beide mooi moet vinden en liever allebei 90-95% mooi dan een van tweeën maar 50% of misschien nog minder. Wij hebben uiteindelijk uit de alternatieven de beste optie gekozen. Toen ze na de geboorte vroegen hoe ze heette heb ik nog aan mijn man gevraagd of hij niet toch van gedachte was veranderd, maar helaas. ;) Ik heb erg aan de ‘andere naam’ moeten wennen, het voelde niet als haar naam, zeg maar. Inmiddels gaat ze al een aantal jaar met haar naam door het leven en ik kan wel zeggen dat ik er aan gewend ben. Toevallig hadden we het er vanavond over en zei ze dat ze de naam die ik wilde niet mooi vindt. :roflmao:
     
  15. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Bij dochter had ik het met de naam juliette, ik vond dat een super mooie naam.
    Maar man dus niet. Helaas, want je moet het er beide mee eens zijn. tot ik de naam van dochter tegen kwam.
    Dochters naam vind ik nog steeds mooier dan die eerste naam.
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Bij de oudste had ik de namen top 1000 erbij gepakt en heb ik alle namen die ik leuk vond opgeschreven. Mijn vriend mocht strepen wat hij niks vond. Van wat over bleef wees de tijd uit wat ik het leukste vond van de over gebleven namen. Ja er zijn een aantal niet doorgegaan die ik heel leuk vond. Maar al vrij snel na geboorte was hij gewoon zijn naam.

    Bij de naam voor onze dochter vond mijn vriend alles gelijk goed.
     
  17. Sunna

    Sunna Fanatiek lid

    10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Ik vond het ook moeilijk! Heb de naam wel letterlijk van het lijstje gehaald, zodat ik hem niet steeds meer zag...
    Succes!
     
  18. K00

    K00 Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties dames!
     
  19. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Bij de oudste waren we er vrij snel na de 20 weken echo snel uit. Bij de jongste hadden we de eerste naam gevonden maar de tweede naam (tevens roepnaam) duurde wat langer. Ik vond naam 1 mooi en partner vond naam 2 mooier. Dat hebben we beide tot de bevalling zo gehad. Na de geboorte zei mijn partner, doe naam 1 maar. :D Daar hebben we geen spijt van gehad.
     
  20. Diz

    Diz Actief lid

    9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    De naam voor onze dochter was duidelijk, die hadden we al 3 jaar!
    Nu deze zwangerschap gewisseld, de naam die we hadden, had ik toch geen lekker gevoel bij. Samen op zoek gegaan naar een andere naam waar we allebei achter staan. Proefdruk van het geboortekaartje is binnen en oh wat staat die naam er dan toch goed op!
     

Deel Deze Pagina