Hoe een verloskundige kiezen? (woon in Zoetermeer)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Susannelilian, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    We zijn nu klaar bij de IVF afdeling en prenatale diagnostiek en nu hebben we over 3 weken een afspraak bij gynaecologie om te bepalen wie de rest van mijn zwangerschap gaat begeleiden, een gynaecoloog of een verloskundige. Dit wordt bepaald door de gynaecoloog waar we over 3 weken een afspraak mee hebben, maar ik moest wel vast op zoek gaan naar een verloskundige.

    Hoe zoek je deze, zeker als je nog niet weet in welk ziekenhuis je gaat bevallen? Een verloskundige dichtbij is natuurlijk erg makkelijk, maar dan moet ik wel in het Lange Land bevallen en ik weet niet of ik dat wel wil, hoor er heel veel negatieve verhalen over (ook positieve en dat doet me dan toch wel weer twijfelen). Het Bronovo staat bij mij wel op nr 1 denk ik, maar deze werd weer afgeraden door de gynaecoloog van de IVF omdat dit ziekenhuis vanuit Zoetermeer erg lastig bereikbaar is als het druk is op de weg en dit kan natuurlijk voor komen als we in de spits naar het ziekenhuis moeten. Nou is het alleen maar voor de bevalling, zou dat echt zo'n probleem zijn? Het Reinier de Graaf in Delft (zit nu in Voorburg) is ook een goede optie, maar hoorde dat je daar als partner niet kan blijven slapen als ons kindje en/of ik nog wat langer in het ziekenhuis moeten blijven en wil natuurlijk niet meteen de eerste nacht(en) zonder mijn partner zijn als het zover komt.

    Ben benieuwd wie jullie (meiden in de buurt) gehad hebben en hoe zij beviel/bevalt. Hoop flink wat ervaringsverhalen te lezen!
     
  2. poisson1987

    poisson1987 Bekend lid

    23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Wij hebben eerst gekeken welke werden vergoed door zorgverzekeraar. Vervolgens van allemaal de site opgezocht en die helemaal gelezen. Wilde geen 'zweefteef' of streng gelovige verloskundige. Wél een met een niet te grote praktijk (<4 verloskunigen zodat ik ze beetje leer kennen voordat een van hen de bevalling begeleid) en mogelijkheid tot het maken van echo's. Mijn tip dus: eerst je eisen opschrijven en dan kijken welke het meeste voldoet :).
     
  3. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat zijn er hier in de buurt nogal wat, maar het hangt toch ook af van in welk ziekenhuis je gaat bevallen (of andersom, dat als je in een bepaald gebied een verloskundige hebt, dat je ook in dat gebied moet bevallen)?
     
  4. Wat een geregel, he? :D Geen idee hoe het zit met per sé in een bepaald ziekenhuis moeten bevallen als je voor die ene verloskundige kiest, maar als je een VK in Z'meer wilt, is Partera wel een aanrader.

    Maarehm.. Wil of moet jij in het ziekenhuis bevallen? In het laatste geval heb je namelijk best kans dat je eigen VK daar weinig mee te maken heeft, maar dat een verloskundige of gynaecoloog van het ziekenhuis de bevalling begeleidt.
     
  5. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Haha, ja inderdaad. Zal eens bij Partera kijken. Keita lijkt ook wel goed, zijn ook erg lovende reacties over.

    Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, als er dan complicaties optreden is gelijk alles in de buurt en hoeven we niet alsnog halsoverkop naar het ziekenhuis. We hopen natuurlijk dat het niet nodig is, maar voel me daar wel veiliger. Moet dus wel zelf een verloskundige regelen.
     
  6. Ang88

    Ang88 Actief lid

    24 feb 2014
    182
    0
    16
    Ik werk als spoedeisende hulp verpleegkundige
    NULL
    Hoi Hoi
    Ik zit bij Keita in Zoetermeer en dit bevalt prima.
    Of het bevallen me ook gaat bevallen is afwachten. Ik wilde in de 1 e instantie ook liever niet in het LL zhuis. Werk zelf in t Westeinde in Den Haag en veel negatieve berichten over LL. Maargoed verloskundige begeleidt idd alleen daar en zij hadden eigenlijk allen maar positieve ervaringen met de verloskunde en gyn. daar. Dat heeft mij doen besluiten toch in t LL te bevallen. Lekker dichtbij ook ik woon zelf in Stompwijk. :) succes met kiezen !!
     
  7. Keita is volgens mij ook goed inderdaad, alleen zaten zij niet bij ons in de buurt. Partera heeft één keer per week ook spreekuur in deze wijk, vandaar dat dat onze keuze geweest zou zijn als we naar een VK hadden gemoeten.

    Oh en, je kunt ook binnendoor naar het Bronovo, dan sta je niet vast op het stuk voor het Malieveld, haha.
     
  8. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Angg: het is inderdaad wel makkelijk, maar aan de andere kant hoef je er ook alleen maar voor je bevalling naar toe, 1 keer dus. Maar ja, als ik in Zoetermeer een verloskundige wil, dan moet ik wel in het Lange Land bevallen... Moeilijk hoor! Hoe vaak moet je eigenlijk naar een verloskundige?

    @Shaddixxx: zal eens kijken naar de site van Partera, lijkt me inderdaad fijn om naar zo'n spreekuur te kunnen om een indruk op te doen van hoe het er is.
     
  9. Volgens mij ga je tot de 26 weken één keer per 4 tot 6 weken naar de VK, dan tot de 32 weken één keer per 3 weken, tot de 36 weken één keer per 2 weken en na de 36 weken elke week.
     
  10. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dan is het wel handig om alles in de buurt te hebben, misschien dan toch maar in het Lange Land bevallen?

    Heb jij al een verloskundige? Of blijf jij onder behandeling van een gyn? Als ik een verloskundige in Zoetermeer wil dan moet ik wel in het Lange Land bevallen...
     
  11. Ik loop bij de gynaecoloog inderdaad.. Nu moet ik zeggen dat ik de afstand naar Den Haag ook niet rampzalig vind hoor. Het is rot dat m'n man elke keer vrij moet nemen (ik heb geen rijbewijs en met het OV duurt het dan wél weer vrij lang), maar als alle stoplichten binnen Zoetermeer tegenzitten en als het erg druk is in het Stadshart, doe je er naar het LL eigenlijk net zo lang over.
     
  12. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Bronovo is 20 minuten, maar in de spits schijnt het rampzalig te zijn, het Lange Land is 5 minuten (wij wonen er echt vlakbij). Scheelt dus wel echt behoorlijk en zeker in de spits.
     
  13. Ang88

    Ang88 Actief lid

    24 feb 2014
    182
    0
    16
    Ik werk als spoedeisende hulp verpleegkundige
    NULL
    Ik vind het super dat de verloskundige lekker dichtbij zit :)
    Succes met de keuze ;)
     
  14. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Ang: dat lijkt mij/denk ik dus ook. Hoor toch ook wel veel positieve verhalen over het Lange Land, gaan ons maar aanmelden voor de informatieavond op 16 juli, dan kunnen we het zelf gaan bekijken.
     
  15. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Ik had voor Thijmen Embé. Vond het prima verloskundigen. Ik ben in het ll bevallen, maar is wel 6 jaar geleden.
     
  16. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Rosao: ik zat te denken aan Keita...
     
  17. Susannelilian

    Susannelilian Fanatiek lid

    12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    30 juni hebben we een afspraak bij Keita gepland staan, ben heel benieuwd! Is dan ook gelijk de intake, maar als het ons toch niet bevalt dan kunnen we gewoon voor een andere verloskundige kiezen. Maar komt vast goed, hoor er erg veel positieve verhalen over!
     

Deel Deze Pagina