Hoe flesvoeding meenemen bij een dagje weg?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MaMa, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Oké ik ben helemaal nieuw op het gebied van aanmaak melk
    Hoe doen jullie dat als je een dagje weg gaat (bv pretpark) en er is geen mogelijkheid een fles op te warmen?
    Wat moet ik meenemen?
    Hoe zorg ik dat de fles de juiste temperatuur heeft?
     
  2. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Dat kan op meerdere manieren.
    Het handigst is een voedingstorentje. Daar doe je het gewenst aantal schepjes poeder in.

    Water kan ook op verschillende manieren:
    -thermosfles met kokend water mee. Dat meng je dan met koud water in de fles. Verhouding is meestal 2/3 koud en 1/3 warm. Dat kan je thuis even uitproberen.
    -thermosfles met warm water mee wat meteen op de juiste temperatuur is. Dus iets warmer meenemen en na een uurtje of 2 is het op een prima temp.
    - koud water mee en dat in een restaurant laten opwarmen. Bij de meeste restaurants kan er wel hoor. Vaak staat er een magnetron en kan je het zelf doen.
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Thermosfles gekookt water, fles koud water, fles :p en voedingstorentje met de schepjes voeding erin.

    Warm water in de fles, koud water erbij tot de goede temp ( meestal 1/3 warm en 2/3 koud) voeding erbij, en dan de fles zwenken, niet schudden en je voeding is klaar :)
     
    Koekie1 en Hopsatee vinden dit leuk.
  4. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik heb echt een hele makkelijke baby en die drinkt het ook gewoon op kamertemperatuur dus dat is misschien ook een optie. Wel een poedertorentje mee inderdaad :)
     
  5. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    #5 MaMa, 6 sep 2017
    Laatst bewerkt: 6 sep 2017
    Neem je dan meerdere (schone) flessen mee of maak je het in dezelfde fles ?
    Soms is er geen mogelijkheid het schoon te spoelen bijv in het bos

    1/3 Warm als in kokend of warm water uit de kraan? Is dat zeg maar 8 uur later dan nog even heet?
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vulde het aantal flessen dat ik zou nodig hebben al met de juiste hoeveelheid mineraalwater. Dan voedingstoren. En dan laten opwarmen in de microgolf in een café oid.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  7. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Oké dus wordt shoppen voor een thermoskan een drinkfles voedingstoren en flesjes
    Thanks :thumup:
     
  8. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Poedertoren nam ik mee en één fles. Eigenlijk overal waar ik kom is stromend water en óf een magnetron of kokend water. Nog nooit met een thermoskan en flesje koud water gezeuld.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Kokend, warm water uit de kraan mag je niet gebruiken ;)

    En als je een fles koud water meenemeemt, om bij het warme water te voegen heb je toch water om de fles uit te spoelen :)

    Ik neem altijd maar 1 fles mee hoor, anders word het wel een gigantisch gezeul
    Sterker nog, ik heb maar 1 fles :p
     
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Over het algemeen dit. Keer met picknick wel thermos meegenomen
     
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Maar in een bos oid heb je toch geen water?

    En ik heb wel eens met pech met de auto gestaan... was blij dat ik het bij had :D

    Ik neem het ALTIJD mee als ik wegga, behalve als ik zoontje uit achool haal smiddags.
    Sochtends neem ik het wel mee want blijf wel eens hangen op school of ga een bakkie bij iemand drinken
     
  12. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Nee maar daar plan ik de voedingen vaak omheen. Als we echt lang naar t park ga doe ik kokend water in de fles als ik wegga. Is dan vaak prima temperatuur tegen de tijd dat ze honger heeft.

    Maar om met drie flessen te gaan sjouwen vind ik echt teveel gedoe.
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Knap dat je dat kan plannen :D
     
  14. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik nam echt niet meerdere schone flessen mee.
    Gewoon 1 fles en die spoelde ik dan om met een beetje water wat ik bij me had.
    Voedingstoren waar dan genoeg voeding in zat voor het aantal voedingen dat we onderweg waren, fles afgekoeld kokend water (of al vermengd met koud water) en dat was het.
     

Deel Deze Pagina