Hoe herken je je eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mooiezomer, 31 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Ik vraag dit even voor een vriendin van mij. Zij is 4 maanden geleden gestopt met de pil. Helaas is ze nog niet zwanger geworden. Ik weet dat dit heel normaal is, maar ze is wat ongeduldig. ;)

    Nu wil ze weten hoe je precies je eisprong herkent. Maar omdat niet iedere vrouw dezelfde klachten of symptomen heeft dacht ik "Ik vraag het eens aan de vrouwen op Zwangerschapspagina.

    Dus... Hoe herken jij jouw eisprong?
     
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Mijn cyclus is na de bevalling nog niet helemaal normaal, maar dit is wat ik me kan herinneren.

    - gevoelige borsten
    - verandering cervixslijm van geel/wit en droog naar doorzichtig en elastisch
    - stekende pijn in onderbuik t.h.v. eileider
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had altijd alleen vruchtbaar slijm.
    Dit had ik de dagen voor mijn ei.
    Kan wel tot 5 dagen voor je ei plaatsvinden dus dat is ook geen graadmeter.

    Je vriendin kan beter ovulatietesten gaan doen want het voelen van je eisprong is heel onbetrouwbaar omdat je niet de sprong zelf voelt maar het groeien vd eitjes.
     
  4. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Hier bleek zelfs de pijn nog aanwezig te zijn na de eisprong. Gezien op de echo.
    Ovulatietesten en temperaturen is het handigst
    En een portie geduld ;):thumup:
     
  5. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Zou niet op klachten afgaan. Vruchtbaar slijm kun je nl 5 dagen hebben. Wil ze het echt weten dan idd zoals hierboven gezegd ovulatietesten en temeperaturen, mede gezien ze nog aan het ontpillen is
     
  6. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Ik heb vruchtbaar slijm, 2 dagen later positieve ovulatietest, dag later ''groeipijn'' in de onderbuik en na de sprong beginnen mijn borsten en is mijn temp gemiddeld 0,3 omhoog gegaan!
     
  7. Moess

    Moess Niet meer actief

    Ik zou gewoon ovulatietesten gaan doen ipv op wat je voelt afgaan. Zoals je leest hierboven voelt iedereen iets anders. Toen ik steeds niet zwanger raakte kende ik mijn lichaam heel goed en voelde ik iedere maand hetzelfde, en nog zat ik er wel eens een dag of 2 naast.
     
  8. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    Rauw eiwit in je onderbroek. :roflmao:
    Denk dat dat wel een duidelijk teken is dat je in je vruchtbare dagen zit.
     
    XmoonlightX en SJD1988 vinden dit leuk.
  9. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    Als ze nog geen ovulatietesten wil doen, zou ik in de vruchtbare periode om de dag sex hebben.
     
  10. Wensmamma

    Wensmamma Fanatiek lid

    4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik heb krampen, vaak ook buikpijn daardoor. En mijn libido is heel erg hoog :roflmao::D
     
  11. KleinMeisje93

    KleinMeisje93 Niet meer actief

    Ik kreeg altijd meer afscheiding tot aan mijn menstruatie. Misschien is het een idee om ovulatietesten te gebruiken en of misschien te gaan temperaturen. Helaas weet je altijd pas met temperaturen na de hand of de eisprong geweest is. De maanden dat ik ze allebei gebruikte lukte het niet en de maand dat ik echt alleen deed temperaturen was het wel raak. En om de dag seks hebben helpt ook.

    Ik hoop dat het snel raak is voor haar.
     
  12. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie antwoorden!

    Lastig he dat het bij iedere vrouw weer anders is. Ik heb het advies van de ovulatietesten aan haar doorgegeven. Maar hier is ze nog niet aan toe.
    Hoe werkt temperaturen precies? Moet je dan iedere dag je temperatuur opnemen? 1x of 2x keer per dag? En wanneer weet je dat je je eisprong hebt?
     
  13. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik heb dan krampen, die vele malen langer aanhouden da wanneer ik ongesteld moet worden.
    Ben dan enorm opgewonden en voel me dan ook beter in mijn vel zitten.
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Dan temperatuur je elke ochtend op dezelfde tijd (dus ook op vrije dagen/weekend je wekker zetten). Nog voor je je bed uitgaat en dus direct na wakker worden.
    Het tempen moet rectaal gedaan worden!!
    Oraal, via het oor of de oksel is niet betrouwbaar!
    Elke dag noteer je de waarde in een grafiek. Fertility Friend vind ik zelf een super programma hiervoor

    Vanaf cyclusdag 1 beginnen en je temp zal laag zijn (bij mij tussen 36.3 en 36.5). Het gemiddelde hiervan noem je Basaal (bjj mij 36.4).
    De dag na je eisprong zal je temperatuur met 0.3 graden of meer gaan stijgen ten opzichte van je Basaal (0.2 kan ook nog)
    Bij mij was dat tussen de 36.7 en 36.9 (soms ook 37.0 er tussen).

    Deze verhoogde temp houdt aan tot de dag komt dat je ongi wordt, dan zakt je temp weer naar basaal. (Kan ook al de dag voor je ongi of op de 2e dag van je ongi zijn).
    Ben je zwanger dan blijft je temperatuur zo hoog.
    Bij mij steeg hij dan altijd door naar 37.0-37.2 en bleef zo hoog :).
     
  15. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik merkte het aan mijn cervix slijm. Daaraan zie je zowieso als je vruchtbare dagen eraan komen ! Ik heb dan de laatste keer een week aan een stuk om de dag geklust. Et voila :) Ik heb trouwens ook 7 rondes gewerkt met ovutesten, maar daarna buitengegooid omdat deze mij veel stress bezorgden. Ik merkte het ook altijd als mijn ovulatie gepasseerd was doordat ik erna steeds extreem gevoelige tepels had. Maar dat hangt van persoon tot persoon af. Dus vooraf merkte ik totaal niet dat de ovulatie eraan kwam, buiten dan aan mijn cervix slijm en je verliest dan ook wat meer slijm dan normaal.
     
  16. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Puisten! Paar dagen buikpijn. Veel doorzichtig slijm.. ovu test die positief wordt..
     

Deel Deze Pagina