Hoe houden jullie de sex leuk en spontaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kitt, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitt

    Kitt Lid

    29 jan 2007
    75
    0
    0
    Hoe houden jullie de sex leuk en spontaan? Wij zijn nu de afgelopen 1 1/2 week weer volop aan t klussen, maar ik moet eerlijk gezegd toegeven dat het spontane er wel een beetje af gaat zo.
    Ik heb nog wel zin hoor, maar af en toe wordt t wel een beetje een verplicht nummertje.
    Hoe gaan jullie hiermee om...enneh wat doen jullie om t wel spontaan en leuk te houden?
     
  2. go4baby

    go4baby Fanatiek lid

    11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik kan het nog wel opbrengen, maar voor mn lief wordt het geloof ik wat teveel! Die moet iets meer presteren zeg maar!

    Mn ei is pas vandaag (en had het zaterdag al verwacht) als het goed is (voel nu echt rechts een spanning).
    Dus na 4 dagen op rij (was niet zo gepland maar omdat dat ei maar niet kwam) is hij het wel een beetje zat. Hij wil niet meer vanavond! (en ik denk dat 't zaad nu ook wel 'op' is zeg maar! (beter om de dag maar ja, ei kwam later en ik was te ongeduldig!)

    Dus dames met goede tips: stort ze hier maar boven ons uit!
     
  3. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.042
    113
    Happyland
    hoi
    Ik ben ruim 1.5jr bezig.September of oktober krijgen wij IVF of IUI.
    Dus het spontane is er hier weer af.
    Maar als je je lichaam goed in de gaten houdt(vruchtbare afscheiding) kun je je vruchtbare dagen spotten. En tijdens die dagen klus je op z'n minst om de dag, je vruchtbare dagen duren niet langer dan een dag of 5.Dus op een hele maand valt het goed te doen hoor! En de rest van de maand heb je alle tijd om op je gemak te klussen .
    Als je nu al met grote tegenzin gaat klussen is de lol er zeker snel vanaf.Houd jezelf voor dat het maar 5 dagen in de maand zijn die 'verplicht'zijn, dan valt het erg mee hoor!
     
  4. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    In ieder geval om de dag klussen! Dat gefet je telkens weer een dag rust! Wij klusten in rondom ei eerste 3 rondes elke dag. Maar 4e ronde om de dag en voor mijn ei zat er zelfs 2 dagen tussen. Dan hou je de sex ook iets spontaner dan elke dag! ;)
     
  5. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Wij zijn al anderhalf jaar bezig en we doen het als we zin hebben, en meestal is dat om de andere dag... Soms ook 2 dagen achter elkaar en soms zitten er ook 2 dagen tussen..
    Maar wij kunnen ook nog echt genieten van elkaar, en vooral ik heb veel meer zin als mn ei er aan zit te komen, dus dat is alleen maar beter..
     
  6. go4baby

    go4baby Fanatiek lid

    11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    pff ja, ik was ook echt van plan om om de dag te klussen (denk dat dat beter is voor de lust en 't zaad.) Maar wilde zo graag raak schieten deze ronde dat ik me weer gek heb laten maken!

    Maar goed, ik ga 't huis maar eens lekker opruimen en wat sfeer aan brengen.
    Iets lekkers koken met een lekkere fles wijn en lekkere chocola als toet (is ie dol op) en als ie echt niet meer wil vanavond zet ik gewoon een joker in ;)
     
  7. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0
    Goede vraag ;-( ik doe er niet echt veel aan moet ik toegeven. Maar soms drinken we gezellig een wijntje en knuffen we wat op de bank, trek ik iets leuks aan, mooi setje of zo en dan wil de sfeer wel komen.
     
  8. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Wij proberen gewoon af te en toe wat nieuwe spannende dingetjes uit.

    Op het moment dat het moet omdat het moet en we hebben echt geen zin....dan maar niet!
     
  9. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Is bij mij ook best een probleem.Ik krijg hem wel in de stemming, maar wij deden het voor het baby gebeuren al niet zo veel, dus hij voelt zich nu een zaad donor....Toevallig net ruzie om gehad.Als hij "moet"wil hij dus niet...Maar ik heb hem uitgelegt dat we al best oud zijn en dus echt wel rond mijn eisprong het 2 dagen achter elkaar moeten doen als hij ook een kind wilt.Hij heeft beloofd nu meer zijn best te doen.Gelukkig...
    bar
     
  10. Bd81

    Bd81 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Inderdaad proberen het spannend te houden is af en toe best moeilijk.
    Probeer hem altijd te verrassen door als hij thuis komt ineens sexy setje aan te trekken of hem naakt op te wachten boven. Os heel de dag leuke sms-jes sturen..... Vind ie wel leuk :)
     
  11. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ach, wij zijn momenteel nog druk bezig met verbouwingen. De meeste werken doen wij allemaal zelf en gebeuren voor- en na de werkuren. Dus wij zijn 's avonds vaak nog erg laat bezig...

    ... En eens wij dan 's avonds gewassen en in bed liggen, zijn wij eigenlijk ook doodop :p

    Ach, wat komt dat komt, en wat komt niet dat komt niet :)
     
  12. Marleen1979

    Marleen1979 VIP lid

    8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Dan moet je cyclus wel regelmatig zijn... Bij mij is ie zo onregelmatig en steeds een late eisprong dat we veel vaker "moeten" klussen. Wij hebben deze ronde vanaf dag 13 geklust en mn eisprong kwam pas op dag 28.. Dan is het toch best een opgave om om de dag te klussen hoor! :D
     
  13. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    wij doen het gewoon wanneer we zin hebben
    Ga niks verplicht doen
    Maar komt er wel op neer dat we gemiddeld 3 keer in de week de liefde bedrijven haha
     
  14. Niet meer actief

    Wow , dan hebben wij het niet eens zo slecht. Voordat we wisten dat we beide verminderd vruchtbaar zijn deden we " het " om de dag met veel zin. En ook wel iedere dag. Momenteel doen we het wanneer we zin hebben, We doen het nog wel om de dag, iedere dag , 2 keer per dag of 3 dagen niet, net hoe het uitkomt en of we zin hebben.
     
  15. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Nee wij hebben er ook niet zulke problemen mee. Ik ben soms wel wat gespannen waardoor het niet altijd even prettig is, maar m'n man vindt het niet erg om het om de dag te doen. Hij wil ook graag (ook ivm het doel), dus het levert eigenlijk geen problemen op hier. Ik heb bijvoorbeeld laatst wel een leuk nachtjurkje gekocht en zo moet je het ook wel een beetje leuk houden denk ik... maar goed hoe het over een jaar nog zal gaan weet ik natuurlijk ook niet haha
     
  16. Kitt

    Kitt Lid

    29 jan 2007
    75
    0
    0
    Tja, dat heb ik dus ook. Ik houd m'n lichaam erg goed in de gaten, maar heb ook een lange, onregelmatige cyclus. M'n vruchtbare afscheiding krijg ik al vrij snel, nu zo'n 1 1/2 week geleden begonnen, maar m'n ei is nog niet gesprongen. Nu dus al dagen achter elkaar aan t klussen, terwijl we voorheen niet zo vaak sex hadden. M'n mannetje begint zich ook een beetje zaaddonor te voelen!
     
  17. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.042
    113
    Happyland
    tja, dan is het idd lastig...
    Ik gebruik ook ovu testen, zodra die positief wordt is het een teken om die dag zéker te klussen!Maar omdat de topicstarter nog niet zo lang bezig is wilde ik het tempen/ovu.testen nog niet ter sprake brengen.Ik ben hier pas na een maand of 7/8 mee begonnen, omdat ik het nog wel relaxed wilde houden.Maar moet zeggen dat ik hierdoor wel te weten ben gekomen dat mijn ei al rond dag 12 is en ik word pas 16dgn na ei ongesteld ipv 14dagen.
    Nu heb ik dat eigenlijk allemaal niet meer nodig, ik ben vrij regelmatig en weet bijna precies wanneer mijn ei is, maar kan het niet meer laten, wil toch de controle houden...
    Als je zeer onregelmatig bent is het allemaal wat lastiger...
     
  18. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Hier gaat alles nog vol enthousiasme :)
    al moet ik zeggen dat we wel in de gten houden wanneer mn vruchtbare dagen zyn ;)
     
  19. Niet meer actief

    Wij doen het ook alleen wanneer we zin hebben (is meestal zo'n 3 tot 4x per week)
    Ik koop regelmatig nieuwe lingerie (omdat ik dat leuk vind) en dat schijnt te helpen.
    Ook proberen we vaak verschillende standjes uit.
    Nog veel enthousiasme, maar denk dat het over een jaar ook wel voorbij is als het dan nogsteeds niet is gelukt.

    Oh trouwens, smsen helpt bij ons ook. En ik plaag mijn vriend wel eens door met een veertje over zijn rug te kriebelen.
    Maar denk dat het bij ieder persoon verschillend is.

    Succes allemaal
     
  20. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik probeer het ook een beetje leuk te houden met lingerie. Beetje verleiden, lekker koken, flesje wijn, beetje de tijd nemen. En niet alleen doen als je vruchtbaar bent, dan gaat je partner zicht echt een zaaddonor voelen...

    Werken vind ik echt een libido-killer. Als we allebei de hele dag gewerkt hebben, hebben we maar zelden zin. We zijn dan gewoon moe. Rond mijn vorige eisprong had ik vrij en toen heeft mijn partner ook een weekje vrij genomen en hebben we het 4 dagen elke middag gedaan. Daarna was het ei gesprongen en hadden we de rest van de maand geen zin meer. Dus of dat nou zo goed is.... Het schijnt ook wel goed te zijn om het regelmatig te doen en niet alleen rond de eisprong.

    Ik vind dit wel een goede vraag, dus kom maar op met meer antwoorden.
     

Deel Deze Pagina