Hoe is jouw kraamweek verlopen als alleenstaande moeder?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door christi95, 2 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christi95

    christi95 Nieuw lid

    2 mei 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Ik ben in opleiding om kraamverzorgende te worden en zoek nu moeders die in hun kraamtijd alleenstaand waren. Ik heb namelijk het idee dat deze moeders nog meer geholpen kunnen worden door kraamverzorgsters.
    Vragen die ik bijvoorbeeld heb zijn dan:
    Wat vond jij het zwaarste aan het zonder partner zijn in je kraamweek?
    Wat had je kraamverzorgster kunnen doe om je beter te helpen?
    Deed ze ook iets waarvan je zegt dat had ze nou niet moeten doen ?

    Ik hoop dat er moeders zijn die mij willen helpen en zo misschien ook wel toekomstige andere moeders.
     
  2. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik was bij mijn eerste alleenstaande moeder en had nog geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb dus niets gemist.
    Ik von het niet zwaarder zonder partner, want ik had toen niet anders ervaren.

    Als het andersom was geweest had ik qua kraamhulp niets anders willen zien.
     
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    #3 Damay77, 13 mei 2017
    Laatst bewerkt: 13 mei 2017
    Zwaarste vond ik de nachten dat de kleine kwam om te drinken. Vooral bij de eerste. Kwam uit ZH, doodmoe van het niet slapen en had me om laten praten om BV te gaan geven. Kleine kwam elk uur en ik was kapot! Kon dr wel uit het raam gooien:confused: kleine kreeg een suikerdip en was afgevallen. Ze moest bijgevoed worden dmv kolven naar BV of door FV naast BV te geven. Of volledig fles. Ik koos voor volledig fles. Was diep ongelukkig met BV. Gaf de fles ik voelde gewoon rust over me heen komen
    Kraam bleef maar doorzeuren dat dit niet conform haar opleiding was, ik BV moest proberen enz. Moest maar voeden en daarnaast kolven en bijvoeden. Kraam had volgens mij geen idee hoe het is als je dit helemaal alleen moet doen.... toen over gegaan op volledig fles en kraam heeft nooit met mij mee gedacht voor manieren om het snachts makkelijker voor me te maken. Dat heefr mn moeder gedaan. Bijv alle spullentjes voor fles naast mn bed. Thermosfles heet en koud water zodat ik niet met totaal ruptuur uit bed hoefde voor de.voedingen.
    Ik kon meer hulp krijgen ivm totaruptuur en alleenstaand zijn maar heb dit geweigerd. Werd gek van haar.bij de 2e ben ik vanaf dag 1 alleen met baby en peuter geweest. En moeder en kindzorg dus alleen controles en klaar. Niet alle alleenstaanden zijn gediend van meer hulp
     

Deel Deze Pagina