Hoe kan het dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stevell, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stevell

    Stevell Lid

    11 aug 2008
    58
    0
    0
    Hallo,

    Ik zit met een vraagje,
    zo'n 2 weken geleden ben ik naar de verloskundige geweest. Ik was toen 25weken+3 zwanger.. toen zij mijn baarmoeder op ging meten, was deze al 28cm. Te groot dus voor het aantal weken dat ik zwanger ben.

    Ze wilde voor de zekerheid weten waar dit aan lag, en heb dus vandaag ergens anders een groei echo gehad en om de hoeveelheid vruchtwater te bepalen. Dit was verder allemaal goed en alles liep op schema.

    Ik had die vrouw gevraagd hoe het kan zijn dat mijn baarmoeder dan toch te groot is, maar omdat zij geen verloskundige was kon ze me dit niet vertellen.

    Nu moet ik wachten tot 11 september, dan heb ik weer een afspraak met de verloskundige.
    Ik ben benieuwd of iemand dit misschien ook heeft gehad of waar het aan ligt dat dan toch die baarmoeder te groot is.
    Ik maak me verder niet druk, maar ben gewoon erg nieuwsgierig!:D

    Verder lag de kleine man met zijn voetjes lekker tegen mijn blaas, en ik krijg me toch trappe :confused: haha, en met zijn billetjes helemaal omhoog, die vrouw moest hard lachen omdat hij met zijn poepgaatje vol in beeld lag hahaha!:D Heerlijk ventje, nu al :D
     
  2. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb geen idee hoe dat zou kunnen komen. zou het de volgende keer even goed aan je vk vragen.
    Heb even op mijn kaart gekeken,maar mijn baarmoeders was pas 28 cm toen ik 33 weken zwanger was.

    zit wel een groot verschil tussen :-?
     
  3. Stevell

    Stevell Lid

    11 aug 2008
    58
    0
    0
    Hmm, da scheelt inderdaad wel erg veel :( :confused:
    Ik weet toch echt zeker dat ze 28cm zei.. :pale:

    Hoe kan da nou.. begint een beetje lichtelijke paniek te onstaan hier..
    of heeft ze miss gewoon verkeerd gemeten?

    11 september is nog zo ver weg.. irritant zo!
     
  4. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mijn baarmoeder lig nu al 1 a 2 vingers onder me 7de rib ze zij normaal lig die net pas boven je navel maar goed ze zij kan veder helemaal geen kwaad zij ze vanmiddag
     
  5. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Kan je de vk niet nog even bellen?
     
  6. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijn baarmoeder is precies altijd 1 cm groter dan het aantal weken dat ik ben.

    25 weken: 26 cm
    26 weken: 27 cm

    etc etc etc

    vandaag was ie 37 cm, klopt dus ook.

    Kan zijn dat je baarmoeder nu goed groeit en dat de baby straks naar je baarmoeder groeit, kan verder geen kwaad.
     
  7. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    Bij mij was ie ook altijd te groot en te hoog maar verder niets geen problemen van suiker of bloeddruk of niks. Bleek gewoon een ellenlang kind in te zitten :)
     
  8. Stevell

    Stevell Lid

    11 aug 2008
    58
    0
    0
    Ik denk dat ik morgen maar even naar de verloskundige bel.
    Als ik nu nog bel wordt ik eerst doorgeschakeld naar het ziekenhuis, en dan wordt ik weer doorgeschakeld en krijg ik ze vervolgens niet te pakken! zo was dat laatst.. Verder vind ik ook echt dat de verloskundige je behandelen als een nummer. Moet me er niet van weerhouden om te bellen natuurlijk......

    Ja.. bij mij zit er dus geen groot kind in.. ofja, gewoon netjes bij 27weken. en hoeveelheid vruchtwater was ook goed.
    Die verloskundige die dat gemeten had bij mij was ook net daar begonnen en net afgestudeerd, denk nu steeds dat dat er iets mee te maken heeft, haha!

    Ook mijn bloeddruk en suiker waren goed. :D
     
  9. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow schiet me opeens te binnen. moet wel even vermelden dat mijn baarmoeder met opgetrokken benen wordt gemeten ivm bekkeninstabiliteit. Weet niet of het dan veel in cm's scheelt. zou idd even bellen, nu maak je je misschien wel zorgen om niets
     
  10. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik heb volgens mij nog nooit meegemaakt dat ze mijn baarmoeder gingen meten ...hoe doen ze dat ?
    of is dat het meten met de handen ?
     
  11. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier meten ze dan vanaf de bovenkant van je baarmoeder tot aan je schaambot met een meetlint.
     
  12. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    Bij mijn eerste zwangerschap had mijn buik met 30 weken al de omvang van iemand die hoogzwanger was.
    Ze hebben eerst mijn suiker gecontroleerd, daar was niks mee aan de hand.
    Daarna heb ik een groeiecho gehad, maar daar is ook niks bijzonder uitgekomen. Ik had wel wat meer vruchtwater, maar niet overdreven veel. En het kindje liep ook maar een week voor, dat was binnen de marges.
    Toen dachten ze dat ik dan wel eerder zou bevallen, omdat mijn lichaam misschien het idee zou hebben dat ik door die grote baarmoeder al gereed was, maar mijn zoontje is pas 10 dagen overtijd geboren. En hij was 3760 gram en 51 cm, dus gewoon een gemiddelde baby.
     
  13. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    'Schijnt zowiezo te kunnen dat een baarmoeder meer in de lengt als breedte groeit... of andersom als je "achter" loopt....

    Verder kan t zijn dat je veel vruchtwater hebt....
    Het kind hoeft niet groter te zijn.....
     

Deel Deze Pagina