Hoe komen jullie aan de naam van je kind(eren) ?

Discussie in 'Babynamen' gestart door geertje29, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik wilde een hollandse stoere korte naam, die zowel voor een kind leuk is als voor een volwassen man. en het moest goed klinken met mijn achternaam.

    ik ben nog steeds blij met de naam Bas Homan
     
  2. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik zocht een naam met een k-klank, omdat haar zusjes Cárolin en Ana Carla heten. Ook moest 'ie goed uit te spreken zijn in ieder land. Toen werd het dus Camila. Haar tweede naam is Magalys, vernoemd naar één van mijn schoonzusjes.
     
  3. Joyce84

    Joyce84 VIP lid

    24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Mijn vriend kende iemand die zo heette, eigenlijk meer vage kennis en vond het gelijk een mooie naam, heeft hij altijd gezegd en hij wilde een italiaanse naam en dus is het manolito geworden ( ik had nog wel wat andere namen in gedachte,m aar hij vond ze niet mooi, het was best moeilijk want we hebben een verschillende smaak)

    En nu gaat het weer moeilijk worden
     
  4. Niet meer actief

    Ik wilde altijd al kinderen toen ik 5/6 was noemde ik mn poppen altijd lisa.
    Maar vanaf mijn dertiende had ik de namen Melissa, Sophia Magali en Morris in mn hoofd. Maar dan moet je nog maar afwachten wat de vader wil en die vond het ook prachtige namen dus vandaar.

    Melissa
    Magali
    En er zijn twee jongens op komst dus nog 1 naam bedenken jullie kunnen me ook helpen :D

    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=108325
     
  5. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Mijn man komt uit Togo en zijn familie woont daar nog, in onze familie is het gebruikelijk te vernoemen, maar goed dat wordt dus puzzelen!

    Maar we hebben wel onze voorkeuren hoor zo vinden wij voor een jongetje deze namen erg leuk:

    Marwan
    Sandar
    Djehannes
    Anthonie
    Darwinthé

    en voor een meisje deze :
    Salyna
    Neela
    Hannalore
    Solar
    Brittah

    Maar goed nog ff afwachten voordat we dat ukkie eens een keer hebben!
     
  6. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Wij hebben nog steeds geen kinderen, maar omdat het al zo lang duurt, hebben we de namen allang gevonden. Ik kan ze nog niet noemen, maar we hebben 2 favorieten meisjesnamen en 2 favoriete jongensnamen. Het zijn alle 4 zeldzame namen. Eén van onze meisjesnamen ben ik ook tegengekomen via een kennis. Diens vriendin heette zo. Eén van onze jongensnamen ken ik ook op een zelfde manier. Een kennis had een partner die zo heette. Onze andere 2 favoriete namen komen uit voornamen-sites van internet maar hoor je hier zelden of nooit. Mijn man en ik vinden het juist erg leuk om zeer zeldzame namen te kiezen, en deze waren ook nog eens prachtig.
     
  7. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij vonden eigenlijk Alyssa heel mooi, maar dat was het toch nét niet...Dus na een beetje denken en puzzelen zijn we op Alyna gekomen. :)

    Ben er erg blij mee, je hoort het niet vaak en ik krijg overal complimentjes! :)
     
  8. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Mijn man wilde perse veroemen (is in zijn cultuur gebruikelijk). Dus werd het Hannah Maimouna.
    Hannah naar mijn vader Jonhannes. En Maimouna is de naam van de moeder van hubbie.
     
  9. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Mijn meisje is nog niet geboren, maar haar namen zijn als volgt:

    Yelena -> fotografe en ex-vriendin van een hele coole zanger/gitarist uit een rockband. Heeft verder geen sentimentele waarde ofzo, ik vond de naam gewoon super ! ;)

    Roza -> afkorting van Rozalia, de Poolse oma van mijn vriend. Ik heb haar 4 jaar terug mogen ontmoeten in Polen. Twee weken erna overleed ze.

    Katharina -> de voornaam van mijn oma uit Duitsland (woonde al bijna 60 jaar in Nederland). Ze is dit jaar april overleden.

    Dus eigenlijk 1 naam die mijn vriend en ik beiden mooi vinden. De overige twee namen komen van oma van moeders kant. We vonden het mooi om al haar roots te benadrukken; Pools en Duits dus ook. En gewoon een mooi idee dat ze naar 2 hele lieve mensen is vernoemd :)
     
  10. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Wat wij heel belangrijk vonden;
    - een korte naam, zodat er niet afgekort kan worden.
    - een makkelijk te schrijven naam zodat nooit iemand hoeft te vragen "hoe spel ik dat"
    - een "internationale" naam. Aangezien de wereld steeds kleiner wordt en de grenzen vervagen. (Mocht ze ooit in het buitenland gaan werken....)
    - een niet al te vaak voorkomende naam...
    Nova is het geworden; ook heel toepasselijk. Betekenis = plotseling opkomende heldere ster. En dat was ze! (totaal niet gepland)...
     

Deel Deze Pagina