hoe krijg ik heet van pepers van handen?

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 1 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    iemand een tip hoe ik me handen schoon kan krijgen. heb zojuist rode pepers gebruikt en heel me handen zijn nog steeds heet ondanks velle malen wassen met water en zeep. .hierdoor durf ik me kleine meisje amper vast te houden bang dat ze hier last van heeft. als ik me lip of neus aanraak begint het hevig te branden vandaar, verder zit er al een uur iets in me oog maar durf er niet aan te komen :)

    iemand?
     
  2. Siesje

    Siesje Actief lid

    24 jan 2007
    430
    0
    0
    Misschien je handen wassen met schuurmiddel of tandpasta? Weet niet zeker of het werkt, maar je kan het proberen!
     
  3. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    met citroen ff wassen!
     
  4. Steffel

    Steffel Actief lid

    10 aug 2007
    153
    0
    0
    Het stofje dat zo heet is in de peper is olie-achtig. (capsaïne of zo iets) Het lost daarom niet op in water. Misschien eerst even olie (zonnebloem of olijf ofzo) op je handen doen en daarna weer wassen.

    Ik hoop dat het helpt....
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb het allemaal geprobeerd maar helaas, nu de olie nog gaan proberen en hopelijk werkt het, anders geef ik het op
     
  6. Steffel

    Steffel Actief lid

    10 aug 2007
    153
    0
    0
    En? Is't er af?
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    het heeft wel wat geholpen thanks voor de tip. ik zou er zelf nooit aangedacht hebben maar het is echt een stuk minder nu en heb veilig me meisje kunnen knuffele
     
  8. Lefbekkie

    Lefbekkie Bekend lid

    16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    tandpasta!
     
  9. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    volgende keer moet je misschien een boterhamzakje om je hand doen. of van die plastic handschoentjes die bij de haarverf zitten.

    wij hadden vroeger een papgaai die graag rode peper at. mama had ook een keer in haar oog gewreven en dat is HEEL pijnlijk. kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakte om het babyvelletje van je kind.
     

Deel Deze Pagina