Hoe kun je er nou niet mee bezig zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mini ons, 8 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mini ons

    mini ons Actief lid

    20 sep 2012
    253
    23
    18
    Hoi hoi

    Wij zitten in de eerste officiële ronde voor een derde kindje...

    Vorige ronde was de kans wel aanwezig, maar niet bewust bewust zeg maar. vooral mijn man was nog niet zeker of hij voor een derde kindje wilde gaan. Hadden een datum afgesproken en op die datum besproken wat hij er van vond en wilde.

    Toch had ik vanaf mn eisprong werkelijk van alles waardoor ik kon denken aan een zwangerschap (misselijk, hoofdpijn, opvliegers, 2 dagen ziek geweest rond eisprong, niet tegen geuren kunnen, kokhalzen). Had een voor mij nette cyclus van 31 dagen (kortste vanaf september is 29 en langste 33). En zo'n 4 testen gedaan, uiteraard allemaal negatief.

    Nu deze maand er gericht voor geklust (relaxed op vakantie :) )zeg maar. Maar voel nu eigenlijk niks van wat ik vorige maand voelde. Alleen af en toe wat steken in mn zij, onderkant rug.... Maaaaaaar bovenal heb ik sinds ongeveer 3 dagen een ontzettend gelukzalig gevoel... zit in twijfel of ik dit met de eerste 2 ook had... lijkt er namelijk wel een beetje op...

    Hmm hmm the big question..... hoe kan ik er nou niet regelmatig aan denken? Heb zat te doen, maar als ik ergens mee bezig ben en ik heb dat gevoel zeg maar, dan denk ik er automatisch weer aan....

    Mn nod van mn kortste cyclus is komende maandag en mn nod van mn langste cyclus is volgende week vrijdag...

    Heb met mn man vorige maand afgesproken om op dag 34 pas te testen.... vind ik een prima deal en ga ik ook zeker volhouden. Dan is namelijk ook gewoon de meeste kans dat ik al ongesteld ben...en zo niet, dan een positieve test...

    Mn laatste cyclussen waren: 46-30-30-30-33-30-33-29-31

    Zit nu op dag 24, dus nog 10 dagen te "doorstaan".

    Wie herkent dit? En wil evt met mij mee kletsen?
     
  2. Rneetjj

    Rneetjj Actief lid

    14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Ermee bezig zijnndoe je altijd! Je beslist tenslotte niet om voor een kindje te gaan wanneer je het niet heel erg graag wil..
    Ik had dat met de eerste ook, en ik hoorde ook ewn vriendin dat standaard zeggen. Maar er te veel mee bezig zijn, dat is nog steeds geen anticonceptie gelukkig. Succes!
     
  3. mini ons

    mini ons Actief lid

    20 sep 2012
    253
    23
    18
    Ja dat is ook wel zo. Heb in dubio gezeten om hier een topic te openen maar het bleef knagen dus dacht misschien zijn er lotgenoten voor de komende week.

    Heb er aan de ene kant deze ronde meer vertrouwen in en aan de andere kant weet ik het echt niet. Voelt best gek. Stom hè.

    Owja heb me toch met vlagen jeuk op mn armen en benen vanaf gisteren. Voor iemand herkenbaar?
     
  4. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    Er niet aan denken, kan inderdaad niet. Als je geen anticonceptie gebruikt, is het in mijn ogen bijna onmogelijk om er niet mee bezig te zijn in je hoofd. Het enige wat ik wel zou proberen, is er een beetje ontspannen mee omgaan aangezien dit pas de eerste ronde is. Het kan helaas ook langer op zich laten wachten (zoals hier, al 1,5 jaar wachten op nr 2) en dan duurt het wachten nóg langer. ;)

    Veel succes!
     
  5. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Jaaaa ik wil ook over 10 dagen pas testen! Maar dan misschien al ongesteld geworden, want het is na mijn NOD. Ik heb verder nog geen klachten, ben ook pas 5 dpo. :)
     
  6. mini ons

    mini ons Actief lid

    20 sep 2012
    253
    23
    18
    Zeker weten chocoladetaart! Maar het klinkt misschien niet zo, ik ben er echt veel minder mee bezig dan de vorige ronde. Ik ben al 5 jaar niet aan de ac en hoef nu dus niet te ontpillen. Daarbij komt dat ik 20 kg kwijt ben en er dus qua gezondheid alleen maar op vooruit ben gegaan. Dat spookt soms ook door mn hoofd.

    De eerste was een mk en was in 3 rondes raak, daarna voor ons eerste geboren kindje was het 7 rondes inclusief herstel na mk en onze jongste was er in 3 rondes. En dat allemaal met +20 kg. Ik weet dat dat niet persé zegt dat ik nu weer snel zwanger zal zijn maar alles is in het positieve verbeterd denk ik....


    Hee jess89! Ok! Spannend hoor voor een eerste kindje! Ben je al ontpilt of lang van se anticonceptie ?

    Ik weet niet of ik hier meerdere keren per dag zal posten, maar hou het wel in de gaten :)

    Vandaag terug gekomen van vakantie en aant bedenkem hoe we ons huis kunnen opvrolijken. Nu btj kaal. Zitten er vanaf november in
     
    Chocoladetaart vindt dit leuk.
  7. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ja zeker spannend!
    Ik ben nog aan het ontpillen! 19-06 gestopt! Heb nu 1 ronde gehad van 28 dagen en deze maand een ei op dag 13. So far so good met ontpillen, maar hoor ook wel eens verhalen dat het ontpillen maanden na stoppen nog kan komen..

    Ooohh veel plezier met je huis opfleuren! Zo leuk altijd om te doen! :D
     
  8. mini ons

    mini ons Actief lid

    20 sep 2012
    253
    23
    18
    Ok! En weet je nog wat je cyclussen waren voor de pil? Ik zit nu tussen 29 en 33 in....

    Jaaa ff leuke ideetjes opdoen...heb vandaag een speelgoedkast ingericht. Morgen ff 3 planken kopen zodat ik weer verder kan. Heb dan weer ruimte op andere plekken... man man wat hebben de kids veel speelgoed
     
  9. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik wil je wel mentaal ondersteunen hoor! Heel hatelijk als mensen zeggen dat je 'er maar niet zoveel mee bezig moet zijn, dan komt het vanzelf'. De meeste mensen die stoppen met anticonceptie willen graag een kindje, dus je bent er automatisch mee bezig.

    Over het gezelliger maken, ik heb zelf veel van Pinterest gehaald! Dus daar kun je heeeeeel veel leuke inspiratie opdoen! :D
     
  10. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ja, kan het me niet heel goed herinneren, maar dacht 28 of 29 dagen voor ik aan de pil begon :p

    Nog 9 dagen voor we kunnen testen!! o_O
     
  11. cynmark29

    cynmark29 Fanatiek lid

    2 mrt 2017
    1.424
    249
    63
    Dat hoor ik ook heel vaak :/ en das niet t doen in de mmm
     
  12. mini ons

    mini ons Actief lid

    20 sep 2012
    253
    23
    18
    @Rosje83 , gezellig hihi. Hoelang moet jij nog wachten om te testen?
    Jaaa ben pinterest inderdaad al af aan het zoeken.. iemand nog tips voor leuke planken aan de muur?

    @Jess89 jaaa weer een dag overleefd hihi.... spannend en mooie korte rondes heb je!

    @cynmark, aaah ja zal best. Hoelang en ver zijn jullie in de mmm? Lijkt me dan idd extra naar zulke opmerkingen!
     
  13. mini ons

    mini ons Actief lid

    20 sep 2012
    253
    23
    18
    Ik lig op negeerstand voor mn stekende borsten...beide deze keer.... #nietaandenken #nietaandenken #huiskamerinrichten #huiskamerinrichten
     
  14. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @mini ons nog 12 dagen :p

    Maar tot nu toe heb ik er nog niet veel last van hoor, bij mij beginnen de zenuwen vaak 7/8 DPO :rolleyes:
     
  15. deniseappeltje

    deniseappeltje Actief lid

    14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    De dag dat wij besloten voor een 3e te gaan zat ik al te kijken voor een gave kinderwagen op internet.

    Doe er niemand mee kwaad toch.
     
  16. mini ons

    mini ons Actief lid

    20 sep 2012
    253
    23
    18
    @Rosje83 ok dan heb je nog ff.... hoeveel dpo zit je nu?

    @deniseappeltje haha herkenbaar. Ik heb al deels een lijstje met wat we weer moeten aanschaffen. En idd je doet er niemand kwaad mee!

    Hoever ben jij nu in je cyclus?
     
  17. ChanelM

    ChanelM Actief lid

    14 dec 2016
    479
    111
    43
    Ja dat hoor ik ook vaak. "Je moet er gewoon niet meer bezig zijn en dan komt het vanzelf". En dat zeggen de mensen die zo zwanger zijn als ze dat willen (en ik durf te wedden dat hun zelfs er aan denken :) )of mensen die helemaal niet bezig zijn met zwanger worden.

    Het ligt voor ons toch wel even anders. Of je moet 24/7 ergens mee bezig zijn dat je het vergeet. (Zelfs dan denk ik er nog aan haha)
     
  18. mini ons

    mini ons Actief lid

    20 sep 2012
    253
    23
    18
    Jeetje 9 jaar @ChanelM wat een geduld moeten jullie hebben! Lijkt me echt naar hoe hou je dat vol?
     
  19. ChanelM

    ChanelM Actief lid

    14 dec 2016
    479
    111
    43
    Ik denk dat het komt dat ik al geaccepteerd heb dat er een kans is dat ik geen moeder kan worden. Hard maar wel beter dan een depressie.
     
  20. ChanelM

    ChanelM Actief lid

    14 dec 2016
    479
    111
    43
    Maar wel leuk dat jullie voor een 3e kindje gaan. Zal druk worden haha. Elke dag een feesje :roflmao:
     

Deel Deze Pagina