Schimmelinfectie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Batchie, 15 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    hoi dames,
    ik zit nu thuis te wachten op de uitslag van het ziekenhuis of ik nu wel of geen candida infectie had opgelopen of dat mijn vliezen gebroken zijn.

    ik had nl maandag ineens waterachtige afscheiding die zo door mn ondergoed langs mn benen liep. Toen ik een verbandje indeed zag ik dat het groen ws en dacht dat mijn vliezen gebroken waren.

    Nu heb ik het nog steeds maar is de afscheiding veranderd in een soort roze bruin achtige kleur, kan dit n og steeds een telen zijn van een schimmelinfectie? Als ik nl "pers" zeg maar verlies ik nog wel soms een druppeltje vocht maar het stroomt er nog steeds niet uit.

    Als ik google op sc himmelinfecties klrijg ik alleen te lezen dat het groenig en dikke korrelige afscheiding is. Vandaar dat ik nu niet weet wat dit is.
     
  2. tascha

    tascha Fanatiek lid

    8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    wanneer krijg je de uitslag van het ziekenhuis?
    laat het even weten, ben wel benieuwd.

    gr tacsha
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Het kan ook grijs zijn van kleur, hoeft niet groen te zijn.
    En als er zo nu en dan een druppel komt dan is het waarschijnlijk geen vruchtwater.

    Maar heb je een uitstrijkje oid moeten maken dan?
    Want een huisarts of een gyn kan zo zien of het om een schimmelinfectie gaat of niet.
    De huisarts kan het ook vaststellen, zonder verdere onderzoeken.
    Dan moet je alleen even liggen en dat kijken ze met een lamp ernaar en dan weet je het antwoord al direct.

    Mocht het een schimmel zijn dan hoop ik voor je dat je kleintje nog even blijft zitten en dat je de medicatie die je ervoor zal krijgen eerst even af kan maken.
    Dan heb je in ieder geval minder kans dat je het "doorgeeft"aan de baby.

    Hopelijk heb je gauw duidelijkheid, want zo schiet het niet echt op.
    ( aangezien je direct al uitslag had kunnen krijgen)

    Groetjes
     
  4. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Heey..... wat raar dat ze je zolang laten wachten..... Ik heb regelmatig een schimmelinfectie gehad (ook tijdens mijn zwangerschap) maar echt nooit datgene gehad wat jij hierboven beschrijft.

    En af en toe een druppeltje kan wel vruchtwater zijn hoor Jolanda...

    Maar aan de andere kant, als het vruchtwater zou zijn hadden ze je het allang laten weten lijkt mij.
     
  5. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Noiu ben dus gisteren weer naar het ziekenhuis geweest, en ze konden me nog steeds geen uitslag geven. Dat bruinige kon "oud bloed" zijn. En ik vind het ook best raar dat het een week duurt voor een uitslag bekend is hiervoor want de vorige x konden ze het in 1 x zien.
    Ik had gisteren ook op het CTG apparaat duidelijke weeen om de 5 min, alleen die gingen niet over in verdere ontsluiting.
    Ik heb met de arts afgesproken dat ik vandaag naar de verloskamers mag bellen voor de uitslag mijn afspraak op de poli ging morgen niet door en was verplaatst naar maandag en dat vind ik te lang om te wachten..

    Ze hebben trouwens een monster afgenomen dmv zo en wattenstaafje..

    Gister hadden ze ook weer met de eendenbk gekeken en toen kwam er wel iets uit, dus gingen zze eerst schoonmaken met een gaasje en zo een superlange pincet :confused: ding was wel een halve meter lang geloof ik.. Maar dat was dus blijkbaar gewoon afscheiding...

    Ik snap trouwens niet hoe ik weer een schimmel zou kunnen kirjgen, ben er een maandje geleden voor behandeld en ik ben altijd heel schoon op mezelf.. Vooral daaronder :(
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Te schoon is ook niet goed. Ik waste me met lactacyd en ja hoor.. schimmelinfectie. Doe dit tegenwoordig gewoon met water.
     
  7. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    ohh meen je dat nou, in het ziekenhuis zeiden ze dat dat wel goed as.
    Ik gebruik die doekjes na het plassen zeg maar..
     
  8. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    @ Lilith, tuurlijk kan het ook een druppeltje vruchtwater zijn, maar de kans dat het zo nu en dan afscheiding is is groter.

    @ Batchie, of je tijdens de zwangerschap een schimmelinfectie krijgt heeft er idd niks mee te maken dat je je zelf goed schoonhoud van onder.
    Juist tijdens de zwangerschap kan je vaak Te schoon zijn, en juist daardoor de zuurgraad van je vagina veranderen, en een schimmelinfectie oplopen.
    Tijdens de zwangerschap heeft het dus meestal niks met hygiene te maken.

    Hopelijk krijg je snel uitslag, wat er nou aan de hand is.
     
  9. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Wat vreemd dat ze je zolang laten wachten op de uitslag, toen ik eens water verloor tijdens m'n vorige zwangerschap, konden ze dat in vijf minuten weten of het vruchtwater was of gewoon afscheiding... het was precies een zwangerschapstest, zo een staafje waarop dat water moest en als het binnen de paar minuten roze werd, was het vruchtwater en anders niet...

    Een schimmelinfectie kun je zomaar krijgen hoor, er hoeft geen reden voor te zijn... het is wel best dat je je vanonder zonder producten wast, gewoon met lauw water.

    Liefs
    Kirby
     
  10. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    ik heb nu echt bloedverlies dusse op naar het ziekenhuis!
     
  11. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    meid heel veel succes,en laat ff weten hoe of wat!
     
  12. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hoe is het nou?
     
  13. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    ik ben bevallen :D :D
     
  14. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Gefeliciteerd!!!!!!

    liefs Femke
     

Deel Deze Pagina