Welke buurt in Zwijndrecht leuk om te wonen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mutsie79, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutsie79

    mutsie79 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Hoi dames,

    Mijn man en ik zijn ons aan het orienteren om in Zwijndrecht te gaan wonen.
    Dit i.v.m werk.
    Ik ken zwijndrecht wel, het walburg centrum enzo, maar ik zou niet weten in welke wijk ik wel en/of niet zou moeten wonen.
    Wij zijn op zoek naar een flat/appartement, omdat we eerst nog met een ''opleidings-salaris'' zitten voordat we meer verdienen.

    ik ben benieuwd!
    groetjes mutsie
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Is de volgerlanden in H.I ambacht niets voor je? Dat is helemaal nieuwbouw, mogelijk te duur, maar misschien zit er ook wel wat leuks tussen.

    Qua wijken... tja, de wijk Heer Oudelands Ambacht - vind ik wel goed overkomen (zit ook een winkelcentrumpje met c1000, blokker, DA etc) .
    Maar ik ben geen zwijndrechtse ;) dus ik heb er ook weer niet zoveel verstand van :) en ik ga dus verhuizen naar de Volgerlanden...
    We wonen nu in de Sterrenbuurt - die wel flink opgeknapt wordt, maar we zijn blij dat we er weggaan ( door al dat opknappen zitten we ook al weer 2 jaar in de zooi hier in de buurt) . Vooral omdat het zo gehorig is hoor, dat zal in wat nieuwere flats misschien niet zo zijn, maar toch.
     
  3. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Mijn oom en tante wonen in een buurt met allemaal muziekinstrumenten e.d. (zou het muziekbuurt heten..geen idee)

    Ik weet niet of daar ook appertementen e.d. zijn. maar het is wel een leuke buurt!
    Het is ook altijd gezellig!

    Zelf kom ik uit Dordrecht...dus weet ook verder niet zo veel van Zwijndrecht (behalve idd de winkels en het zwembad:p)
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

    volgens mij bedoel ik dezelfde wijk :) . Ik ken in die buurt die ik noemde de Klarinetsingel ;)
     
  5. PBiard

    PBiard Actief lid

    6 mrt 2007
    475
    0
    0
    Management secretaresse
    Hendrik Ido Ambacht
    Ik heb zelf in het centrum gewoont.
    Op zich zijn de meeste buurten wel ok, maar als ik echt zou moeten kiezen dan is Oudelands Ambacht en Walburg wel prima. Nederhoven is ook een prima buurt. Sterrenbuurt en nog wat straten daaromheen waren voorheen wat vervallen. (weet niet hoe het nu is, maar in mijn mavo-tijd wel)
    Het hangt er ook vanaf wat je exact wilt, kindvriendelijk, uitvalswegen, winkelcentra etc...

    Wat Athina zeg, Volgerlanden / H.I. Ambacht is ook prima wonen en de prijzen liggen daar net wat lager dan in Zwijndrecht. Woon zelf aan de Krommeweg en heb het er prima naar m'n zin.

    Je zou eens een dagje Zwijndrecht kunnen plannen en de wijken eens afrijden.
     
  6. mutsie79

    mutsie79 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Bedankt voor de reacties sofar!
    Ik ben zelf van origine ridderkerkse, (woon nu in noord-holland), maar we hadden de indruk dat zwijndrecht goedkoper is dan ridderkerk voor hetgeen wij willen. Ambacht had ik ook al een beetje gekeken, maar daar staat volgens mij niet gek veel te koop.
    Volgerlanden woont mijn zus! Maar idd, te duur voor ons op het moment, misschien over een jaar of 2, 3 als mijn man en ik allebei weer volledige banen hebben.
    En idd, als we weer in de buurt zijn willen we zéker even zwijndrecht rondrijden voor de buurtjes te bekijken.
    maar meer suggesties zijn welkom!
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ridderkerk is inderdaad duurder dan Zwijndrecht... Mijn man komt ook uit Ridderkerk ;) en wij hadden dat ook al gemerkt toen we naar huizen aan het kijken waren.
     
  8. Gabbel

    Gabbel VIP lid

    21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Ik woon in Zwijndrecht :)
    Hahaha vraag me alleen niet de wijken ik woon hier nu net 3 jaar..
    Wij hebben eerst in oudeland gewoont en sins de zomer hebben we een huis gekocht hahhaa weet niet eens hoe deze wijk heet :( *SCHAAM* Maar het gemeentehuis is achter ons en het bevalt me hier uitstekent!!!

    Ik dacht ga het even google maar de wijk heet wallburg of gewoon het centrum want wallburg is hier ook niet ver vandaan..
     
  9. Mirre

    Mirre Fanatiek lid

    4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hier nog iemand uit Zwijndrecht woon er nu 5 jaar ;)
    Wij wonen in de wijk Nederhoven bijna aan het water De Devel, maar ik denk voor beginnende kopers zijn de woningen hier te duur.
    Bij 't winkelcentrum waar ook de Bas vd Heijden zit (K.Ambachtlaan) daar liggen flatjes die redelijk betaalbaar zijn.

    Suc6 met orienteren!

    Mirre
     
  10. 078mama

    078mama Niet meer actief

    De Volgerlanden heeft wel budgetwoningen dacht ik. Die zijn speciaal gemaakt voor starters. Misschien kan je eens informeren bij het infocentrum van de Volgerlanden. En inderdaad Ambacht heeft ook wel leuke stukken. Ik kom zelf uit Ambacht en woon nu in Dordrecht.
     
  11. mutsie79

    mutsie79 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Tja, best wel moeilijk, maar aan de andere kant, het is maar voor 2 a 3 jaar, daarna kunnen we weer een eengezinswoning kopen.
    Dus súper kieskeurig ben ik niet, maar moet geen vervallen buurtje zijn.
    Heb je die trouwens in zwijndrecht?

    En ja volgerlanden blijft denk ik gewoon te duur, ook als we een starterswoning zouden nemen. Het salaris wat mijn man krijgt in de opleiding is maar ongeveer 1600 euro, dus ja, zit je wel aan een flatje....en ik heb dan geen inkomsten, heb nu een 0-uren contract en ben zwanger van de 2e....(onverwachts, want we zouden nog even wachten:D) Tegen de tijd dat ik met verlof ga, werk ik denk ik al niet meer, omdat ik veel nacht- en avonddiensten tot 23.30u draai en veel moet staan en lopen, dus zal mijn zwangerschapsverlof uitkering ook niks zijn. Aangezien ze het berekenen over de laatste 4 weken voordat je met verlof gaat bij een 0-uren contract..........wie dát verzonnen heeft......
     
  12. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Klopt, maar die zijn zover ik weet allemaal verkocht en worden komende tijd geen nieuwe gebouwd. Je had 4 mooie eensgezinswoningen voor 128.000 euro en 8 woningen voor 152.000 euro. Dus in totaal maar 12 woningen (dat zijn de laatste tenminste), die zijn net opgeleverd. Een collegaatje had hiervoor geinformeerd. Dit was trouwens exclusief grond, dat moest je weer 'huren' van de gemeente.

    Een beetje redelijk flat kost alleen denk ik ook al snel 150.000 euro.
     
  13. mutsie79

    mutsie79 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Ja, een redelijke flat in ridderkerk kost wel 150.000 ja.
    Maar in zwijndrecht hadden we voor minder ook redelijk gezien, vandaar de keuze voor zwijndrecht. Aangezien 150.000 boven ons budget is dan.
    Best raar hoor, woon nu in een riante eengezinswoning met lekkere tuin:)
     
  14. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Dat is jammer! 128.000 euro is denk ik wel redelijk te doen. Maar iedere maand worden er weer nieuwe projecten bekend gemaakt geloof ik dus wie weet!

    trouwens best veel meiden uit de omgeving Dordrecht hier!
     
  15. mandye

    mandye Lid

    13 jan 2010
    8
    0
    0
    Zwijndrecht
    De H. Kamerlingh Onnesstraat heb je wel redelijk betaalbare flats.. Je zit dicht bij het station en ongeveer 10 minuutjes van walburg.
    De Burgemeester Jansenlaan, Kapiteinsflats en sterrenbuurt zou ik niet gaan wonen. Dit zijn een beetje de 'achterstandsbuurten'. Ook de buurt rondom de kapiteinsflats is niet veel soeps. Bij het park, de vogelbuurt, heb je ook redelijke flatjes voor niet te veel geld en een normale buurt.
    De flats bij de Kortambachtlaan zijn wel okee maar het is niet prettig om er 's avonds alleen te lopen.
    Bij walburg heb je leuke maisionettes en eigenlijk is de hele buurt daar wel gezellig en netjes.
    Mocht je toch in ambacht willen kijken zijn de flats in de Van Godwijckstraat, Weteringsingel en Pruylenborg wel wat. Ook in de buurt Sandelingen is het leuk wonen maar misschien vinden jullie dat net iets te duur..

    Ik hoop dat je ermee geholpen bent! Succes!
     
  16. mutsie79

    mutsie79 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Mandye, bedankt voor je reactie!
    We hadden idd wat gezien in de admiraal trompstraat, maar dat is dus niet zo'n goeie wijk......weten we dat ook weer.
    En ook een in de frits vogel straat, is dat wat?
     
  17. mutsie79

    mutsie79 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    up;)
     
  18. mandye

    mandye Lid

    13 jan 2010
    8
    0
    0
    Zwijndrecht
    De frits vogelstraat en de admiraal tromp straat zijn wel te doen maar ichter bij de kapiteinflats zou ik niet gaan...
     
  19. belinda203

    belinda203 Bekend lid

    23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Wil je persee naar Zwijndrecht??
    Ridderkerk heeft ook wel betaalbare appartementen zover ik weet!
    (ik heb er ook gewoond,vandaar!) ;)
     

Deel Deze Pagina