hoe lang duurt gemiddeld C-diploma zwemmen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door meintje, 17 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Mijn zoon haalt als het goed is morgen zijn B-diploma.
    Daarna willen we verdergaan voor C.

    Toen mijn dochter 2 jaar geleden aan haar C begon duurde dat gedeelte van het traject 12 weken les (1 uur per week) en daarna parcourszwemmen (dan zwemmen ze twee keer in de week, 1 keer gewoon les en 1 keer diplomatraining). In totaal dus ongeveer 18 weken.

    Nu vandaag vertellen ze aan ons (zelfde zwemschool) dat je minimaal uit moet gaan van 24 weken (inclusief diplomatraining). Op de vraag waarom dat nu dan langer is geworden gemiddeld dan 2 jaar terug, kreeg ik geen antwoord.

    Dus, hoe lang stond ervoor bij jullie kinderen?
    (ik heb nu namelijk , ook al door meer dingen die er gebeurd zijn, heel erg het gevoel dat het een geld-kwestie is en dat voelt niet zo lekker)
     
  2. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.998
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier kun je maandelijks afzwemmen. Dus mocht je kindje snel alle punten van het diploma C beheersen zwemt het die maand af. Kan dus binnen 4 weken zijn.. maar ook langer duren.
    Mijn dochter vond het lastig om de meters naar het 'gat' te zwemmen. Was nogal een kleintje en vond het lastig dat eind onder water te zwemmen. Echter heeft ze wel na 10 weken kunnen afzwemmen. Rest had ze vlot onder de knie. Overigens is dit ook alweer 2 jaar geleden.. ( het afzwemmen doen ze hier nog steeds maandelijks )
     
  3. tantetoos

    tantetoos Bekend lid

    17 nov 2010
    613
    527
    93
    Bij ons stond daar een periode van 12 weken voor, en dan 1x per week 1 uur zwemmen. Was eigenlijk net als bij het B-diploma een soort standaard periode voor alle kindjes.
     
  4. tantetoos

    tantetoos Bekend lid

    17 nov 2010
    613
    527
    93
    Afzwemmen kon bij onze zwemschool trouwens ook maar 1x in de 12 weken, waarschijnlijk daarom die periode...
     
  5. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.599
    3.845
    113
    Oeh dat vind ik wel erg lang voor c eerlijk gezegd...bij ons werken ze in blokken van 7/8 weken en voor b en c staat daar meestal voor elk maar 1 blok voor bij 1 uur les in de week. A duurt gemiddeld 14 mnd dan. In totaal vaak ongeveer anderhalf jaar dus. Sommige zijn iets sneller met hun a en sommigen een stuk langer, maar voor b en c is het voor bijna alle kinderen dus 2x1 blok.

    Edit: steeds bij het laatste blok zit er 3x parcourszwemmen bij en dus 1x proefzwemmen en 1x afzwemmen naast de gewone lessen.
     
  6. MoederK

    MoederK Fanatiek lid

    19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hier heeft ze na B, 4 weken zwemles gehad (1x per week) en toen mocht ze al diploma oefenen (is hier 3 keer (3 weken) extra les en dan afzwemmen) dus in 2 maanden had ze haar C.
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier stond daar 12 weken voor en dan een half uur les per week. De basis hebben ze al dus is alleen een aanvulling, daar is echt niet veel tijd voor nodig.
     
  8. veense

    veense Niet meer actief

    4 ochtenden in 1 week en vrijdag afzwemmen. Anderhalve week na haar B had ze haar C dus. 18 weken lijkt me echt belachelijk lang...
     
  9. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier zwom laatst een jochie tegelijk voor B en C af. Hij kon ineens alles dus diploma's...
     
  10. tassie1980

    tassie1980 Actief lid

    1 jul 2011
    464
    48
    28
    beilen
    Mika heeft a in half jaar gehaals.B in 6 weken en C in 4 weken..Vaak doen ze er hier 8 weken over..Mika ging ook wel snel in 8.5 maand klaar met zwemles..
     
  11. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Hier wordt ze in principe opgeleid tot ABC in 18 maanden (ongeveer). A in 12 maanden, B 3 maanden en C 3 maanden.
    (Maar als je kindje sneller of langzamer is dan gaan ze naar een volgend groepje)
    Ze hebben hier les met 5 kindjes, zelfde groepje 1,5 jaar.
     
  12. Ahava

    Ahava Fanatiek lid

    27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Hier 3/4 maanden, maar wij hadden B en C afgekocht, dus ik weet het niet eens precies meer.
     
  13. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij hebben hier standaard om de 3/4 maanden afzwemmen, als jouw kind dan in die tijd alle punten weet te behalen dan kan hij dus na die 3/4 maanden afzwemmen.

    Hier heeft de jongste van 6 zijn B diploma in Juli gehaald en we hopen dat hij bij de volgende lading in September zijn C zal halen maar als dat niet zo is dan zullen we dus volgend jaar pas weer bij de volgende lichting zitten.

    Wij hebben trouwens 1x per week 45 min les.
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    A is hier in het ene bad in principe 12 maanden (een keer een uur les per week), in het andere bad in gemiddeld (!) 16 maanden (een keer drie kwartier les per week). B en C staat in beide baden in principe/gemiddeld 3 maanden voor. Het ene zwembad werkt in principe met een vast groepje waarmee je het hele traject aflegt in een vooraf bepaalde tijd. Het andere bad werkt met doorstromen naar het volgende badje als zij vinden dat het kind er aan toe is.
     
  15. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier 3 tot 4 maanden - bij 50 minuten les in de week. Ze moeten toch wel veel nieuwe dingen leren + de regenjas is zwaar.
     
  16. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.498
    2.389
    113
    Dit is bij ons ook zo.
     
  17. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik krijg het hier nog niet helder, ik heb er weer naar gevraagd en ineens was 2 blokken van 6 weken ook mogelijk ipv 3, maar dan zwemt hij dus 2 blokken van 6 weken en dan daarna nog een blok van 6 weken waarin hij ook parcours moet zwemmen (dus 2 keer in de week), dan kom ik dus nog aan 24 uren zwemles voor C....maar dat was nu nog niet te zeggen en hangt van zoon af hoe snel hij het oppakt en bv het gat kan duiken....ook ademhaling borstcrawl kan een hangen-blijvertje zijn...

    Zodra hij weer begint ga ik er achteraan, hij komt waarschijnlijk in een nieuw groepje en bij andere badmeester, dus dan trek ik die maar aan zijn jasje tzt.
     
  18. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    misschien ga ik hem twee keer in de week laten zwemmen of misschien iedere week een blok van 2 uur achter elkaar (al zal dat in de praktijk niet makkelijk te realiseren zijn....)
     
  19. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Hier is er elke 7 weken afzwemmen, onze dochter heeft totaal 32 lessen gehad voor a b en c, ( lessen zijn een uur)

    Sommigen doen er een ronde langer over en hebben bij b of c dus 14 lessen
     
  20. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Mijn dochter heeft haar A diploma in 15 mnd gehaald (1 keer per week 1 uur), daarna in 10 wkn B, net voor zomervakantie. Begin september weer begonnen en bij onze zwemschool mochten ze individueel voor C op zodra ze alles konden (omdat maar klein groepje was), afzwemmen was dus iedere week mogelijk. Mijn dochter heeft toen na 11 wkn haar C gehaald.

    Ik vind 24 wkn (standaard) wel lang klinken eerlijk gezegd... Van meeste mensen in mijn omgeving hoor ik dat als A eenmaal binnen is, die andere diploma's binnen 3-4 maanden wel volgen.
     

Deel Deze Pagina