Hoe lang gaf jij nog een avondfles?

Discussie in 'Voeding' gestart door boogiebril, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Nutrilon gaven wij. Tot zn 2e had hij kma dus kreeg nutrilon pepti
     
    boogiebril vindt dit leuk.
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Vind ik ook.
    Mijn zoontje heeft tot bijna 2.5 jaar borstvoeding gehad voor het slapen. Nu is hij bijna 3 en krijgt nog steeds een bekertje warme melk als hij naar bed gaat.
     
    boogiebril vindt dit leuk.
  3. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Geloof met 13 maanden eens gekeken wat ze deed als ze die fles niet meer kreeg.
    Avondeten at ze erg goed en dan nog flink bakje yoghurt na en dat ging prima tot de volgende morgen.
    We bieden wel altijd nkg wat drinken aan voor het slapengaan maar vaak hoeft ze niet.
     
    boogiebril vindt dit leuk.
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Daar heeft toch iedereen zijn of haar eigen ideeen over en dat is toch ook prima.
    Ik vind de fles na 12 maanden geen goed idee en ze zijn ook gewoon de prullenbak in gegaan net als de voeding, want ik heb daar mijn eigen ideeen over.
    Daarnaast begrijp ik het ook als mensen het nog wel willen geven
    We zijn allemaal anders en dat is het mooie van dit forum toch..zo kun je alle meningen en denkwijze van andere moeders lezen en tot je eigen conclusie komen :)
     
    boogiebril en Sado vinden dit leuk.
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurlijk. Ik bedoelde het niet slecht. Ik begrijp gewoon niet goed waarom dat expliciet op een jaar geschrapt moet worden? Ik drink zelf ook nog vaak melk voor het slapengaan, vandaar.
     
    boogiebril vindt dit leuk.
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.505
    113
    Ik zou gewoon je kleintje volgen :) Mijn zoontje weigerde bijna elke fles met 10 maanden, met 11 maanden gestopt met aanbieden in een fles. Hij krijgt nu bij het ontbijt opvolgmelk 3 in zijn rietjesbeker.
     
    boogiebril vindt dit leuk.
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Oohh maar een slokje melk, water of een bakje yoghurt krijgt mijn zoontje ook gewoon, maar niet meer uit een fles en geen kunstvoeding meer:)
     
    boogiebril vindt dit leuk.
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ah nee, dan ben ik het volledig met je eens :)
     
    boogiebril vindt dit leuk.
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier worden er nog 3 flessen opvolgmelk per dag gedronken. Voor het slapen gaan dus ook, hij heeft het nog nodig denk ik dan.
     
    boogiebril vindt dit leuk.
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Bij de oudste met 14 maanden gestopt. Gewoon om uit te proberen en hij pikte het.
    De jongste is nu 14 maanden en krijgt 'm nog steeds.
     
    boogiebril vindt dit leuk.
  11. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Elke keer rond een jaar! Ze kregen dan gewoon een beker melk met de lunch en soms als ze er om vroegen een beker warme melk.
     
    boogiebril vindt dit leuk.
  12. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Super bedankt voor jullie reacties! We volgen ons kindje natuurlijk in wat hij wil, maar ik vind het toch leuk te lezen hoe dat bij jullie is gegaan!
     
  13. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Ik ben wel benieuwd wat jouw ideeën hierover zijn? :)
     
  14. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik denk dat als een kindje goed en gevarieerd voedsel eet rond die periode dat dat kunstvoeding overbodig (en geldklopperij met opvolgmelk 2, 3, 4 enz) maakt.
    Daarnaast is de fles afleren en leren drinken uit verschillende soorten bekers beter voor de mondmotoriek en dus ook de spraak.

    Kleine kanttekening is wel; mijn zoontje heeft nog een speentje bij het inslapen bijv.
    Zitten ook enorm veel nadelen aan en ooit eens geprobeerd om zijn speentje niet te geven maar hij werd daar zo verdrietig van dat ik hem teruggegeven heb.
    Hetzelfde denk ik over de fles... wordt je kindje er echt verdrietig van als je de fles weg zou halen dan zou ik hem lekker geven, zal wel een soort rustpuntje zijn, maar als je kindje een niks om geeft zeg ik gewoon de prullenbak in met die spullen :p
     
  15. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Thanks! Ja ik ben het eens dat opvolgmelk 2-3-4-5-6 echt niet nodig is. Maar gewone melk kan dan weer wel prima. Grappig, we proberen overdag allerlei bekers (tuit, rietje, gewoon, dat vindt 'ie nog lastig) maar 's avonds gewoon een fles met een speen vindt hij ook wel lekker relaxed geloof ik.

    Denk dat wij er best wel redelijk gelijk in staan hoor!
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Tussen de 12-13 maanden mee gestopt.
     
  17. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Hier beide dochters 3 jaar. Ze dronken ook gewoon hit een beker, maar voor het slapen graag een flesje. We vonden 3 wel oid genoeg om te stoppen. Dochter is nu 3 jaar en 2 maanden en ze vraagt er nog elke dag om Haha dus ze mist m wel :)

    Oh oudste kreeg vanaf 1,5 gewone volle melk, jongste kreeg vaker bv, en vanaf 2 ook gewone volle melk.
     
  18. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ja voor veel kindjes is het drinken uit een flesje natuurlijk een rustpuntje en dan zou ik het gewoon blijven aanbieden en kijken of je dat rustpuntje kunt vervangen door iets anders.
    Inderdaad...gewone melk kan prima, maar heb begrepen dat niet alle kindje dit ‘pikken’ :p
     
  19. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    De oudste weigerde hem uit zichzelf.
    De jongste zien we vanzelf wel haha
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb zn ochtend fles destijds na 1 jaar vervangen voor gewone koemelk.

    Zn avond fles heb ik de bus flesvoeding opgemaakt die we hadden en toen over op warme koemelk. En dit mocht hij van mij zo lang hij wou. Na een jaar en 2/3 maand begon hij steeds minder te drinken tot hij uiteindelijk regelmatig volle flessen liet staan.
    Toen zijn we gestopt en kreeg (en krijgt) hij een rietjes beker water mee naar bed voor als hij dorst heeft.

    Ik zou je kindje de regie geven. Ik vond het ook altijd heerlijk!
     

Deel Deze Pagina