Hoe lang last na keelamandelen verwijderen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sama1, 23 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Vorige week dinsdag zijn de keelamandelen van mijn dochter verwijderd. Nu leeft ze een week na tijd nog op paracetamol. 3x daags 340. Met minder heeft ze veel pijn. Nu met paracetamol heeft ze nog pijn. Eet erg slecht en drinken is ook niet super. Ze geeft ook aan dat eten echt pijn doet. Daarnaast wordt ze meerdere keren in de nacht overstuur wakker van de pijn. Nu staat in het boekje dat ze morgen evt weer naar de opvang mag enz. Nou ik zie dat zelf nog niet zitten. Alleen hoe lang duurde het bij jullie kinderen voordat de pijn weg was? Is dit normaal?
     
  2. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.266
    2.439
    113
    Vrouw
    Hoe oud is je dochter. Bij mijn dochter van toen bijna 2 jaar is 29 mei geholpen. keel- en neusamandelen eruit gehaald. Eerste dag last met eten en drinken. Paracetamol gespiegeld, volgende dag ook nog en daarna niet meer. Na een dag of 4 at en dronk ze alles weer. De eerste dagen veel vloeibare en koude dingen. lauwe pap ging ook goed. Beterschap. Hier merkte we na 3 dagen al bijna niks meer aan haar. Ik zou de paracetamol goed over de dag verdelen. En dan ook zo dat je voor de nacht zeg maar nog 1x geeft een half uurtje voor het slapen gaan. Beterschap!
     
  3. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik was zelf 22 en bij mij duurde het 2.5 week incl nabloeding.
    Zorg dat ze koud drinkt, je moet bedenken dat ze 2 grote schaafwonden in de keel heeft en die zijn niet zo maar weg. Wel is belangrijk ookal wilt ze die niet, blijven drinken, dan koelt het en heelt het sneller.
     
  4. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.149
    1.942
    113
    Hoe oud is je dochter? Mijn dochter van 2 at diezelfde middag al gewoon weer met de pot mee, mijn zoon (destijds bijna 3) ook. Als ik jou was zou ik even bellen met de kinderafdeling of de huisarts, om te overleggen.
     
  5. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ze is bijna 3. Met de pot mee eten is tot nu toe niet haalbaar doet haar echt zeer. Brood zonder korstjes mag ze. In het begin mocht ze alleen vloeibaar en vanaf morgen weer alles. Dit ivm na bloeden. Zacht fruit zoals aardbeien wil wel maar bv banaan weer niet. Ze was er echt goed ziek van. Volgens de arts waren ze ook behoorlijk groot en zijn ze op de klassieke manier weggehaald.
     
  6. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mijn zoontje was net 4 toen er flinke keel amandelen eruit gehaald werden.
    Ook hij heeft er best lang naweeën van gehad. Weet niet precies meer hoe lang. Maar normaal eten sowieso niet binnen een week.
    Hij was ervoor dol op ijsjes, maar toen wilde hij ze echt niet. Moest hem daar echt weer vertrouwen in geven.
    Je kunt altijd even bellen voor info natuurlijk.
    Maar ik denk dat het wel normaal kan zijn. Zal per kind verschillen. Maar hier duurde het ook lang voor hij weer opgeknapt was.
     
    peg vindt dit leuk.
  7. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Ik denk ook dat het per persoon verschilt en dat dit wel binnen een normaal verloop valt. De zoon van een vriendin heeft laatst ook zijn amandelen verwijderd en hij was er ook behoorlijk lang goed ziek van. Wilde niks meer eten en drinken, ook geen ijsjes. Dat duurde ook echt wel langer dan twee weken. (Weet het niet precies hoelang, want het is niet mijn kind, maar weet jog wel goed dat mijn vriendin er echt verbaasd over was en dat het hen behoorlijk is tegengevallen.)
     

Deel Deze Pagina