Hoe lang last van trekken verstandskies?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ammie1984, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Volgende week donderdag wordt mijn verstandskies getrokken bij de kaakchirurg. Hij zit rechtsboven, Is nog niet helemaal door, dus er wordt een stukje gesneden.

    Nu weet ik dat elk persoon verschillend is, maar hoe lang heb je er gemiddeld last van?
    De dinsdag erop heb ik een etentje gepland staan (tapas). Zou ik die kunnen laten staan?
     
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Oei, dat etentje wordt denk ik wel een dingetje. Ik heb er vrij weinig last van gehad, maar bij mij waren ze wel al door, dus was veel makkelijker. Ik zou het iig zonde vinden om amper te kunnen eten, dus zou niet meegaan als het echt geen pretje is. Succes iig!
     
  3. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Ik zou hem laten staan. Zit 5 dagen tussen. En anders kan je altijd nog zondag of maandag afzeggen.
    Het verschilt heel erg per persoon hoeveel last je er van hebt.
     
  4. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    Mijn verstandskies werd 20 dec getrokken ( was wel al helemaal door) en had eigenlijk alleen de eerst 24 uur ba t trekken last. De eerste dag at ik vooral toetjes , vla , soep met brood zonder korstjes en kon de dag erna gewoon mee eten en kauwen op de andere kant en ben de 24ste gewoon uit eten gegaan voor ons trouwdag. Ik heb dus geen ervaring met stukje snijden maar denk dat t etentje wel door kan gaan. Je voelt al gauw de dag erna of je weer kan eten of niet

    Succes!
     
  5. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ik ben dezelfde avond nog uit eten geweest. En 2 dagen later weer. Wel alleen met de andere kant gekauwd en ik slikte nog ibuprofen.
    Alleen even uitkijken met de echt harde dingen.
     
  6. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Het verschilt echt enorm. Ik heb vorig jaar mijn laatste 2 verstandskiezen laten trekken, uit de onderkaak. Bovenkaak is al jaren eerder gedaan. Onderkaak mee gewacht in de hoop dat ze verder door zouden komen, maar dat gebeurde niet en ik had er verder wel veel last van, dus toch maar eruit. Bij de eerste heb ik twee weken echt last gehad. Het trok helemaal door naar mn oren en voortanden ed. Heel vervelend. En toen die ander, en dat was even een paar dagen gevoelig en toen klaar. Er zat amper verschil in hoe de kiezen lagen en hoe het trekken verliep trouwens.
     
  7. Prj

    Prj Niet meer actief

    Ik heb totaal geen last gehad. Ben daarna ook gewoon weer aan het werk gegaan. Wel wat paracetamol geslikt maar dat was het
     
  8. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Tja. Ik zelf heb e allemaal laten trekken. De ene keer nergens last van gehad. De tweede keer een ontstoken holte. Mijn man heeft ook een ontsteking gehad en een vriendin van mij ook een ernstige. Terwijl mijn zusje alle keren direct weer kon eten. Je kan er niets zinnigs van zeggen eigenlijk. Afwachten dus...succes!!
     
  9. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    De onderste vond ik lastig, de bovenste vielen alles mee. Maar in de ergste gevallen was ik na een dag of twee wel weer in staat om gewoon normaal te eten enzo...
     
  10. Melief

    Melief Niet meer actief

    Ik ben een pechvogel maar ik vond het enorm tegen vallen en heb echt 4 weken enorme pijn gehad en zware pijnstillers geslikt. Geen ontsteking maar gewoon vreselijke pijn, beide keren maar was wel onder
     
  11. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    De bovenste kiezen heb ik geen centje pijn gehad. Die zijn er ook uitgetrokken toen er maar een klein puntje door was. Een dag vloeibaar gegeten daarna alles met de andere kant kauwen.
    De onderste daarentegen (eentje zit er nog) heb ik een half jaar last gehad. Wat een ellende!
    Omdat het bij jou om de bovenste gaat zou ik het etentje lekker door laten gaan. Harde dingen kunnen nog pijnlijk zijn maar de rest kan prima.
     
  12. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.558
    2.542
    113
    Nederland
    ik heb een week pijn gehad,maar na 2 dagen al geen paracetamol meer geslikt. kauwen deed ik gewoon met de andere kant voor een week:p
     
  13. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Mijn man heeft 3 weken geleden een verstandskies laten trekken en heeft hier totaal geen last van gehad.
     
  14. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb totaal geen last gehad. Kwijlen en dubbele tong toen mijn kaak nog verdoofd was, maar daarna met pcm geen pijn meer gehad. Dezelfde avond 200km verderop naar een musical gereden en terug. Wat eten betreft: mcdonald-frietjes pasten er precies tussendoor :D
    Mijn bovenste verstandskiezen zaten in mijn kaak dus die hebben ze eruit moeten snijden. Onderste wel getrokken. Ik merkte geen verschil, behalve dat eruit snijden, dat voelde wel als duwen en trekken en ze kwamen er in brokjes uit.
     
  15. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier zijn ze er jaren terug ook uit gesneden. De eerste dag had ik moeite met kauwen maar na 2 dagen kon ik alles eten (ik kauwde wel op de andere kant voor de zekerheid ivm de hechtingen).
     
  16. baby90

    baby90 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Oh pf ik moet woensdag.. 2, volgens mij eerst aan de ene kant onder en boven. En dan in juni de andere 2. Zie er ernom tegenop! Alleen al tegen die spuiten:cry:

    Je mag van te voren gewoon eten toch?:oops:


    Succes iig!
     
  17. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Bedankt voor jullie reacties. We laten het etentje gewoon staan. Afspraken die ik in het weekend had staan heb ik maar wel voor de zekerheid afgezegd.

    Hebben jullie enig idee wat de kosten zijn van het trekken van de verstandskies? Ik weet dat het in de basisverzekering valt, maar het gaat wel ten koste van je eigen risico. En gezien ik het hoogste eigen risico heb, zal ik de gehele behandeling dienen te betalen.

    Ik werd doorverwezen naar de site van het nza, maar daar word ik niet heel veel wijzer van.
     
  18. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Boven is veel minder erg dan onder. Hier nergens last van gehad en beiden tegelijk eruit gehaald.

    Onder kan niet tegelijk dus beide keren naar de kaakchirurg omdat de tandarts ze er niet uitkreeg en ze waren afgebroken op de wortels. Ook niet heel veel last van gehad moet ik zeggen.

    Kosten: ik moest toen 365 euro betalen. Complete eigen risico. Echter was dit alleen voor de onderste bij de kaakchirurg. De bovenste bij de tandarts gingen gewoon uit de tandartsverzekering.
     

Deel Deze Pagina