Hoe lang thuis gebleven na geboorte?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door LiveLifeLovely, 3 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Wel in de zin van: even overleggen en expertise delen, maar spreek verder genoeg volwassenen hoor;)
     
  2. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Dat was het probleem bij mij ook niet. Maar bedoelde meer tijdens je werk. Even overleggen inderdaad, maar ook even een beetje kletsen ed.
     
  3. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    Ik ben steeds iets langer thuis gebleven :D

    Bij de eerste ging ik na m'n verlof weer werken, dus na 10 weken. Bij de tweede na 12 weken maar ik was er ook wel weer aan toe want ik was toen vanaf 30 wkn al gestopt met werken dus ben lang thuis geweest. Bij de derde na 5 maanden. Wij zijn toen in de verlofperiode ook verhuisd dus had die tijd ook wel echt nodig. Hij was ook te vroeg geboren (na 34 weken, maar al wel na 2 weken thuis) daardoor had ik dus ook nog de volle 16 weken verlof na zijn geboorte en daar nog 4 weken vakantie aan vast geplakt.
     
  4. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Bij de eerste keek ik er echt naar uit weer te gaan werken, ik miste de aanspraak en het contact met volwassenen en gesprekken die niet over baby's gingen.

    Nu met de tweeling ben ik er echt nog niet aan toe te gaan werken, ze zijn 8 weken, de eerste 10 dagen lagen ze in het ziekenhuis en na de eerste 1,5 week thuis begon de ellende, veel huilen, weinig slaap snachts, dubbel werk. Hier is het echt even overleven, tussen de 2 en 5 uur slaap per nacht breekt op, en we krijgen er nog niet echt wat voor terug (geen lachjes, geen gebrabbel). Ik zit eraan te denken om me ziek te melden (heb iig een hysteriscopie over 2 weken) ten gevolge van de zwangerschap en nog een week of 3 thuis te blijven.

    Bij mn eerste had ik gezegd: hoe eerder weer werken hoe beter, maar dit keer dus echt niet. Ik werk trouwens 3 dagen in de week (na de eerste 4 dagen).
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  5. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik ben na 8 mnd weer begonnen met werken (7.5 ongeveer) en was er ook aan toe.
    Aan de andere kant... vind ik het nog steeds een raar idee dat dat mijn kleine mannetje de "hele dag" (6 uurtjes, 4 x p week) op het kdv zit. Gevoelsmatig denk ik: ik wil bij hem zijn!! Maar hij heeft het er naar zijn zin en ik heb het werken ook nodig voor het contact idd met de grote mensen wereld ;).
     
  6. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Je leeft thuis het leven van iemand anders?
    Je post triggert me, merk ik :).

    @ts
    Gemiddeld ben ik 4 maanden thuis geweest. Daarna weer begonnen met werken. Maar in de babytijd heb ik nooit veel uren gewerkt: 16 u per week.

    Doe vooral wat je zelf hierin wil. Als je een jaar wil thuis blijven: Lekker doen!
     
  7. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Nee, maar ik ben meer dan alleen maar moeder en doe ook graag m'n eigen ding zonder kinderen. M'n werk is daar een groot voorbeeld van, kan daar echt van genieten.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  8. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helemaal mee eens! Ik was echt blij dat ik na mn verlof weer kon werken. Alleen maar thuis word ik niet vrolijk van, dus mn kind ook niet. En als ik zie hoe leuk ze het op het kdv heeft! Ze leert daar zoveel en gaat er altijd met plezier heen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  9. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    814
    1.050
    93
    Vrouw
    Doe waar jij je prettig bij voelt. Ook dit kun je niet meer over doen. Ik had wel een jaar thuis willen blijven. Ik vind het erg moeilijk om een baby weg te brengen, de zorg over te dragen. Vanaf dat ze zelf konden lopen vond ik het KDV leuk worden voor de kinderen. Voor die tijd was het meer noodzaak voor mij.
    Dus mocht je het je kunnen veroorloven dan zou ik een jaar thuis blijven!

    Ik ben bij mijn zoon 4 maanden en mijn dochter 6 maanden thuis gebleven. De babytijd was bij mij niet geheel rooskleurig dus ik vond het daarom nog moeilijker om zo'n klein baby'tje weg te moeten brengen.
     
  10. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Bij de eerste en tweede na 3 mnd weer gaan werken. Mijn moeder paste 3 dagen op. Vanaf 2 jaar gingen ze 1 dag naar kdv. Nu bij de 3e wil mijn moeder niet meer oppassen. Hij gaat dus straks 2 vaste dgn en nog 12 extra dgn. naar het kdv. Ik hoef pas half september weer te gaan werken, de kleine is dan 4 mnd maar ik merk dat ik er nu al tegenop zie. Ik hou van mijn werk en ik vind het heerlijk om straks weer aan het werk te gaan maar ik vind hem nog zo klein....en dan twee hele dagen achter elkaar van 7.30 tot 17.30 pfff.
    Als het financieel zou kunnen ging ik liever 1 dag werken maar dat gaat niet.
     
  11. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    12 weken verlof + 2 weken vakantie.
    Daarna heel blij om het werk te gaan (24 uur)
    Ik heb er geen moment last van gehad om haar op het kdv achter te laten. Liep met een grote glimlach naar buiten. En doe dat nu nog steeds :D
     
    Vero0504 en Hopsatee vinden dit leuk.
  12. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Bij de eerste na 12 weken
    Bij de tweede na een half jaar.

    Bij de eerste maakte ik een rekenfout/ wist ik te weinig van verlof af, anders was ik langer thuis gebleven.
     
  13. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Beide keren ben ik na 12 weken weer gaan werken. Bij de eerste kon ik niet wachten om weer te gaan werken omdat het een huilbaby was en mijn verlof daardoor erg zwaar was. Mijn tweede verlof was relaxter en had van mij best nog een paar weken mogen duren. Achteraf vind ik het prima zo. Mijn ouderschapsverlof zet ik nu in om tijdens schoolvakanties extra vrij te zijn.
     
  14. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Ik ben op 29 juni bevallen en ga begin oktober weer werken. Ik vind het momenteel heel dubbel. Wil graag weer wat gaan doen, maar wil ook heel graag thuis zijn bij ons meisje. Ze wisselt nog zo met eten enzo dat het voor ons al heel lastig is om te weten wat ze nou wil, laat staan voor mijn (schoon)ouders en de gastouder. Ze zal over een tijdje wel even naar een ieder gaan om te wennen maar ik wil het liever niet uit handen geven merk ik. We zijn helaas financieel teveel afhankelijk van mijn inkomen dat ik niet langer thuis kan blijven. Ik zou dat alleen wel willen merk ik steeds meer. Maar van de andere kant komen de muren dus echt op me af soms. We hebben iig volgende week heerlijk samen nog 2 weekjes vakantie en gaan nog een paar dagen weg. Heerlijk! Heb er nu al zin in!
     
  15. Proetsel

    Proetsel Actief lid

    5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Ik ga 3,5 maand na de geboorte weer werken, heb er nu alweer zin in :) Ik werk in het onderwijs, dus meestal korte dagen daar en dan nog wat thuiswerk. Tot nu toe werkte ik voltijd, dat wordt ongeveer 0,85 op 4 dagen. Mijn man is al begonnen met 4x9. Dat wordt staks een mamadag, een papadag, een opa/omadag en 2 dagen kdv.
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Onze zoon is nu 7 maand, en ik ben thuis. Ik blijf ook thuis tot hij naar school gaat. Daarna ga ik weer buiten de deur aan t werk.
     
  17. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Sinds het moederschap ben ik niet meer gemaakt voor werken in loondienst. Vind het een gedoe met haasten en op tijd komen. Over gebrek aan flexibiliteit maar niet te spreken.

    Ik freelance. En dan het liefste zo min mogelijk, alleen om aansluiting te houden. En ik adviseer een bedrijf waar ik aandelen in heb en bemoei me met bedrijven van mijn vriend. Maar op een dag als vandaag pak ik mijn strandtas en kinderen in en zit op het strand. Dat heb ik nou nodig om een beetje mens te blijven.
     
  18. kikibaby1988

    kikibaby1988 Actief lid

    28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Ik ben in feb 2016 bevallen vn mijn eerste dochtertje. Vlak ervoor ging het bedrijf waar ik werkte failliet.
    In juni 2016 terug zwanger maar het kindje verloren in augustus en in oktober terug zwanger geworden. Juni 2017 bevallen vn tWeede dochtertje. Vanaf oktober terug werk zoeken
     
  19. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Ik ben na 4 maanden weer aan het werk gegaan en was er écht aan toe.
     
  20. MamavanFay27062017

    MamavanFay27062017 Nieuw lid

    30 aug 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Na regelmatig te lezen op het forum zeg ook maar eens aangemeld.

    Ons meisje is nu 2 maanden en over 1 maand ga ik weer werken (voorheen 40 nu 32, wonsdag vrij). Ze gaat 1 dag naar het kdv en de andere 3 dagen passen de oma's op.

    Ik zie best wel op om haar naar het kdv te brengen.. ze slaapt nog vrij onregelmatig en vraag me af hoe andere mama's hier mee om zijn gegaan. Ze is nog zo klein en ik vraag me af of ze het fijn gaat hebben op het kdv. Op 25 september hebben we een wen ochtend gepland.... hoop dat dit me wat gerust gaat stellen!
     

Deel Deze Pagina