Hoe langer, hoe banger...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chico, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chico

    Chico Actief lid

    1 aug 2008
    184
    0
    0
    sorry, maar wil ff mn hart luchten.
    het volgende spookt de hele dag door mn hoofd..
    al hoewel ik aardig nuchter ben (vind ik zelf.. :( ), begin ik soms wel een beetje 'bang' te worden:
    stel... stel je voor dat één van ons onvruchtbaar is?
    de dagen kruipen voorbij, waardoor het een eeuwigheid lijkt te duren voordat je weer een nieuwe ronde in kunt gaan. begin iedere dag aan te twijfelen of het ons uberhaupt nog wel bij ons gaat gebeuren.

    zijn er meer mensen waarbij deze gedachten door het hoofd dwalen?
     
  2. kanjer

    kanjer Bekend lid

    8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    af en toe wel ja, om eerlijk te zijn..
    maar proberen positief te blijven hoor!

    kopop, onze tijd komt nog! :D

    liefs kanjer
     
  3. Chico

    Chico Actief lid

    1 aug 2008
    184
    0
    0
    probeer je het nu daarom met maansteen?
    laat je het me weten als het op die manier wel is gelukt?
     
  4. kanjer

    kanjer Bekend lid

    8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    nou ja maansteen met de gedachte baad het niet schaad het niet..

    en zoals je ziet zijn er vele voor me geweest die zwanger geworden zijn met maansteen (toeval of niet)

    en zal het zkr laten weten mocht het lukken met maansteen.
    maansteen zorgt ook voor regelmaat enzo. dus in weze een supersteen.. :)

    proberen kan geen kwaad toch?

    liefs kanjer! en kopop! we gaan er voor!
     
  5. germini

    germini Fanatiek lid

    29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Ojaaaaaa dat herken ik uit duizenden!
    Mijn man heeft al een kind uit een vorige relatie en ja, tuurlijk kan het ook aan hem liggen nu, maar ben zo bang dat het aan mij ligt, dat ik onvruchtbaar ben! Vooral toen ik het verhaal over verstopte eileiders las door chlamydia! Hoorde onlangs (ben al 8 jaar bij m weg) dat mijn ex destijds behoorlijk vreemd ging. Ben dus best angstig geworden dat ik ook iets opgelopen heb daar door?
    Wij zitten in ronde 9. Ben deze maand begonnen met ovutesten en tempen en besloten om over 2 maanden naar de HA te gaan.
    Probeer wel positief te zijn, maar soms wel moeilijk hoor! Wil zo graag!
     
  6. Annemiek1975

    Annemiek1975 Fanatiek lid

    3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    @ Chico,
    Ik zie onder je naam staan dat je in ronde 2 zit? Dat is toch nog niks om je zorgen om te maken? Ik snap en weet dat het allemaal erg spannend is, maar bij de meeste vrouwen schijnt het binnen een jaar te lukken, dus hou daar gewoon rekening mee dat het een jaar kan duren, is het eerder dan is het mooi mee genomen. Wellicht als je dat in je achter hoofd houdt dat je er wat ontspannender in bent en wellicht wel sneller zwanger omdat je je er dan iets minder op focust.
    En tuurlijk, als je de beslissing neemt om voor een klein wonder te gaan dan had je gister zwanger mogen raken. Dat gevoel herken ik helemaal.
    Maar in ronde 2 zou ik me zeker nog geen zorgen gaan maken hoor.
    Geniet vooral van het plezier dat je samen hebt en geniet vooral ook van elkaar.
    Succes!
    Liefs Annemiek
     
  7. cjpt

    cjpt Fanatiek lid

    16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi Chico,

    In ronde 2 heb je niks om je zorgen over te maken hoor, geloof dat het gemiddeld een maand of 9 duurt. Geniet nog even van deze periode met je vriend/man waarin alles alleen nog maar leuk is! Mocht het zo zijn dat het na een lange periode nog niet lukt; geloof mij, dan heb je nog tijd zat om je zorgen te maken!

    Nu eerst met veel plezier klussen!

    GR. Cindy
     
  8. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Als je kort bezig bent heeft het weinig nut om je zorgen te maken, je lichaam werkt de troep van de pilgebruik er nog uit, dit kan zeker een jaar duren.

    Heb ooit een keer aan me huisarts gevraagd, die zij dat 10 % van de inwoners van nl binnen 3 maand zwanger raakt, 40 % na 6 maand en de rest binnen 6 tot 18 maand.
    Ik heb dus ook de afspraak staan, ben ik in september 2009 niet zwanger en of bevallen, dan mag ik me volledig laten onderzoeken.
    Maar huisarts vind wel dat ik me lichaam de tijd moet geven.
    Ben inmiddels zover, dat ik wel zie wanneer het gebeurd,me vriend en ik doen het nu ook enkel voor de lol ( het klussen) en houden de boel niet zo goed meer bij
     
  9. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ik snap je gevoel wel hoor zit pas in ronde 1 maar je hoort en ziet zoveel gevallen waar het niet gaat zoals het gehoopt was.
    En nou ben ik niet iemand die denk ach bij mij gebeurt dat toch niet ik denk dan ook juist zal je net zien..

    Maar dat komt misschien ook juist omdat je net bezig bent en ik merk dat ik nu meer me lichaam aan het ontdekken ben dan anders je let op andere dingen.
    En als de meerderheid symthonen heeft die jij niet hebt dan ga je toch even nadenken...

    Maar ik zou ook gewoon afwachten en voor je zelf misschien wel al een plan B maken wat als ...

    Ik weet iig wel wat ik niet wil mocht het niet lukken en dat geeft me wel rust.

    Maar hoop natuurlijk dat het wel snel raak mag zijn voor iedereeen die een kinderwens heeft.

    En niet te veel stressen want ook dat is niet goed om een beeb te krijgen.

    En ik merk ook dat veel mensen niks zeggen in hun omgeving over de planning ik doe het juist wel zodat ik er minder in me hoofd mee bezig ben.
     
  10. Annemiek1975

    Annemiek1975 Fanatiek lid

    3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik ben er inderdaad ook heel erg open over geweest.
    Het meerendeel van de mensen om ons heen weet het.
    Alleen de familie van mijn vriend eigenlijk niet.
    Maar dat is meer omdat mijn schoonmoeder aan het dementeren is en niet alles meer goed snapt.
    Dus als we haar zeggen dat we bezig zijn kan ze dat verwarren met dat ik zwanger zou zijn... en dan "weet" gelijk het hele drp dat hahaha.
    Maar als iemand daar in de familie het me op de vrouw af zou vragen of we bezig zijn zal ik daar zeker niet over liegen en het gewoon vertellen.
    Maar we hopen natuurlijk dat we snel kunnen gaan melden dat er een kleine op komst is :D

    Je voelt inderdaad ineens hele andere dingen. Om dat je er zo bewust van bent. Daar waar je eerst iets had van mmm ben niet helemaal fit is nu een krampje of steekje omdat je je eisprong misschien wel hebt en de ongi kwaaltjes waar je eerst vrijwel geen last van had kunnen nu ineens ook wel zwangerschapskwaatlejs zijn. Dus het is en blijft een spannende tijd.

    Succes Allemaal.
     
  11. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Hier ook van die angstige gevoelens. Die worden steeds sterker, zowel bij mijn vriend als bij mij. Wij zijn nu inmiddels bijna een jaar bezig voor een eerste wondertje. Volgende week donderdag naar de gyneacoloog voor een intake.

    Het wordt steeds moeilijker om positief te blijven, vooral op de momenten zoals nu. Ben net weer ongi geworden. Terwijl ik deze ronde goede hoop had. En dan heb je opeens een cyclus van 28 dagen. Zucht. Het heeft ook met mijn leeftijd te maken. In december word ik 34. Ik krijg een beetje dat enge gevoel dat ik niet meer jaaaaaaaaaaren de tijd heb.

    Iedereen in onze omgeving weet dat wij bezig zijn en leven erg met ons mee.

    Het blijft moeilijk.

    Zwanger worden is helaas niet iets vanzelfsprekends......
     
  12. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    dat gevoel had ik ook toen we de 4e ronde ingingen.

    Ik dacht ook stel dat we niet zwanger kunnen worden.

    Kijk maar naar mijn banner :D

    Probeer niet iedere maand gestrest te raken. Ga anders zelf beginnen met tempen. Dan hoef je daar niet mee te beginnen als je een half jaar of langer bezig bent. Dan heb je een beetje zicht op je eigen cyclus.

    succes
     
  13. Chico

    Chico Actief lid

    1 aug 2008
    184
    0
    0
    bedankt voor al jullie reacties. ik dacht namelijk dat ik de enige zou zijn met deze gedachten.
    het klopt dat ik nog maar in ronde 2 zit en dat het normaal is dat je dan nog niet zwanger bent, daar hebben jullie gelijk in en dat begrijp ik ook.
    maar ik ben een beetje negatief uitgevallen en ga vaak al direct uit van het ergste (heb dan ook vaak meevallers in het leven :) )
    maar het is ook niet zo dat wij het net besloten hebben, om kinderen te krijgen. Dat is al ruim een jaar geleden, maar we waren nog niet getrouwd. Niet dat wij gelovig zijn, maar het is voor ons gewoon de logische stap geweest om eerst te gaan trouwen. dus we hebben lang moeten wachten.

    ik maak me gewoon erg snel zorgen en heb daardoor ook best vaak de behoefte om mn hart te luchten...
    nogmaals bedankt voor de reacties!

    xx chico
     
  14. germini

    germini Fanatiek lid

    29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @be happy,
    Balen zeg van je ongie :evil: Kan me je angst goed voorstellen. Je komt toch steeds dichter bij die lijn van 1 jaar.
    Wij hebben besloten om deze cyclus af te wachten en dan nog een cyclus en dan een afspraak met de HA te maken. Succes bij de gyn. volgende week! Spannend.
     
  15. Chico

    Chico Actief lid

    1 aug 2008
    184
    0
    0
    @ Be Happy: ik kan me heel goed voorstellen dat positief blijven in jouw situatie erg moeilijk is. ik hoop dus ik over een tijd om een andere reden naar de gyneacoloog mag. heel veel succes en geluk Be Happy!
     
  16. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Weet niet of het je wat geruststeld, mijn tante was bij haar eerste 41 jaar en bij de 2e 43 jaar.
    Ze is nu 48 en kan nugeen kinderen meer krijgen enkel omdat ze de boel eruit heeft laten halen, anders had het nog wel gekunt.
     
  17. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Dank jullie wel voor jullie lieve woorden. Moet er bijna van janken.... Zit hier op mijn werk, dus dat kan ik beter niet doen...

    Wij proberen wel positief te blijven hoor. Bij ons duurt het blijkbaar wat langer dan bij een ander. Wellicht dat wij diegenen zijn die er wat medische hulp bij nodig hebben.

    We wachten het wel af. Eerst maar eens naar de gyneacoloog. En voor de rest gewoon door blijven klussen.

    En inderdaad: er zijn genoeg vrouwen van boven de 40 die nog zwanger worden. Maar ik heb liever niet dat wij zo lang moeten wachten.

    Iedereen veel succes! Hopelijk staan wij allemaal binnenkort met een positieve zwangerschapstest in handen.
     
  18. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Chico, ik begrijp je heel goed.
    Als je besluit om voor een kindje te gaan samen, dan wil je ook METEEN zwanger worden.
    Helaas gaat dat niet altijd zo.
    heel soms word iemand in ronde 1 meteen zwanger, maar de meesten zijn een jaar bezig hoor! En dat is nog heel normaal! Dat hoeft niet te zeggen dat er met 1 van beide iets mis is.
    Kijk naar mij: met mijn exman heb ik mijn dochter gekregen. Voor haar zijn we 11 maand bezig geweest. En dat is nog kort al dacht ik elke maand dat ik gek werd.
    Nu ik met mijn nieuwe vriend ben en wij besloten hadden om ervoor te gaan, gestopt met de pil en in de 1e ronde zwanger! Terwijl ik dacht; zal wel weer een jaar duren....
    Zo zie je maar, het kan alle kanten op gaan. Sommigen zijn zelfs 2 jaar bezig en worden dan pas zwanger en bij anderen is er medisch iets nodig om zwanger te worden.
    Maar als ik jou was zou ik me instellen op een jaar. Is er na een jaar nog niets gebeurt, dan aan de bel trekken bij je huisarts en kijken wat die wil doen.
    Wat je kunt doen is tot een half jaar gewoon leuk klussen en daarna ovulatietesten gebruiken of misschien temperaturen (of combi)...
    Ik wens je iig heel veel suc6 en sterkte, want ik weet hoe het is om elke maand weer ongi te worden en te denken dat er misschien iets aan de hand kan zijn!
    Dikke knuff!
     
  19. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Bij sommige mensen is het zelfs zo vaag, die denken onvruchtbaar te zijn, hebben d ehoop opgegeven, en vervolgens gaan ze voor K.I en blijken ze zwanger , zo onverwachts en pratisch onmogelijk
     
  20. Chico

    Chico Actief lid

    1 aug 2008
    184
    0
    0
    dank je mamakitty. vind het echt verschrikkelijk om te lezen dat ik er van uit moet gaan dat het een jaar gaat duren! maar het is misschien wel de realiteit...
     

Deel Deze Pagina