Hoe langer, hoe banger...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chico, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ja ik ken ook iemand die had te horen gekregen dat ze ook geen kindjes kon krijgen nou mooi dat ze er nu 2 heeft :)
     
  2. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    nou meid ik snap je helemaal zit zelf ook met het gevoel ondanks dat we al een zoontje hebben, maar toen was ik wel 2 keer binnen 2 maanden zwanger en nu duurt t maar
     
  3. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Snap ik, is ook niet leuk.
    Maar wel de realiteit. De meeste vrouwen worden pas na een jaar zwanger.
    Dus ga uit van een jaar, das heel normaal!
    Je ziet het aan mij....11 maand duurde het voor ik zwanger was van mijn dochter, maar ik was wel zwanger!
    ;)
     
  4. Chico

    Chico Actief lid

    1 aug 2008
    184
    0
    0
    mamakitty, hoe oud (jong..) was je toen je je dochtertje kreeg?
     
  5. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik was 24 toen ik zwanger raakte en 25 toen ze geboren werd.
     
  6. mb01

    mb01 Actief lid

    14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hee,

    Ik herken het gevoel heel erg. Als je stopt met de pil hoop je dat je snel zwanger bent, dat jij die ene bent bij wie het meteen raak is.
    Maar inmiddels ben ik ook al "wakker geschud", ik reken er nu maar op dat het een jaar kan duren, dan ben ik niet zo teleurgesteld als ik weer ongi wordt.
    En ik heb ook zo'n knagend gevoel dat er bij mij of mijn vriend is mis is. Dit is eigenlijk nergens op gebasseerd, maar het is zo'n gevoel....Als het deze ronde niet raak is, ga ik beginnen met tempen, dan heb ik iets in handen voor als ik naar de HA moet.
    Dus...je bent echt niet de enige die deze gedachtes heeft!

    Groetjes
     
  7. Chico

    Chico Actief lid

    1 aug 2008
    184
    0
    0
    @ mb01: in welke ronde zit je nu?
     
  8. Laris

    Laris Fanatiek lid

    27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Héél herkenbaar ;), als het langer duurt kan je het niet helpen, die gedachten sluipen toch naar binnen. En al is er geen enkele reden om aan te nemen dat jij of je man/vriend (verminderd) onvruchtbaar is, denk je toch wel eens........waarom ervan uitgaan dat het niet zo is? Je hoort het steeds vaker om je heen en tja, je kan er niet altijd vanuit gaan dat alles jou deurtje voorbij gaat. In dit geval hoop ik ook met heel mijn hart dat er niks mis is, maar als ik deze ronde ongesteld wordt, gaan ook wij richting huisarts.

    Hoop dat iedereens wens snel uit mag komen!
     
  9. mb01

    mb01 Actief lid

    14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hallo,

    Ik zit nu in de 3e ronde. Ben in maart gestopt met de pil, en werd in mei pas weer ongesteld. Nu blijkt dat ik een lange cyclus heb, zo rond de 40 dagen :( .
    Mijn rondes duren dus veel langer, ik moet dus ook langer wachten (op de klusdagen, op de NOD-dag).
    Ik zou blij zijn als mijn cyclus wat korter wordt, ben al aan het informeren wat ik eraan kan doen.
    En het maak me ook ongerust, je wilt toch een "doorsnee" cyclus hebben.

    En wat je zegt Laris, ik hou er voor mezelf rekening mee dat ik een van die vrouwen ben bij wie het wat meer moeite/tijd kost. Ik hoop ook dat het "mijn deurtje" overslaat, maar je weet maar nooit...

    groetjes
     
  10. Chico

    Chico Actief lid

    1 aug 2008
    184
    0
    0
    @mb01: ja, snap wat je bedoelt wat je betreft de cyclus. nadat ik gestopt was met de pil, was ik 6 weken overtijd.. vroeger, toen ik nog geen pil gebruikte, was ik soms 3 maanden niet ongesteld. dus ja, dat schiet dan ook niet op..
    volgens een vriendin van mij kan de HA hormoonpillen voorschrijven?
     
  11. lola2

    lola2 Bekend lid

    31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    En hier dan een vrouw boven de veertig :confused: die dolgraag een kindje wil....(en zwanger is geweest in ronde 4 maar helaas een miskraam)

    Tja, en zo heeft iedereen zo haar angsten of zorgen, de een omdat de cyclus te lang/tekort is, de ander omdat die vermoedt dat er misschien wel iets met de partner is, de ander omdat die misschien wel chlamydia heeft, de ander omdat..............(vul zelf maar in) ? Ik lees dat hier iemand schrijft al 34 jaar te worden: waarbij ik alleen maar kan denken: O wat zou ik graag nog lekker jong en 34 jaar willen zijn. :)

    Terwijl een collega van mij genoodzaakt is om via ICSI een kindje te mogen krijgen en zij wel een moord zou willen doen om zoals ik en velen met mij, via de natuurlijke weg, een kindje te mogen krijgen.
    Overal is wel wat. Feit blijft dat het voor ieder individu een spannend, energievretend en soms behoorlijk frustrerend proces kan zijn.

    Hoe dan ook: Ik wens iedereen hier een heerlijke 2009 baby toe, inclusief mezelf!

    (waar haal je die maansteen :D )?

    Liefs, Lola2
     
  12. mb01

    mb01 Actief lid

    14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hee meiden,

    Chico, volgens mij kan je bij de huisarts wel pillen krijgen om een kortere cyclus te krijgen. Maar ik wil mijn lichaam de kans geven het zelf te "regelen", ik hoop er nu nog even op dat ik spontaan en zonder medicatie zwanger wordt. Ik heb besloten pas in december richting de huisarts te gaan, tot die tijd "modder" ik zelf wat aan. En hormoonpillen klinken ook zo eng, alsof daar baardgroei of enorme (.)(.) aan over hou. :confused:

    Lola, je heby helemaal gelijk dat elke vrouw die zwanger probeert te raken haar eigen onzerkerheden heeft. Het is gewoon frustrerend dat dit iets is waar je zelf geen controle over hebt.
    Heel vervelend voor je , die MK. Wens jou ook een prachtige 2009 baby toe!
    En een maansteen, waar kan je die voor gebruiken?

    DDDOOOEEEGGGG
     
  13. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hey chico,hoe gaat het met je vandaag? beetje beter? of toch nog niet ?
     
  14. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ook ik herken de gevoelens die jullie beschrijven. Van de eerste was ik binnen drie maanden zwanger en nu duurt en duurt het maar (ronde 9). Ik begin me - tot ergernis van mijn man die de nuchterheid zelve is- zorgen te maken of alles nog wel goed is bij mij en bij hem. Dit levert best vervelende discussies op, dus ook onze relatie heeft best wat te verduren nu. Als het in oktober niet raak is dan gaan we naar de huisarts en wil ik dat we worden doorverwezen. Dan zijn we 11 maanden bezig. Lang genoeg vind ik.

    Sterkte en succes allemaal!

    Pim
     
  15. WickedWitchy

    WickedWitchy Actief lid

    14 aug 2008
    174
    0
    0
    Venlo
    Heel herkenbaar.
    Alleen moet ik zeggen dat ik mezelf echt anderhalf jaar gegeven heb om te ontpillen voordat ik uberhaupt ook maar overwoog naar de huisarts te gaan.
    Ik denk dat de meeste vrouwen wel meteen zwanger willen zijn maar feit is dat je, helemaal na pilgebruik, je lichaam toch echt moet herstellen. En niemand gunt zichzelf die tijd lijkt het. De omgeving werkt ook niet echt mee, steeds meer zwangeren lijkt het .
     
  16. Chico

    Chico Actief lid

    1 aug 2008
    184
    0
    0
    @ alecia: het gaat verder prima met mij hoor! probeer er maar zo min mogelijk aan te denken, maar das best moeilijk. kijken we een leuke serie, friends, is rachel zwanger en bevalt ze van een dochter. de hema-reclame gaat over rompertjes, de pampers in de aanbieding, enz, enz... zucht..
    en hoe hou jij het vol?
     

Deel Deze Pagina