tweede hands babyspulletjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door appelsientje, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik heb van mijn tante de kinderkamer, maxicosi en de kinderwagen gekregen, naja voor een bos bloemen en een iris cheque. De meubeltjes zijn prima even een kleurtje geven en ze zijn prachtig. De maxicosi is vrij neutraal en kan ook nog prima. Maar de kinderwagen valt me toch bij thuiskomst een beetje tegen, beetje ouderwets naar mijn idee. Ik had liever zo'n nieuwe moderne gehad, maar alles is al zo duur, dus daar denken we nog even over na. Het is niet zo dat we geen geld hebben, mijn man en ik werken allebei full-time.

    Nu is mijn vraag of er nog meer zijn die tweede hands spulletjes hebben gekregen of over hebben genomen? Of ben ik de enige die het allemaal zo duur vind.
    Liefs
     
  2. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Nou, dan ben je absoluut niet de enige hoor! Ook hier is het geen noodzaak, maar wij willen er gewoon niet te veel aan uitgeven.
    Tweedehands is prima, zeker als het van iemand is die je kent.

    Wij hebben wel een nieuwe kinderwagen, die hebben we gekregen van mijn ouders.

    Geld dat we nu besparen, kunnen we lekker op onze eerste vakantie met z'n drietjes uitgeven!
     
  3. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Wij hebben het kamertje ook 2de hands.
    Gekregen van oom en tante , gebruikt voor mn neeftje...

    De rest is wel allemaal nieuw.

    Waarom nieuw kopen als het je aangeboden word, er goed uitziet en je
    een hoop geld scheeld.... ?
     
  4. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij hebben een tweedehands kinderkamer via marktplaats. Gedragen kleertjes van iemand van het hondenforum en van een collega. Tweedehands maxicosi zou ik alleen durven als ik zeker wist dat er niets mee gebeurt was, zoals via je tante inderdaad. Ben het helemaal met je eens. Ook al werk je beiden, het kost een vermogen. En je kind merkt er niets van.
     
  5. Niet meer actief

    Mocht het zover zijn dat ik zwanger ben...dan halen wij ook veel 2e hands en kan dingen krijgen van mijn zusje..

    Kind merkt er niks van en groeien snel...
     
  6. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was die het zo zonde geld vindt. Als ik dan sommige andere zie, die willen het duurste en nieuwste voor hun baby. En ik denk alleen maar praktisch, van ach.. zolang gebruik je dat toch niet?

    Ik was al bang dat ik mn kind tekort zou doen (stom he?) Liefs
     
  7. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik heb alleen de kamer en de wandelwagen zelf gekocht.
    de rest heb ik allemaal van een vriendin gekregen die al uit de beebies is.
    helemaal super!
    ben echt blij dat ik het niet zelf hoefde aan te schaffen.
    (waaronder maxicosi, badje, tummytub, standaard, mobiel, kleertjes, enz, enz.)
     
  8. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik zelf heb alles nieuw gekocht en inderdaad het was enorm prijzig. ik heb echt alles moeten aanschaffen en wilde dit meteen goed doen. mijn zus heeft toen ze een kleine kreeg wel een nieuwe kinderwagen gekocht maar het kamertje 2e hands. als ik een jongen zou krijgen had ik zeker de kleertjes van me neefje gaan gebruiken maar het wordt een meid en heb voor haar maar alvast een helle kleren kast vol geregeld en ook dit is allemaal nieuw.
     
  9. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Let er wel op dat de Maxi Cosi nog voldoet aan de wettelijke veiligheidsnorm!

    Wij hebben bij onze 1e alles nieuw gekocht en gaan die spulletjes nu voor onze 2e gebruiken.
     
  10. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi,
    het is idd duur zat. Wij hebben een mix van nieuwe en tweedehandse spullen. Veel in de opruiming of met acties gekocht. Ook dat scheelt veel geld.
     
  11. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ja hoor wij ook, ook bij onze andere kids
     
  12. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi


    Het is zeker allemaal al duur zat vooral als je meerdere kids heb wij hebben bij lisette ook veel 2e hands zoals kinderwagen en de kleren koop de kleren ook vaak 2e hands via internet heb gelukkig een paar goede adresje die mooi en goedkoop zijn.
     
  13. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Let bij een maxi cosi op de datum.
    Want dat plastic gaat niet eeuwig mee. De schaal wordt onder invloed van het licht, warmte en de kou toch poreuzer.
    Daarom is het vaak slim om die nieuw te kopen.
    Je weet nu niet of dat ding een keer is gestuiterd of niet..
     
  14. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    een maxicosi zou ik zowiezo nieuw kopen behalve als ik zeker wist dat er niks mee is gebeurt bijv als hij van een familielid ofzo komt. je hebt ze ook in goedkope merken en deze lijken me nog veiliger dan een 2e handse
     
  15. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Vergeet ook niet... vaak als je een kinderwagen compleet koopt, dan krijg je er een maxi cosi of een ander merk autostoeltje bij cadeau!
     
  16. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    De maxicosi ziet er nog prima uit. En ik weet van wie die geweest is, en zij is erg zuinig op haar spullen, dus dat zit wel goed. Inderdaad van een vreemde zou ik het niet zo snel aandurven. Wie weet gaan we toch nog wel een nieuwe kinderwagen kopen en krijgen we daar inderdaad een nieuwe bij. We denken nog eventjes overna.. we hebben tenslotte nog wel eventjes.. :D liefs
     
  17. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,
    ook wij hebben een mix van nieuwe spulletjes en 2e handsspulletjes.

    als je bij de aanschaf van de spullen ook nog op de acties let dan kan dat ook echt veel schelen.

    liefs
     
  18. Loltsje82

    Loltsje82 Fanatiek lid

    20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Wij hebben ook een aantal tweedehands spullen hoor. Onze meubeltjes zijn tweedehands, het badje, de tummy tub en de standaard ook. Ook de box en de maxi cosi zijn tweedehands.

    De kinderwagen hebben we wel nieuw (van schoonouders gekregen). De meeste tweedehands spullen hebben we voor een prikje van mijn nicht overgenomen. Waarom nieuw kopen als het er nog zowat ongebruikt uitziet...

    Kleertjes zou ik nooit tweedehands kopen....

    Groetjes Miep
     
  19. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn ouders dragen financieel een steentje bij voor de babyuitzet bij ons en ook bij mijn broer en vriendin. zij hebben er 1 nieuwe kinderwagen voor gekocht. Wij hebben er voor gekozen om voor een vergelijkbaar bedrag tweedehands dingen en aanbiedingen te kopen. ik vind het ook erg zonde om veel geld uit te geven voor meubeltjes die nog zo goed als nieuw is. mijn man heeft toevallig gisteren nog een commode van de ikea opgehaald, tweedehands, die in de plundra aanbieding 159 euro is en nu 50. en die mensen waren zóóóó zuinig op de spulletjes dat deze er echt nog piekfijn uitziet! en wij gaan em toch verfen en dan maakt het voor mij al helemaal niet meer uit.

    kleertjes en stofjes (lakentjes e.d.) kopen we wel nieuw.
     
  20. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    ook hier het nodige tweedehands.

    het kamertje inderdaad, 1 van de boxen (woonkamer boven, keuken, benenden, dus dan maar twee boxen), wipstoeltje. Ik loop al weken in tweedehands kleding, veel lakentjes en twee slaapzakken.

    Verder krijgen we een heleboel: kinderwagen van m'n ouders, geld van m'n schoonouders, box (nr. 2) van schoonopa en oma, m'n eigen oma breit een dekentje (hij wordt zooooooooooo leuk), andere schoonoma geeft een babyfoon.

    Dus wat we zelf moeten kopen is dan de maxicosi en een badje, o ja en flesjes enzo.


    Wel zijn wij er voor het zwanger worden vanuit gegaan dat we alles nieuw zouden moeten kopen. Ik vind dat je er niet vanuit moet gaan dat je alles tweedehands vindt.


    Linda
     

Deel Deze Pagina