Hoe makkelijk zijn jullie met het geven van een zetpil?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lilou17, 20 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier geef ik ook wel eens een zetpil. Bij tandjes pijn maar ook wel eens bij koorts als ie er hangerig van is.
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    tot nu toe in 1.5 jaar tijd ongeveer 1.5 doosje gebruikt.
    Scheelt wel dat hij nog maar 1 keer een weekje verkouden is geweest, dus nog niet echt zetpillen nodig gehad.

    Ben zelf ook niet zo van de PCM om eerlijk te zijn.
    Laatste keer dat ik een PCM heb geslikt was in de kraamweek.
    Hoofdpijn, buikpijn, griep ed laat ik lekker allemaal gaan.
    Goed eten, water en slapen doen bij mij wonderen.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  3. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Mooi dat je schoonmoeder dat vind, maar ik zou duidelijk laten merken dat ik niet om een mening heb gevraagd in het wel of geen pcm geven.
    Jij ziet dat je kindje pijn heeft dan is dat toch prima. Moet ze dan de hele nacht pijn lijden, slecht slapen met als gevolg de volgende dag een kindje wat helemaal uit haar doen is? Dan maar even een pcm als de rest niet werkt.
    Hier geven we alleen boven de 39 graden een pcm maar is ook erg afhankelijk van hoe kindje is en reageerd.
    Bij erg veel pijn of ongemak krijgen ze hier een pcm.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe doe je dat dan als je hoofdpijn op het werk hebt?
     
  5. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja schoonma, die dingen zijn al geprobeerd en het helpt echt niet om te gaan slapen...

    Ik geef je groot gelijk. Ik geef in principe liever ook niet maar soms moet je wat. Mijn moeder is juist degene die bij elke scheet die ze dwars zit roept dat ze een zetpil moeten. Ook met koorts geef ik het niet automatisch. Als ze verder prima slapen en niet al te veel last hebben doe ik het niet.
    Afgelopen week heeft de jongste elke dag minimaal 1 zetpil gehad. Koorts, ziek en ook nog 2 kiezen door (ziek zijn komt niet van de kiezen trouwens). Ja als hij om 23.00 uur nog niet slaapt krijgt hij er gewoon 1 hoor.
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik ben eigen baas :)
    Maar toen ik dat nog niet was ging ik gewoon door.
    Ik heb nog nooit migraine gehad of andere erge hoofdpijn en ben ook zelden ziek, dus wat dat betreft heb ik makkelijk praten natuurlijk.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Zolang je t met een zetpil af kan, knijp in je handjes. Hier zijn we bij echt pijn gebonden aan ibuprofen dus zijn daar iets strikter in omdat daar heel wat risico's aan kleven (maagbloedingen etc).

    Maar overdag is ze vaak prima af te leiden en dan krijgt ze niet tenzij t echt heel erg prut is. Maar dan wil ze ook echt niet spelen en brult ze alles bij elkaar.

    Wanneer de kwaal slaap of eten verstoord (en of dat pijn of ander ongemak is is mij om t even), dan krijgt ze. Alleen koorts is geen reden, gaat om hoe ze zich voelt en dat laat ze prima horen en zien.

    Bij gewoon beroerd door het een of ander kunnen we overigens gelukkig wel af met paracetamol. Dus als ze niet gilt van de pijn, dan is t paracetamol. Helaas iets vaker ibu moeten gebruiken dan me lief is, maar goed ze heeft t niet van een vreemde.

    Kindjes hebben slaap nodig, slaap is deze mama heilig en is daar paracetamol of worst case ibu voor nodig dan zei t zo. Wat een ander zegt zal me een worst wezen. Oma's waren hier fel tegen op ibu, totdat ze in een pijn aanval terecht kwam toen ze langskwamen en merkten dat paracetamol dat ook niet meer zou trekken en ze merkten hoe wij met dat spul omgingen. Eerst eten, dan ibu dr in en half uurtje later voelde ze zich aanzienlijk beter. Ze draait nu nog steeds op 2.5 ml dosis overigens, die kreeg ze voorgeschreven toen ze 6 mnd was. Zolang dat goed gaat, hogen wij ook niet op.
     
  8. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    Hier ook bij pijn en ongemak een zetpil. Nu is ze ongeveer 3 maanden ziek geweest, op en af koorts en dan echt lamlendig, en heeft ze per dag tot wel 3 zetpillen gehad. Gedurende een paar weken achter elkaar. En dan ook nog een hoge dosering. (op aanraden van de kinderarts)

    Dus je geeft echt niet te snel. Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt.
     
  9. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Ik geef bij tandjes echt snachts een zetpil hoor. Arme kindjes hebben er zo veel pijn aan.
     
  10. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    mijn jongste heeft nog geen tandjes, maar ik zou het zeker geven als hij er pijn van zou hebben. Totaal geen moeite mee.

    Mijn oudste zat als baby heel vaak aan paracetamol en ook geregeld antibiotica gehad ivm dubbele oorontstekingen en meer van die ellende. Het is niet leuk om te zien dat je kindje pijn heeft, dus als je daar wat voor kan geven doe je dat.
     
  11. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Bij pijn en (hoge) koorts. Mijn jongste dochter heeft heftige migraine-aanvallen dus bij haar ook als ze hoofdpijn voelt opkomen.

    (Oh ik zie nu dat het bij baby en dreumes staat. Maar toen was het ook al bij pijn en hoge koorts. ;))
     
  12. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Sluit me hierbij aan! Toch sneu als zo’n kleintje pijn heeft, voel je niet schuldig hoor, je doet het hartstikke goed!
     
  13. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Ik ben ook niet echt moeilijk ermee. Ik vind huilen en pijn schadelijker voor ze dan een zetpil. Helpt t niet? Dan niet meer. Helpt t wel? Dan was t de goede keus.
     
  14. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Als ze steeds wakker worden door pijn door bijvoorbeeld tandjes geef ik een zetpil en bij meer dan 38,5 koorts.
    Heb ook wel eens een zetpil gegeven bij de jongste toen ik het idee had dat hij steeds erge buikpijn had of pijn door reflux.
    Ik ben er niet zo moeilijk in, gebruik het niet vaak, maar wel als ik denk, nu had ik zelf ook iets genomen.
     
  15. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Met tandjes leefde Bo standaard 4 dagen op zetpillen. Pure ellende die tandjes
     
  16. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie reacties! Ik ga mijn mening over zetpillen ook niet bijstellen. Als ik denk dat ze het nodig heeft krijgt ze het. Niks mis mee dus.
     
    Roderoosjes en Vlinderbloem vinden dit leuk.
  17. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.693
    3.235
    113
    Ik denk dat mijn dochter er hooguit 3 heeft gehad, 2 bij dubbele oorontsteking en 1 bij tandjes. Ik slik zelf ook niet snel en gevoelsmatig voelt het gewoon niet goed om geneesmiddelen in haar te stoppen, ben er nogal huiverig voor. Dus proberen we haar meestal op andere manieren te troosten/verlichting te bieden.

    Maar goed, dat zijn dus puur argumenten over gevoel. Jij moet lekker doen wat jou goeddunkt, en inderdaad, 4 in 8 maanden is sowieso niet veel en tanden krijgen is gewoon pijnlijk, dus trek je maar niets van je schoonmoeder (of mij :p) aan hoor!
     
  18. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik ben en was vrij snel met een zetpil. Dochter heeft heel snel koorts en dan was het ook vaak erg hoog. Ze sliep totaal niet en dat is juist zo belangrijk.
     
  19. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Iedereen heeft z'n eigen redenen om wel of niet medicatie te geven.
    Dus van sm zou ik mij niets aantrekken ha ha


    Ik geef een zetpil als m'n kind het niet meer zonder redt en bij hoge koorts soms voor een betere nachtrust voor ons allen.
    Bij onze baby geef ik vrij laagdrempelig een zetpil. Die heeft sores genoeg en die hoeft ff niet onnodig wat extra's te voelen
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Paar maanden terug bij gebrek aan wat anders dan baby spul, feminax maar gepakt uit ellende, wereld ging voor me open. Was wel moe maar geen migraine pijnklachten of dat band- drukgevoel wat je soms tot waanzin drijft. Was er altijd gevoelig voor maar met de pil was t elke maand raak en dan 3 dagen gestrekt en een week lamlendig en niks dat hielp op een gegeven moment behalve slapen, geen geluid en geen beweging, hartslag was al teveel maar goed daar kan je moeilijk zonder.
     

Deel Deze Pagina