Hoe mee om te gaan?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door weegschaal18, 6 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weegschaal18

    weegschaal18 Bekend lid

    14 jan 2015
    630
    148
    43
    mijn zoon gaat de ene week donderdag t/m vrijdag naar zijn vader en de andere week woensdag t/m zondag, als zijn vader hem dan brengt op zondag, moet hij altijd erg wennen, hij is veel boos dan en moet huilen om niks. Dit komt denk ik door het wisselen, hoe gaan jullie hiermee om?
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik herken dit wel van mijn bonusdochter. Zij kwam (toentertijd) eens in de 14 dagen een weekend bij ons. De eerste dag naar bed gaan was altijd drama, heel veel huilen en bang dat papa haar alleen zou laten.De eerste avond bleef mijn vriend dan ook altijd bij haar totdat ze sliep. De tweede avond was het dan wel "goed".
    Toen ze wat ouder was, werd het wel beter.

    Ze hebben gewoon tijd nodig om te acclimatiseren. Jij gaat misschien anders met zaken om als zijn vader.... Geef het tijd, knuffel hem extra en geef hem ruimte om zijn gevoelens te uiten.
     
  3. weegschaal18

    weegschaal18 Bekend lid

    14 jan 2015
    630
    148
    43
    Ik neem idd echt de tijd voor hem, vaak mag hij 1 nachtje bij mij in bed slapen als hij er om vraagt.
     
  4. jupke

    jupke Niet meer actief

    Hoe deel je het moment in dat hij thuis komt?
    Ga je vanalles met hem doen, of laat je hem even accimatiseren?

    Hoe gaat de overdracht, geen spanning tussen jou en ex?

    Mijn kinderen zijn in de eerste instantie wat hyper. We praten er dan altijd even over. Geef aan dat ik het snap dat ze papa gaan missen. Praten over wat ze gedaan hebben in het weekend.

    Kan hij zelf aangeven waarom hij zo doet? (Boos, verdrietig)
     
  5. weegschaal18

    weegschaal18 Bekend lid

    14 jan 2015
    630
    148
    43
    Ik zorg altijd dat er rust is, spanning tussen mij en zijn vader is er wel, maar we bespreken niks met hem er bij. Meestal vraag ik hoe zijn weekend was, en dan na 10 min gaat zijn vader weg, even zwaaien voor het raam en dan mag hij lekker op de bank zitten.
     

Deel Deze Pagina