pcos!! en heel positief

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xiomara113, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xiomara113

    xiomara113 Actief lid

    23 mrt 2012
    474
    0
    16
    ik heb vorige maand te horen gekregen dat is PCOS heb.
    ik heb een hele lieve gyn die me goed uitlegde wat alles inhoud.
    ik kreeg heb gezien via de inwendige echo dat ik wat vergrote eierstokken heb en dat er heeeeel veel eitjes groeien waardoor er dus geen een groot genoeg kan worden op te springen. dit was een hele mooie en belangrijke ervaring op dat te zien.

    ik ben in dec 2011 gestopt met je mirena en heb sinds dien altijd een ei gevoelt tot de maand juni. en tot mijn grote vreugd voelde ik mijn ei na een hele lange tijd vorrige week weer. ik heb de gyn gebeld met de vraag of dit echt mogelijk zou zijn. en ja hoor ik kan wel een ei krijgen alleen gebeurd dit dus niet iedere keer.

    ik ben na vorige week zo positief over de PCOS. ik kan dus wel zwanger worden en heb er ook heel veel zin weer in.!!!
    dus meiden met het zelfde als ik maak je niet druk het komt wel goed we zijn nog steeds vruchtbaar!!!;)
     
  2. Charise

    Charise VIP lid

    9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Haha ja het kan zeker ja, alleen hebben we wat meer hulp nodig.
    Krijg jij nu ook clomid dan of niet?
    Ik zit inmiddels in mijn 3e ronde met clomid. :D
     
  3. xiomara113

    xiomara113 Actief lid

    23 mrt 2012
    474
    0
    16
    nee geen clomid nog. in dec moet ik terug komen en dan gaan we over medicatie praten. helaas niet gelijk mee gekregen. maar heb deze maand gelukkig weer een ei gehad dus het maakt me nu niet zo veel uit hahahha
     
  4. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Ik heb ook PCO en zwanger geworden naar 6 rondes Clomid met de hoogste dosering, dit is inmiddels 4 jaar terug.

    Sinds januari ben ik weer gestopt met de pil, en mijn cyclus is nu helemaal normaal... Netjes een eisprong en niet meer onregelmatig
     
  5. PCOmama

    PCOmama Fanatiek lid

    8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Dag meid, fijn is dat he! Ik heb het ook, maar ik voel het niet maar merk het gewoon...en idd het was gewoon raak afgelopen maand...helaas is het misgegaan, maar nu weet ik dat het ook zonder mmm mogelijk kan zijn!
     
  6. xiomara113

    xiomara113 Actief lid

    23 mrt 2012
    474
    0
    16
    @ jada wat fijn dat je zo snel reageerde op de clomid en ik zie dat je een tweeling heb gehad 4 jaar terug!! wat super gaaf. ook heel geruststellend dat je nu gewoon een normale cycl heb. ik hoop dat het snel raak is voor je
    @pcomama het is idd een goed gevoel! en ik hoop dat ik het zeker zonder de mmm mag krijgen.
    wat ontzettend vervelend van je vliendertje!! heel veel sterkte daar mee. en ik hoop dat je snel nog een prachtkind ter wereld mag zetten
     
  7. Wachtende

    Wachtende Fanatiek lid

    29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Het kan zeker, maar er zijn wel verschillende gradaties van PCOS.
    De een zal wel zonder hulp zwanger kunnen worden, de ander niet.
    Heel fijn dat het bij jullie wel mogelijk blijkt te zijn! Heel veel succes
     
  8. PCOmama

    PCOmama Fanatiek lid

    8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Wachtende, dat is waar...en ik ben daar er ook eentje van! Ik heb voor onze eerste zoon maar liefst jaren in de MMM gezeten....echter is het nu dus iets anders... dat is mooi, maar wilt nog niet zeggen dat het dan ook gelijk goed blijft gaan. Mijn ferti arts gaf aan dat het door de volgende oorzaken in mijn leven op dit moment kan komen...

    - afgevallen
    - rust in mijn leven
    - ik ben ouder geworden, waardoor het iets kan afnemen en mijn hormoonhuishouding beter aan gaat sluiten...

    Al deze symptonen zijn nu aan de orde, dus dat is bij mij enkel het geval, maar als ik op de echo's kijk dan zie ik nog steeds alle eiblaasjes rond dwarrelen.... PCOS heb je in verschillende mate, maar ook zijn er verschillende personen. Je hebt ook te maken met de zaadkwaliteit van de man...die is bij mijn man van super kwaliteit dus dat scheelt..en als dat ook nog eens minder is pff dan is het traject echt moeizaam...het is hoe dan ook voor een ieder met PCOS echt knudde, maar absoluut niet onmogelijk!
     
  9. PCOmama

    PCOmama Fanatiek lid

    8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    @Xiomara, jij hebt wel een korte cyclus zie ik of niet?
     
  10. xiomara113

    xiomara113 Actief lid

    23 mrt 2012
    474
    0
    16
    het is redelijk aan de korte kant ja. maar in mijn gedachten scheelt het tussen de 2 dagen. de ene keer een dag vroeger de andere weer 2 dagen later dus weet wel waar ik aan toe ben.
    helaas net ongy geworden dus op naar de volgende ronde!!!;)
     
  11. PCOmama

    PCOmama Fanatiek lid

    8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Jammer meid! Maar...hoe is het je LF dan? Die is toch niet zo kort of wel? Ik vraag het mij gewoon even af hoor...ik heb 'normaal' of ja normaal een cyclus van nu circ 33 dagen...
     
  12. xiomara113

    xiomara113 Actief lid

    23 mrt 2012
    474
    0
    16
    mijn lf is gewoon normaal. als ik uberhoud een ei heb.
    maar als het er is is het meestal 14 dgn voor me ongy.

    ik temp eerlijk gezegt niet meer. maar de eerst maanden dat ik me ei wel had was het gewoon 14 dgn. ongeacht hoe kort me cycl ook was.
    of ik ben gekke jetje natuurlijk hahahha
     
  13. PCOmama

    PCOmama Fanatiek lid

    8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Oooh ok, ik heb het verkeerd gezien dan ;) maar wel fijn he! ik was er ook zoo happy mee...ben nu wel even met tempen begonnen...maar puur omdat ik de mk heb gehad en dan zie ik deze ronde hierna wel weer!
     
  14. vlindertje27

    vlindertje27 Actief lid

    22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    @xiomara113 Wat goed dat jij er zo positief tegenover staat....heel veel dingen die jij leest over PCO zijn zo negatief, daar schrok ik van een paar jaar geleden toen ik die diagnose kreeg...en al mijn verdriet en angst voor de mmm voor niks. Ik ben spontaan zwanger geraakt. Het was een lucky shot, maar toch....:)
    Met zo veel positiviteit...hoop ik dat jij binnenkort een positieve test in jouw handen mag hebben (en dit geldt natuurlijk voor iedereen die zwanger willen worden).
     
  15. xiomara113

    xiomara113 Actief lid

    23 mrt 2012
    474
    0
    16
    dank je wel vlindertje27. wat goed dat je toch spontaan zwanger ben geworden. ik hoop idd dat ik dat ook mag mee maken. hoe moeilijk het vooruitzicht ook is. ik ben nog jong dus ik heb nog genoeg tijd hoop ik;)
     

Deel Deze Pagina