Hoe om te gaan met negatieve reactie vriend?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door AmberM, 7 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aiseria

    Aiseria Bekend lid

    22 jul 2014
    876
    3
    16
    klinkt voorzichtig positief :) hopelijk draait hij langzaam steeds verder bij en leert hij 'volwassen' worden.

    Hopelijk ben jij ook gauw van de klachten af en kan je helemaal genieten van de zwangerschap :)
     
  2. AmberM

    AmberM Actief lid

    27 nov 2016
    107
    2
    18
    NULL
    NULL
    Gaat nog wel even duren :p Hij is van boos/paniek verschoven naar de ontkenningsfase lijkt het. Wil het nergens over hebben en het "gewoon gezellig" houden. Maargoed, nog altijd beter dan die boze paniek.
     
  3. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Goh ik vind dat je partner echt heftig reageert :( Ik begrijp de schok, ook wij waren helemaal nog lang niet van plan om ook maar aan kinderen te denken. En toen 'oeps' :) Ik was die maand 23 geworden, mijn man (toen nog vriend) 21! We woonden in een kamer van nog geen 15 m2. We studeerden allebei nog en hadden geen plakker. Paniek was voor mij zeg maar een understatement. Ik heb ook best een temperament ;) en kan ontzettend malen. Maar mijn lieve man zei vrijwel direct dat het goed zou komen. Was altijd al heel zorgzaam en nu nog meer. Zo ontzettend fijn! Dat maakte dat ik ook rustiger werd. Natuurlijk kwam het bij hem ook echt hard aan, dit waren echt geen omstandigheden waarin je fluitend een kind grootbrengt. We probeerden zoveel mogelijk goed te regelen, zo zouden we bij mijn ouders gaan wonen ivm ruimte (mijn ouders wonen groot en ze boden aan om thuis te komen wonen met de baby zodat we onze studies af konden maken). En toen alles geregeld was en die achtbaan eindelijk leek te stoppen, bleek ons dochtertje niet levensvatbaar.

    Dan valt alles als een kaartenhuis ineen. Niets deed er nog toe. Ook toen was hij er weer voor mij, in het ziekenhuis toen we haar verloren, bij de begrafenis en nu 9,5 jaar later nog wanneer ik huilend in bed lig omdat ik haar mis. Ik zeg dit niet om te laten zien dat het altijd erger kan, zo bedoel ik het niet. Maar het is een karakter ding. En op het moment dat jij je vriend nodig hebt, is hij egoistisch, kinderachtig en ik zou daar zo op afknappen ;) Ik vind het echt bijzonder en goedhartig van je dat je ondanks zijn gedrag, toch wil proberen samen een gezin te vormen. En ik hoop echt heel hard voor je dat hij zijn verantwoordelijkheid gaat nemen en jullie samen kunnen uitkijken naar dit kind.
     
  4. AmberM

    AmberM Actief lid

    27 nov 2016
    107
    2
    18
    NULL
    NULL
    Heftige tijd moet dat geweest zijn Vlinder! Zeker om dan net het plan klaar te hebben en over de schok heen te zijn en dan je kind te verliezen. Knap hoe jullie je daar samen doorheen geslagen hebben!

    Als het mij te zwaar wordt is hij er echt wel voor mij. Hij is niet alleen maar de hele dag chagrijnig aan het rondstampen :p En hij doet erg z'n best om dingen wat anders te zien. Neemt inderdaad niet weg dat zn reactie nog steeds heftig is. Hij denkt nog altijd dat een abortus hem weer gelukkig zou maken (twijfel ik sterk aan trouwens maargoed). En hij maakt zich ook over lieve dingen zorgen. Zo heeft hij opgezocht hoeveel stellen de geboorte van hun eerste kind niet overleven, en maakt zich dus zorgen dat we een kind neerzetten in een nu wankele relatie. Hij wil heel graag gewoon zeker kunnen zeggen dat hij er kan zijn voor zn kind, ervoor kan zorgen, en twijfelt enorm aan zichzelf en aan ons in dit opzicht.

    Vandaag gaan we het aan mijn broers vertellen. De eerste keer dat we het samen in een ruimte aan mensen vertellen. Hopelijk doet hun reactie wat goed, die zijn sowieso enthousiast! Al zou hij het allemaal liefst nog een lange lange tijd geheim houden :p ik ga voor de exposure therapie... doodzwijgen naar de wereld schieten we ook niks mee op.
     
  5. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Maar in jouw geval was jij toch degene die in de paniek zat en hij was er voor jou... kan toch ook zijn dat het andersom is, dat de man juist in de paniek zit?
    Wat een supernare situatie trouwens van jullie dochtertje :(Bewaren
     
  6. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ja ik was 2 dagen in paniek. En dat kwam doordat we sowieso in een heel heftige periode zaten. De dag voor ik met een posi test zat belde mijn moeder dat de kanker bij een belangrijk persoon terug was en dat ze zou overlijden. Zij was nog maar 16 jaar en wilde heel graag kinderen. Dus voor mij speelde er een immens schuldgevoel en verdriet mee: zij gaat dood en ik krijg een kind. Bovendien was ik kort daarvoor zelf ernstig ziek geweest en kon de zwangerschap mijn leven beëindigen als er niet direct een behandeling gestart werd. We waren op dat moment ih buitenland en moest direct naar huis om in mijn eigen zkh behandeld te worden met de juiste medicatie. Dus paniek was best wel terecht. En ik heb geen moment abortus overwogen. En ook geen dingen doorgedrukt bij mijn man noch deed hij dit.
     
  7. AmberM

    AmberM Actief lid

    27 nov 2016
    107
    2
    18
    NULL
    NULL
    Tjonge Vlinder, inderdaad heftige samenloop van omstandigheden voor jou/jullie! Wat knap dat jullie je er samen sterk doorheen geslagen hebben.

    We hebben het gisteravond zowaar even over babynamen gehad dus dat vat ik naast al zijn gesputter over hoe rampzalig dit idee van een kind is maar even op als een positief teken :p

    @Leraje, iedereen is anders inderdaad! Zijn hele familie zijn nogal stresskippen die slecht met veranderingen om kunnen gaan. Tegenslagen of moeilijke dingen heeft hij nooit meegemaakt en dat merk ik nu. Ga ervanuit dat we er uiteindelijk een weg doorheen vinden maar zal met vallen en opstaan zijn. En vooral veel kalme volharding van mijn kant :p
     
  8. Klavrtje4

    Klavrtje4 Bekend lid

    15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Nou dat gesprek over namen vind ik inderdaad wel een goede ontwikkeling. Jullie lijken zo echt wel op de goede weg te zijn hoor!

    Ik hoop wel dat hij met deze copingstijl aan de slag gaat want tegenslagen zullen er vast nog wel eens meer komen in jullie leven. Nu heb jij dit geduld kunnen opbrengen, maar als je straks andere belangen hebt binnen je gezin kan die balans nog weleens anders komen te liggen.
     
  9. AmberM

    AmberM Actief lid

    27 nov 2016
    107
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ja, langzaam herken ik mijn lieve vriend weer. Hij heeft het nog steeds moeilijk hoor maar kan langzaam wat mogelijkheden zien. Hij maakt zich zorgen over wat ik eet en of ik wel genoeg beweeg want nu extra belangrijk etc.

    Dus jeej, goed nieuws! Denk dat het enorm helpt dat we verder gewoon leuke dingen zijn blijven doen en onze vakantie hebben kunnen omboeken naar een ander tropisch oord waar hij lekker kan duiken. Nog lang niet alles is opgelost maar ben zo blij dat hij uit zijn depressieve put is :)
     
  10. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Klinkt al idd positiever. Hoe is het vertellen gegaan?
     
  11. Klavrtje4

    Klavrtje4 Bekend lid

    15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Hoe is het vertellen eigenlijk gegaan?
     
  12. AmberM

    AmberM Actief lid

    27 nov 2016
    107
    2
    18
    NULL
    NULL
    Vertellen aan mn broers vond hij machtig spannend. Ze waren erg enthousiast, zeker mn oudste broertje (hij verwacht zelf een dochter ergens de aankomende acht weken). Dat was achteraf wel echt begin van de omslag, hij durfde er toen al openlijk eea over te zeggen. Nu heeft hij het zn twee beste vrienden ook vertelt en dat heeft hem ook gerust gesteld. Met oud en nieuw kreeg ie het op een positieve manier even te zwaar met het idee dat hij van mij toch een "babymomma" gemaakt had zoals hij dat noemt :p

    Ben zo blij dat het allemaal op zn pootjes lijkt te gaan landen :) echt beste begin van 2017 dat ik me had kunnen wensen!
     
  13. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen AmberM dat het toch op zn pootjes terecht lijkt te komen. Ik hoop dat jullie snel wat meer kunnen genieten van de zwangerschap. Veel geluk en liefde gewenst voor jullie samen en jullie kindje
     
  14. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Wat fijn voor jullie zeg. Ik blijf het zeggen mannen zijn soms vreemde wezens. Heel veel geluk en voorspoed toegewenst met een mooie zwangerschap
     
  15. Klavrtje4

    Klavrtje4 Bekend lid

    15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Wat fijn zeg! Goed begin van het nieuwe jaar.
    Vanaf nu lekker genieten!
     
  16. Aiseria

    Aiseria Bekend lid

    22 jul 2014
    876
    3
    16
    Wat fijn dat het al zoveel beter gaat met de reacties van jouw vriend, hopelijk komt hij zo langzaam over zijn angsten heen.

    Veel plezier gewenst voor de rest van de zwangerschap, hoe voel jij je verder? :)
     
  17. AmberM

    AmberM Actief lid

    27 nov 2016
    107
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben met vlagen misselijk en iedere dag vermoeider lijkt wel :p Maar hoort er allemaal bij laat ik me vertellen. Woensdag hebben we echo bij de verloskundige, ben benieuwd hoe ver het dan alweer gegroeid is!
     
  18. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Vroeg me af hoe het nu was, Amber?
     
  19. Masi

    Masi Lid

    21 dec 2016
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Pff wat ben ik blij dat hij aan het bijdraaien is. Eigenlijk dacht ik, hij moet niet zo piepen. Tuurlijk is het een schok. Maar als je kinderen wil, went dat ook wel.

    Ik werd ongepland zwanger terwijl ik mijn vriend vier maanden ken. We zijn er ook uit gekomen!

    Hopelijk ga je een leuke tijd tegemoet!
     
  20. Yess13

    Yess13 Lid

    5 okt 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    #60 Yess13, 9 feb 2017
    Laatst bewerkt: 9 feb 2017
    Ben heel blij voor Amber dat het nu beter gaat en hoop echt dat ze nu samen wat rust kunnen vinden met de situatie.

    Moet wel ff kwijt dat ik sommige reacties echt veel te makkelijk vind. Hij moet niet piepen? Of dit....
    (als je zwanger geworden bent door n spiraal heen neem ik aan dat je deze niet bewust gemaakt hebt!)
    Pure paniek het komt wel goed? Als ze er eenmaal zijn went het wel? Maar ook: in het begin van als hij niet wil doe je het toch alleen?......

    Mannen zijn vaak overgeleverd aan de keus van de vrouw. Tuurlijk is er paniek maar om het zo te brengen is het zelfde als zeggen dat een vrouw niet moet zeiken als bij een belangrijke beslissing in zijn leven. Verder is het ook een oneerlijke beslissing. Niet negatief bedoeld hoor maar welke zeggenschap heeft een man hier uiteindelijk in? De vrouw zal uiteindelijk meestal zelf bepalen dus dat hij echt een keus heeft is een illusie. Ja de keus van wen maar...Of niet... Of andersom ...papa lijkt toch zielsgraag te willen... maar de vrouw wil niet. Dan verliest hij ook....Ook dat komt voor...

    Maar in deze gevallen is het : Wil hij niet is het vaak n kl**zak. Hij is ook maar mens en wordt op zo'n moment met zijn rug tegen de muur geparkeerd.. En voor iets kiezen waar je niet achter staat heeft risico's. Een kind is zo'n verantwoordelijk en hier wordt soms zo makkelijk gezegd dat leven doorgaat met kind dus niet zeiken.. Ik ken een soortgelijke maar omgedraaide situatie maar die relatie is wel stuk gelopen door zoiets. Sorry maar was het dat waard? Dat kun je nooit zeggen... Nu is er wel veel pijn en verdriet....En n kind die daar onder lijdt....

    Wil alleen zeggen dat het gevoel van de man soms iets te makkelijk toegeschreven wordt aan paniek hij draait wel bij en anders zijn gemis..Niet helemaal eerlijk...

    Maar zoals ik zei ben blij dat het tussen Amber en haar partner wel steeds beter gaat. Dat zijn toch de fijnste verhalen om te horen.
     

Deel Deze Pagina