Hoe overleef jij een pinstoring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cin85, 21 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.889
    13.058
    113
    Vrouw
    Zojuist zat ik het topic over de storing bij ING te lezen. Tot mijn grote verbazing las ik dat er mensen waren die zelfs geen boodschappen konden doen omdat ze nu opeens rood staan. Nu vraag ik mij af hoe jullie het doen als er een landelijke pinstoring is van een x aantal dagen? Wij hebben altijd een paar honderd euro contant geld in huis en daarnaast ligt er in de voorraadkast en vriezer zeker genoeg eten voor een week.
    In deze tijd met terrorisme lijkt het mij namelijk niet ondenkbaar dat ze de banken ooit plat leggen.
     
    Chillin, mausi, lies276 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik kan met de voorraad in de vriezer en kasten ook minimaal een week vooruit en daarnaast altijd cash geld in huis.
     
  3. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik heb dus eigenlijk nooit contant geld in huis. Soms een tientje ofzo dus dat zet geen zoden aan de dijk.
    Had het er vanochtend nog over met mn beste vriendin. Zij kunnen dus ook niet pinnen nu omdat ze 200 euro roodstaat vanwege die ING storing.
    Eigenlijk zou je wel iets van contant geld in huis moeten hebben.

    Qua eten heb ik wel een voorraad voor zeker een week
     
  4. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb altijd een ruime voorraad en een beetje contant in huis, geen honderden euro maar wel genoeg voor ongeveer 2 weken zuinig boodschappen doen. Inderdaad; ik ben graag voorbereid. En ik snap eigenlijk ook niet zo dat je meteen in de problemen komt als je op 1 rekening rood staat..?
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    #5 Snoopy1979, 21 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2018
    We hebben wel wat kleingeld in huis (dat wordt dan meestal het zakgeld van de kinderen) en de kinderen hebben vaak wel zakgeld :D. En ik heb een creditcard. En altijd wel wat te eten in huis maar niet altijd volledige maaltijden ofzo. Maar verhongeren zullen we niet ;)

    Edit: hebben ook 60 euro aan zegelboekjes van de plus.
     
  6. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dan hebben we een probleem want we hebben nooit contant in huis. Wel veel koopzegelboekjes van de appie Haha.

    Eten redden we ons zeker wel een week mee
     
  7. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Wij hebben debit cards bij meerdere banken (in verschillende landen). Er zal dus doorgaans altijd wel iets te pinnen vallen.
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.361
    113
    Contant geld heb ik nauwelijks, hooguit een tientje in wat muntgeld. M’n man helemaal niets.
    Wel meer dan genoeg eten in huis om het een tijdje uit te zingen :p
     
  9. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Ik heb zelden cash. Ga 1 keer in de 2 weken pinnen om de kebap te betalen op het werk zondags, en voor de drank en snoepautomaat. :roflmao:

    Ik doe alles met de kaart. Gelukkig is mn vriend ouderwets en heeft hij cash. :roflmao:
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ja we hebben 60 euro aan zegelboekjes liggen van de plus.
     
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier altijd voldoende voorraad en ook zo'n 80,- in huis voor evt boodschap.
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb €10,- in m’n portemonnee :D Dus als pinnen etc niet meer kan, hebben we het niet erg breed... ;)
     
    dds vindt dit leuk.
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Wij zullen niet dood gaan er is altijd wel iets in huis. Maar onhandig is het zeker. Ik heb amper los geld.
     
    dds vindt dit leuk.
  14. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Mijn man en ik zeggen altijd dat we dan naar mijn schoonmoeder gaan. Die heeft niet voor een week eten, maar minimaal voor een jaar aan eten. Die vrouw heeft echt alles in huis.:roflmao: Ik had een stoomreiniger gekocht zegt ze: '' hebben jullie die nieuw gekocht? Ik had nog een nieuwe staan.'' Ze heeft 2 paar zijwieltjes voor de toekomstige eerste fiets van onze zoon. ( hij is 4 maanden:roflmao:) Maar hey, schoonmoeder heeft het, schoonmoeder heeft altijd alles. Dodelijk irritant soms.:|

    Wij hebben geen cash in huis en aan het begin van de week voor 1 week aan eten in huis als er dus op donderdag een pinstoring is of what ever hebben we niet veel dagen meer te eten.:p
     
  15. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier precies hetzelfde. Al heeft mijn man wel vaak contant geld op zak, maar als hij in het buitenland is voor zijn werk, heb ik daar dus niks aan.
     
  16. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    Daarom hebben wij rekeningen bij 2 verschillende banken. Mocht het nou echt zo'n drama worden dat alle banken tegelijk plat liggen, lopen er hier in de buurt genoeg koeien en kippen om te barbequeen :D
     
    masami en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik heb nooit cash in huis. En eten kunnen we een week of 2 ofzo? En alles bij dezelfde bank. Ik zou geld bij m’n ouders gaan lenen denk ik...Of dingen verkopen tegen contant geld
     
  18. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Creditcard sowieso en ook wel wat mogelijkheden om cash bij elkaar te verzamelen. En sowieso pasjes bij 2 banken, maar 1 van de 2 is altijd behoorlijk karig :roflmao: (geen spaar aan gekoppeld en wel lopende betaalrekening voor de pinuitgaven)

    En met de vriezer en voorraadkast kom ik sowieso wel vooruit.
     
  19. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik kom niet ongelooflijk veel in de winkel. Soms pin ik bijna een hele week niets. Wij hebben ook een grote vriezer staan met veel voorraad en daarnaast nog een voorraadkast. We zingen het wel even uit.
     
  20. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier geen contant geld in huis maar we zouden niet in de problemen komen. Genoeg eten en drinken in de koelkast, voorraadkast en vriezer, tja dan hebben we geen vers brood maar dan maak ik dat gewoon wel zelf. Daarnaast hebben we hier beide een pas van een andere bank dus is er bij de ene storing dan hebben we altijd de andere nog.
     

Deel Deze Pagina