Hoe passen er 3 autostoeltjes op de achterbank?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Simmer, 14 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmer

    Simmer Actief lid

    7 sep 2014
    370
    83
    28
    Hallo allemaal,

    Wij verwachten ons 3de kindje en hebben straks dus 3 kindjes onder de 3. Vorig jaar net een andere auto gekocht dus willen we eigenlijk niet gelijk weer, maar hoe gaan onze kindjes op de achterbank passen?

    Heeft iemand tips? Zijn er smallere stoeltjes?
    We hebben nu de maxi cosi assix voor de oudste en de jongste zit nog in de nuna pip maar moet binnenkort naar een groep 1 stoel.
     
  2. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.205
    1.048
    113
    Draaaamaaa! Wij hebben best een brede auto maar door de manier hoe de riemen geplaatst zijn, blijft het een en al ellende. Ik heb andere ouders in mn omgeving gevraagd maar daar kwam dezelfde conclusie naar voren dat het gewoon echt heel lastig is. Lekker bemoedigend verhaal he haha. Sorry!

    Wat je kunt doen is naar de prenatal gaan en ter plekke stoelen passen, dan kom je sneller achter de goede combi. Wij hebben daarnaast besloten om voor een easybase (via marktplaats) te gaan zodat we de maxi cosi gemakkelijk in kunnen klikken zonder met de riemen te goochelen. Maar het blijft hoe dan ook behelpen en uitproberen vrees ik.
     
  3. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.462
    3.448
    113
    Hier past dat heel goed. Wij hebben een Ford mondeo station uit 2012 en een ford focus station uit 2002.
    In de Ford mondeo staat:
    1 maxi cosi Rubi
    1 groep 2 autostoel (voorheen een maxi cosi tobi)
    1 maxi cosi pebble (groep 0).

    In de Ford focus:
    1 maxi cosi Axiss
    1 groep 2 stoel (voorheen ook de tobi)
    En dus de groep 0 stoel

    De mondeo is wat ruimer dan de focus en daar pas het en hebben we nog ruimte over. Maar ook in de focus past het goed.
     
  4. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Wij hebben een multimac laten inbouwen in beide auto’s!
     
  5. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Even nieuwsgierig!
    Heb je die besteld vanuit Engeland en hoe werkt zoiets, bij een garage laten inbouwen ofzo?
    :D
     
  6. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Wij hebben een golf station uit 2008 en er passen gewoon 3 stoeltjes op de achterbank. Nu hebben wij wel een vrij vlakke achterbank en niet eentje met kuipstoelen ofzo. Wij hebben 2x Römer Eclipse autostoel. En een maxicosi met easybase.

    Wat wij nog nagevraagd hebben toen we onze derde verwachtten, was of onze achterbank veranderd kon worden. Wij hadden namelijk een oudere auto met iets voorgevormde stoelen achterin. De stoffeerder kon die aanpassen naar een vlakke achterbank, zodat we meer ruimte zouden hebben voor de autostoeltjes. Uiteindelijk toch een veel nieuwere auto gekocht, maar misschien is dat nog een optie bij jullie?
     
  7. Simmer

    Simmer Actief lid

    7 sep 2014
    370
    83
    28
    Vreemd, helemaal geen meldingen gehad, maar in elk geval bedankt voor jullie reacties.
    We hebben het nog niet direct nodig maar wel handig om alvast wat research te doen voordat we een groep 1 stoel voor de (nu nog) jongste aanschaffen in september.

    Als ik nu zie wat voor ruimte er tussen de axiss en de nuna zit dan ben ik heeel benieuwd wat daar tussen gaat passen..
     
  8. Simmer

    Simmer Actief lid

    7 sep 2014
    370
    83
    28
    hier ben ik ook erg benieuwd naar.
     
  9. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Bij ons past het gewoon echt niet! We hadden ook 3 kindjes onder de 3. Eerst hadden we 1 groep 1 stoel achter, de maxicosi achter in het midden en 1 groep 1 stoel voorin. Ik zat dan ook achterin als we met zijn vijven weg gingen. Nu doen we het nog steeds zo al zit de oudste (3,5) nu in een groep 2 stoel voorin en hebben we de groep 1 stoelen beide achterin (1 in het midden en 1 achter de bestuurder). De groep 1 stoelen die wij hebben (Maxicosi Tobi) schijnen al vrij smal te zijn in vergelijking met andere stoelen.
     
  10. Zwangerenzo1988

    Zwangerenzo1988 Nieuw lid

    29 jun 2014
    4
    1
    1
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Ford Focus station van 2009 en het lukte ons ook niet om 3 stoeltjes op de achterbak te krijgen. Ik las toen van iemand de tip om het eens te proberen op een andere volgorde en toen paste het wel. Bij ons zit de maxi cosi op een familyfix achter de bijrijder. In het midden de maxi cosi rodi en achter de bestuurder een Römer autostoelgroep 1.
     
    Simmer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina