cb zegt niet meer dan 600 ml opv.melk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sim, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

    sim Niet meer actief

    dat hoorde ik dus gister..

    ik ben bijna gelijk overgestapt op de opvolgmelk. las ik later in zo'n infofolder dat je dat heel geleidelijk moet doen ivm met maag en darm klachten
    en dat ze dus niet meer dan 600ml per dag mogen :(

    ik heb hem dus een week 210/7 per voeding gegeven, omdat hij nog niet zo best bijvoeding krijgt...

    nu kon ik het beste als ik meer dan 3 flessen opv.melk gaf, dus 4, 2 startvoedingen doen en 2 opvmelk.

    hoe doen jullie dit?
     
  2. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Oh, dat wist ik niet. :(

    Ik ben met de zes maanden en de overstap naar opvolgmelk meteen op drie flessen overgegaan. Dus 3x 180 of soms 2x180 en 1x210.

    Tja, ik zou het dan in jouw geval zo doen als voorgesteld.
     
  3. sim

    sim Niet meer actief

    heb ook gelijk weer een pak startvoeding gehaald, dus ga ik straks weer mee verder.

    en dan geef ik denk ik gewoon smorgens en savonds de startvoeding met 210/7 en de middelste voedingen de opvolgmelk.

    schijnt dat er te veel ijzer in de opvolgmelk zit anders..

    welke momenten van de dag geef jij dat de flesjes?
     
  4. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Oh ja, daar zit wat in. Er zit idd meer ijzer in.

    Ik geef de flesjes om 7.00, 13.00 en 19.00.
     
  5. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    De adviezen verschillen hier aardig in. Mijn cb zegt ook 600 cc. Op het frisopak staat 700-800 cc.
     
  6. sim

    sim Niet meer actief

    ja, en dat vind ik dan zo raar, omdat het wel op het pak staat...
     
  7. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    als je met opvolgmelk de '2' bedoelt, daar ben ik ook gewoon ineens naar over gegaan hoor. Dat geneuzel met het cb ook altijd...

    BV verschilt ook iedere voeding qua samenstelling, en dat gaat wel goed ?
     
  8. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Ik ben gelijk overgestapt naar opvolgmelk zonder problemen. Ik wist het ook niet, maar het is hier goed gegaan. Op het CB hebben ze tegen mij gezegd dat ik nog vier flessen mag geven, omdat ze weinig van bijvoeding wil hebben. Kim krijgt dus vier flessen. Wel geef ik in de fles van 15.30 uur minder (120 cc) Ze drinkt niet alles leeg. Totaal drinkt ze tussen de 600 en 700 cc. Verder weigert ze water, thee of diksap. Dus dat het enige wat ze binnenkrijgt.
    groetjes Bianca
     
  9. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik gaf altijd van nr 1: 4 flessen van 210 water en 7 schepjes. Ben vandaag meteen overgegaan op 3 flessen van 180 water en 6 schepjes. Gaat tot nu toe heel goed! En het mocht van het cb hoor..
     
  10. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben ook meteen overgegaan op Friso 2. Geen problemen mee gehad.
    Emme krijgt nu nog zo'n 500 cc op een dag naast de fruithap en het warme eten.
     
  11. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat is dan eigenlijk t grootste verschil hier in? Is t wat 'steviger' ofzo?
     
  12. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    er zitten meer voedingsstoffen in...zoals ijzer (en nog een hoop)
     
  13. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Tegen mij hebben ze dit nooit gezegd bij het CB. Ik ben ook ineens overgestapt, en geen problemen mee gehad. Alyssa krijgt 3 flessen van 180/6.
     
  14. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Trouwens Lynn kreeg last van haar ontlasting met de overgang en ik heb het wel schepje voor schepje opgebouwd. Het is maar net of je kindje er gevoelig voor is of niet.
     
  15. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Tegen ons is het ook verteld. En wij moesten nog een tijdje doorgaan met 1. Maar ja.. Sam is te vroeg dus die mag nog erg goed groeien op 1. En de reden was ook dat ze nog zoveel wilde. Mocht ze flessen gaan weigeren dan wordt het anders.
     
  16. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wij zijn ook in een keer over gegaan van nr 1 naar nr.2
    en ze krijgt nu nog 3 flessen van 180/6.
    Het cb zei tegen mij als ze maar meer dan 500 ml krijgt is he goed ook ivm de benodigde vitamines.
    als je veel flesvoeding geeft hebben ze ook geen honger in bijvoeden.
    kailynn krijgt om 7.30 - 14.00 en 19.30 een fles.

    over de hoeveelheid wat er bij de friso staat is tegestrijdig want kijk je op hun site naar het eet schema staat er 600 ml maar op het pak moeten ze 700 a 800 ml hebben.
    heb hier al eens naar toe belbeld en die mevr zou het eens bespreken (dieetiste van friso)
     
  17. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Omdat in bv van een aantal dingen minder inzit, maar wat wel allemaal opgenomen wordt. Sim haalde het ijzer al aan. Het ijzer in bv wordt allemaal opgenomen. Het toegevoegde ijzer in kv niet, daarom moet er meer in zodat een baby wel voldoende binnenkrijgt. Maar hoewel het niet opgenomen wordt, moet het wel verwerkt worden.
     
  18. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik ben idd ook gewoon in 1x overgestapt..
    nergens last van gehad...
    ik ben ook in 1x overgestapt van omneo naar gewone standaard nutrilon...( die stap is nog groter)
    CB overdrijft altijd zo...
     
  19. sim

    sim Niet meer actief

    dank je voor de reacties..

    ik heb wel het idee dat hij wat rustiger is, of het is toeval hoor, maar zijn buikje maakt wat minder gerommel nu ik het combineer..
     
  20. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik vind dat deze melk snel klontert. Er staat ook op dat je minstens 30 min moet schudden, maar dan heb ik enorm veel schuim! Of moet deze melk misschien met een grotere speen? Hebben jullie dit ook?
     

Deel Deze Pagina