Hoe slapen jullie baby's nu? (ivm koud hebben 's nachts)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nescio, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Met dit rare weer (redelijk overdag, maar koude nachten) ben ik benieuwd hoe jullie baby's gekleed gaan als ze naar bed gaan 's avonds.

    Mijn dochter van 8 weken kleed ik nu zo: rompertje lange mouw, pyjama aan 1 stuk, slaapzakje (ik heb er twee, een dunnere van katoen en een echte winterslaapzak zonder mouwen) en een dekentje. Vaak maak ik ook een kruik.

    Ze slaapt in haar wieg naast ons bed. Onze kamer is misschien 16 graden 's nachts. Toch heb ik soms een indruk dat ze het koud heeft (wakker worden, en in mijn warmte direct in slaap vallen). Dus wat is nu wijsheid? Ik heb het gevoel dat ik haar al heel winters heb gekleed. Dan beter toch een dikkere deken icm slaapzak? Of direct een winterslaapzak, en dan zonder deken?
     
  2. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    In onze slaapkamer is het nu 19 graden.
    R. slaapt in een rompertje lange mouwen, een pyjamaatje zonder voetjes, in een (tussen)slaapzak en daaroverheen een dekentje soms dubbel.

    Ik zou haar dikker aankleden. Laagjes is warmer dus ik zou een extra dekentje over haar heen leggen.
     
  3. jp87

    jp87 Actief lid

    26 okt 2011
    275
    22
    18
    Hier sliepen onze kindjes altijd met deken en koude nachten een dikke slaapzak zonder mouwen.
    Vaak deed ik wanneer we zelf naar bed gingen nog een dun dekentje of omslagdoek er bij over omdat het 's nachts vaak nog kouder wordt.

    Wanneer ze het koud hadden werden ze er wakker van. In het begin hadden ze ook nog een mutsje op.
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.571
    13.141
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zou de temperatuur op zoonlief zn kamer niet weten.
    Gok een graad of 18.
    20 of warmer zéker niet.

    De laatste week slaapt ie in romper lange mouw en zomerslaapzak zonder mouw.
     
  5. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Mijn zoontje sliep vannacht met de teddy van puckababy en een romper lange mouw, dat was vannacht perfect (16 graden op de slaapkamer). Maar moet eerlijk zeggen dat het elke nacht wisselt.. en zelfs door de nacht heen. Dus heb allerlei dekentjes enz. klaar liggen :). Hij heeft ook een slaapzak (zomer) met afritsbare mouwen, dus als de slaapkamer warmer is als we gaan slapen, dan doe ik die aan, met romper en pyjama en leg ik bij met dekens. Ik vind het momenteel vooral elke nacht opnieuw het wiel uitvinden :)
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Teddy van puckababy, romper lange mouw en lakentje met dekentje.
    Hij altijd iets van een lakentje over zich heen hebben.
     
  7. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ons zoontje is 4 maanden.
    Op zijn kamer is het zo'n 20 graden. Maar het voelt veel kouder.
    Hij slaapt met romper korte mouwen. Slaapzak met mouwen en een deken.

    Zonder deken had hij st3efs van die ijshandjes met deken voelt hij aangenaam.
     
  8. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Mijn zoon is wel ouder en zijn kamer is wat warmer (20 graden volgens babyfoon, maar in werkelijkheid rond de 18 graden overdag). Met 16 graden zou ik hem (in jouw geval haar) een winterslaapzak aan trekken. Hier met 18 graden (voordat hij naar bed gaat, geen idee hoeveel het 's nachts is): Romper korte mouwen, pyjama, zomerslaapzak met mouwen. Voordat wij gaan slapen voel ik nog even in zijn nek, is die dan koud krijgt hij er een dekentje over. Maar laatste dagen ligt de deken meer over hem heen dan dat die af is.
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.600
    113
    Vrouw
    Hier 7 weken en zal rond de 18 graden zijn in slaapkamer

    Ze heeft aan een romper korte mouw/zonder mouw en dan baker ik haar in, gewoon in een dun katoenen ding( weet niet welke het is) met sokken aan onder een dubbel gevouwen dekentje en lakentje.

    Jouw kindje ligt er idd 'winters' bij...
    Maar als ze het nodig heeft dan is dat zo toch
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hier in de herfst slaapzak met mouw (puckababy of little company)

    Hij zelf een romper korte mouw en ewn pyjama. Dus top lange mouw en broekje zonder voetjes. Onder de 17 graden in zn kamer met sokjes aan.

    Ons huis is heel koud. Zijn kamertje is nu 15 a 16 graden.
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.154
    113
    De kruipt t hele bed door en als ze dr speen kwijt is schuifelt ze gerust onder een lakentje door en blijft liggen als ze m heeft.

    Dus hier alleen romper lange mouwen, of romper korte mouw + pyjama met lange mouw en een slaapzak zonder mouwen.

    Dat is t enige wat wij veilig kunnen doen met deze draaikont.
     
  12. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.704
    3.250
    113
    Hier rompertje met korte mouwen, shirtje met lange mouwen en slaapzak zonder mouwen. Deken of laken heeft ze niet, is ze te beweeglijk voor. Ons huis is best warm, denk dat het 20 graden op haar kamer is.
    Vind het nu ook best lastig, 's avonds is het nog best warm maar vroeg in de ochtend juist koud!
     
  13. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Hier is het ongeveer 17-18 graden ' nachts, onze jongste (1) slaapt in een romper lange mouw in een winterslaapzak van Hema.
     
  14. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Romper korte mouw, Pyjama, sokjes, dekentje
     

Deel Deze Pagina