Ons ivf avontuur!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elin26, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin26

    Elin26 Fanatiek lid

    3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hallo allemaal,

    Na lang twijfelen, heb ik toch maar besloten om een eigen topic aan te maken, omdat ik merk dat ik het toch wel heel fijn vind om het van mij af te schrijven. En dan vooral aan mensen, die mij jammer genoeg, maar al te goed begrijpen.
    Ik zal eerst even het één en ander over mijzelf vertellen. Mijn naam is Elin, ik ben 27 jaar en nu bijna 3 jaar getrouwd. Wij hebben nu ruim 3 jaar een kinderwens en lopen sinds twee jaar in het ziekenhuis. Na alle onderzoeken, hebben wij vorig jaar zes iui behandelingen gehad, allen met puregon en pregnyl, helaas zonder resultaat. Nu ben ik afgelopen maandag begonnen met puregon voor onze eerste ivf behandeling. De reden voor onze onvruchtbaarheid is tot nog toe onbekend. Alleen het zaad is niet heel erg goed, maar ook weer niet heel slecht. Aanstaande vrijdag ga ik voor de eerste controle. Ik hou jullie op de hoogte!
    Alvast bedankt voor het lezen, zou het fijn vinden om ervaringen uit te wisselen en ik wil iedereen die in dit traject zit heel veel succes en sterkte wensen met welke behandeling dan ook.
     
  2. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Heel veel sterkte Elin, ik start net met mijn 3e poging!
     
  3. maaikiexxx

    maaikiexxx Bekend lid

    11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    hoi Elin,

    Ik wil je heel veel succes wensen met deze eerste IVF. Ik heb ook 6 IUI's achter de rug en een mislukte IVF poging. Wij gaan na de zomer starten met ICSI.
    Nogmaals veel succes en ik hoop dat je snel zwanger bent.

    Liefs Maaike
     
  4. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Heel veel sterkte en succes meid. Ik hoop op een positief resultaat.

    Ik zit nu in de wachtweken van mijn 5e IUI, maar denk dat het na de zomer IVF wordt, heb niet meer zoveel vertrouwen in IUI.
     
  5. Elin26

    Elin26 Fanatiek lid

    3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hallo meiden,

    Bedankt voor jullie reacties!
    @Linda, Tjeetje zeg, je derde poging. Da's niet niks. Kun je het allemaal nog een beetje volhouden? Wil je veel sterkte en succes wensen. Heb je ook een eigen topic? Dan kan ik je daar in volgen.

    @Maakie, Ook al één ivf poging achter de rug! Tis niet niks allemaal. Veel succes met je icsi, ik hoop dat je deze behandeling maar één keer nodig hebt. Ga je hetzelfde voortraject volgen met de icsi, als wat je met de ivf hebt gehad. Of is dit veel anders?

    @Zora, Veel succes in je wachtweken. Ik kan mij voorstellen dat je de hoop hebt opgegeven. Dit had ik ook na ongeveer vier iui pogingen. Toch zijn er wel meiden zwanger geraakt van hun vijfde of zesde poging. Het kan dus wel! Ga heel hard voor je duimen!
     
  6. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Elin; vandaag ben ik ongesteld geworden na onze 4e IUI poging. Dus door naar de 5e alweer.
    Net als Zora zijn ook wij in ons hoofd al bij IVF. Maandag krijgen wij de uitslag van de SOT test welke uit gaat wijzen waar we mee verder moeten; nog verder met IUI of direct door met IVF.

    Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen, en zal je topic volgen.
     
  7. Elin26

    Elin26 Fanatiek lid

    3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hey Ieoor,

    Wat een tegenslag dat je vandaag ongesteld bent geworden. Da's toch altijd wel weer een k*t moment. Kun je het allemaal een beetje aan?
    Wat spannend dat je maandag uitslag krijgt waar je mee verder gaat. Ik weet nog dat ik op een gegeven moment het ook helemaal gehad had met de iui en ook helemaal klaar was voor ivf. Maar wij moesten ook de zes keer volmaken. Gebruik je nog medicijnen voor de iui, of doe je in eigen cyclus? Ik wil jou ook heel veel succes en sterkte wensen. Ik hoop dat je mij op de hoogte wilt houden van jullie verdere behandelingen.
     
  8. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi Elin, ja ik heb ook een eigen topic!
     
  9. mounia

    mounia Fanatiek lid

    15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ook ik wil je heel veel succes wensen!
    ik hoop dat deze poging slaagt voor jullie, ik ben ook bezig met een behandeling dus snap hoe je je voelt.
    ik ga je volgen, groetjes mounia
     
  10. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hee elin,

    ik wens je heel veel succes en ik hoop dat het van je afschrijven je wat verlichting kan geven.

    en most of all wens ik je: een baby!

    :)

    liefs,
    klingel
     
  11. Elin26

    Elin26 Fanatiek lid

    3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hey lieve meiden,

    Bedankt voor jullie lieve reacties!
    Aan de meiden die een eigen topic hebben: deze ga ik van de week proberen te lezen.
    Ben er nu net weer van een weekendje weg, vandaar ook dat ik niet eerder gereageerd heb. Ben afgelopen vrijdag voor controle geweest, er zaten aan de ene kant twee eitjes en aan de andere kant drie of vier. Viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen, ik had verwacht dat er meer zaten. Of ben ik nu wel heel positief? Moet er morgen weer heen voor controle en dan hoor ik waarschijnlijk ook wanneer ik met de cetrotide mag beginnen. Ben nu nog alleen 200 puregon aan het spuiten.
    Ik hou jullie op de hoogte! En voor een ieder van jullie veel succes! Zou het fijn vinden om ook van jullie te horen hoe het gaat!
     
  12. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Veel succes elina, wat is eigenlijk cetrotide ?
     
  13. Elin26

    Elin26 Fanatiek lid

    3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hallo allemaal,

    Ben vandaag weer geweest voor controle. Zoals het er nu uitzag zaten er aan de ene kant zes en aan de andere kant twee follikels. Moet morgen beginnen met orgalutran, had cetrotide opgeschreven, maar had mij hier mee vergist. Ik kon toen kiezen uit deze twee. Maar omdat de orgalutran kant en klaar is en de cetrotide niet, heb ik voor de orgalutran gekozen. Deze houd, heb ik begrepen, de eisprong tegen. Moet donderdag weer voor controle en zoals het er nu uitziet is zaterdag waarschijnlijk de punctie. Het schiet dus mooi op! Ben nu alleen maar heel erg moe. Herkent iemand dit? Ik was met de iui's ook wel moe, maar niet zo moe als nu. Heb echt nergens energie voor.
     
  14. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik ben ook erg moe, je lichaam moet nu hard werken dus dat is niet gek

    spannend zeg zaterdag misschien, dat schiet lekker op, nou broed maar lekker door :)
     
  15. mounia

    mounia Fanatiek lid

    15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja ik ben ook erg moe!
    maar fijn dat de echo's goed waren, ik hou je in de gaten ;)
    succes
     
  16. Elin26

    Elin26 Fanatiek lid

    3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hey meiden,

    Pfff, even van mij afschrijven! Heb het helemaal gehad voor vandaag!
    Ben gister in gesprek gegaan met mijn manager. Ik trek het even niet meer. Ik werk in de zorg en heb dus met cliënten te maken, ik kan het gewoon niet meer opbrengen om vrolijk te doen, heb het hier met mijn manager over gehad en over het feit, dat ik deze week helemaal ingeroosterd sta, maar dat ik dus niet van te voren weet of ik dan kan werken. Dit brengt voor mij enorm veel stress met zich mee. Ik moet bv. zaterdag een acht uurs dienst draaien, maar dit kan waarschijnlijk niet omdat ik dan de punctie heb, maar dit weet ik niet eerder dan donderdagmiddag. Ook moet ik do-avond werken, maar dan zet ik waarschijnlijk de pregnyl. Dus erg lastig allemaal, voel mij hier ook erg verantwoordelijk voor. Nu heb ik overlegt, dat ik voor de helft de ziektewet in ga en de andere helft zelf inplan, omdat de planner anders precies wou weten wanneer ik volgende week kan, en dat kan ik nu dus nog niet zeggen. Nou een goede oplossing, dacht ik zo! Ik mocht ook wel voor honderd procent de ziektewet in, maar dit wou ik zelf niet omdat ik toch nog aan het werk wil blijven. Kom ik net op het werk, wordt ik er al gelijk door een collega op aangesproken. Er is dus al mooi over gekletst en ik voel gewoon dat bepaalde mensen het er niet mee eens zijn. Gaan ze hier ook nog even lekker hun mening over geven, kreeg vanmorgen te horen dat je jezelf soms ook een schop onder de kont moet geven. Nou sorry hoor, hun weten helemaal niet hoe ik mij voel! Dat er soms dagen zijn dat ik het liefst de hele dag in bed blijf, maar er dan toch maar het beste van probeer te maken! Het is gewoon ongelovelijk k*t allemaal, voel mij soms zo boos & verdrietig. Mensen moeten altijd wat te zeggen hebben, laten ze lekker hun mening voor zich houden! Bah!!!!! Zo dat lucht op!
     
  17. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wow kan me heel goed voorstellen dat je nu helemaal gestresst hiervan raakt.

    als eerste: super dat je het met je manager kon regelen, dat vind ik wel geweldig, je hoort hier zo vaak op het forum dat mensen vrij moeten nemen, belachelijk is dat

    maar: die stomme collega's, zo makkelijk he, oordelen over een ander, kwaad kan ik daarvan worden, een ding heb ik nml. al wel van de mmm geleerd, je kan nooit weten hoe iemand zich voelt, alsof dit jou vrije keus is, je had het ook graag anders gewild, als iemand met zwangerschapsverlof gaat vind iedereen dat ook doodnormaal en als je been gebroken is blijf je thuis maar de mmm, nee daar kiezen mensen zelf voor, nou NIET DUS!!!

    Lucht je hart maar lekker op dit forum, probeer je er niet al te druk om te maken want dat is nu niet bevordelijk, jij telt nu, f*ck de rest, super geregeld met je baas en ik hoop dat de punctie straks meevalt. Ik ben trouwens daarna wel een paar dagen thuis gebeleven want ik had nog last van mijn buik.

    Hou je taai en dikke knuffel.
     
  18. mounia

    mounia Fanatiek lid

    15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik voeg me helemaal aan de reactie van linda!
    helaas blijf je altijd "dat soort mensen" houden...
    en meid jij weet beter!praat lekker met mensen die het wel snappen ;)
    en wat super van je manager zeg!

    veel succes en sterkte meid!
     
  19. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik ben het ook helemaal eens met Linda, mooier had ik het niet kunnen zeggen. Ik word gewoon helemaal boos als ik lees wat je schrijft over je collega's. Ik wens de mmm niemand toe maar soms zou ik willen dat 'dat soort mensen' eens even een weekje in onze situatie zouden zitten en dan weten hoe het voelt. Hopelijk denken ze dan nog een keer na voordat ze hun grote mond open trekken.

    Wel top van je manager trouwens! Sterkte ermee!
     
  20. Elin26

    Elin26 Fanatiek lid

    3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Lieve meiden,

    Pfffff, zit hier nu gewoon met tranen in de ogen! Echt superlief wat jullie schrijven. Dit doet mij echt goed. Vind het erg bijzonder dat jullie aan een half woord genoeg hebben en precies snappen wat ik bedoel. Aan de andere kant maakt het mij ook wel een beetje boos, want dat houd dus in dat jullie in hetzelfde schuitje zitten. Maar tis wel fijn om te merken dat je er niet alleen in staat.

    Wat betreft mijn manager, zij heeft zelf toen moeten kiezen of ze voor ivf ging. Maar heeft dus voor adoptie gekozen. Dus ze weet een klein beetje wat ik doormaak. Ik heb er wel heel erg voor moeten strijden, dat ik de uren die ik naar het zh moet, vergoed krijg. Maar dit is mij uiteindelijk wel gelukt, het staat ook bij ons in de cao.
    Kreeg het zelfs nog met terugwerkende kracht van vorig jaar weer. Heb dus laatst een overzicht opgevraagd op het zh, schrok ik behoorlijk van, ben vorig jaar 59x naar het ziekenhuis geweest. Heb hier maar 24x van geschreven, wil hier niet kinderachtig over doen, de uren was ik toch al kwijt.

    Voor jullie allemaal een hele dikke knuffel!!!!!!
     

Deel Deze Pagina