Hoe snel zwanger op latere leeftijd (35+)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door luckynumber4, 2 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    Ik ben benieuwd hoe snel jullie zwanger waren. En hebben jullie iets extra's gedaan? Ik word over 2 maanden 40 en ben als de dood dat het eeuwen gaat duren.
     
  2. poekien

    poekien Niet meer actief

    Hier meerdere keren bijna meteen zonder iets extra’s te doen. Twee vriendinnen van me ook meteen en bij hun volgende kind in de tweede en derde ronde zoiets. Wij zijn allemaal tussen de 36-40jr. Ik besef me dat we heel veel geluk hebben want om mij heen zie ik dat het soms ook heel lang kan duren of verdrietig genoeg niet lukt. Maar hier dus een positief verhaal! Ik zie dat je al drie kinderen hebt? Denk dat hoe snel je bij hen zwanger was ook wel wat zegt?
     
  3. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    Bij hun was ik respectievelijk in ronde
    17 - 1- 6 - 1 zwanger. Ik hoop dat het nu ook weer snel mag gaan, maar op de een of andere manier ben ik er bang voor. Deze ronde (2e) wordt het ben ik bang ook weer niks.
     
    Tammie81 vindt dit leuk.
  4. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ronde 1 raak, ronde 4 raak en ronde 6 raak. 40+ hier. Helaas drie x een miskraam ( wat ook wel door mijn leeftijd kan komen) maar zwanger raken geen probleem
     
  5. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    Oh, wat erg. Ik hoop echt dat je gauw zwanger mag zijn en blijven!
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  6. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Lief, dank je wel, dat hopen wij ook :)
     
  7. poekien

    poekien Niet meer actief

    Ik hoop het ook voor je! Tja ik geloof zelf niet zo in extra dingen doen of laten. Gewoon gezond leven is goed genoeg denk ik. En zelfs dan zegt het niet alles, bij mijn eerste rookte ik nog (wel meteen gestopt natuurlijk toen ik er achter kwam) en was te zwaar en toch snel zwanger. Maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die zweren bij t een of t ander. Ik heb hier op t forum al genoeg voorbij zien komen, bepaalde standjes, even blijven liggen na vrijen, granaatappelsap enz. Ik denk zelf wel dat ovulatietesten, temperaturen etc helpen, dan kun je in elk geval goed timen. Maar goed, dat kun je altijd nog overwegen als t wat langer duurt, als je dat nog niet doet. Ik zal voor je duimen!
     
  8. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik ben 39. We zitten in de 4de ronde. Ik heb 1x een miskraam gehad.
    Het is de natuur die zijn werk moet doen.
    Ik slik alleen foliumzuur, dus geen extra dingen.
    Ik gebruik wel ovulatietesten, gewoon omdat het kan :D en makkelijk is.
    Ik ga pas naar de dokter als we een jaar bezig zijn.
     
  9. poekien

    poekien Niet meer actief

    Wat naar zeg. Ik hoop dat je snel zwanger bent en blijft. Hebben ze al verder onderzoek gedaan naar de miskramen dat het niet iets anders is dan de leeftijd? Mijn collega had nl hetzelfde en daar bleek het niet (alleen) leeftijd te zijn. Het bleek iets niet al te ingewikkelds te zijn, volgens mij lag het bij haar aan haar schildklier waar ze medicijnen voor is gaan nemen. Misschien heb je er niets aan maar hoop voor je dat je ook snel zwanger wordt en blijft!
     
  10. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Oh en ik doe wel van alles slikken ( tarwekiemolie , vitaminen, ubiquinol en maca) puur zodat ik er voor mijn gevoel alles aan doe.

    Dat plus flink van bil met grote regelmaat ( ook wanneer er geen ei is want ik vind de intimiteit tussen twee mensen in welke voel
    Dan ook vereiste nummer 1 om samen een kindje te maken)
     
    conejita vindt dit leuk.
  11. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    In ronde 1 zwanger. Ben nu 39 en bijna uitgerekend.

    Ben twee keer eerder zwanger geweest en dat was ook ronde 1 en ronde 2.
    Toen was ik 29 en 30.

    Dat ik nu zo snel zwanger ben geraakt op latere leeftijd vind ik heel bijzonder. Had echt gedacht dat het nu veel langer zou duren.

    Ik heb niks bijzonders gedaan. Ja, foliumzuur geslikt. Ik rook en drink niet en deed twee a 3 keer per week aan sport voor de zwangerschap.
    Mijn vriend rookt en drinkt ook niet en sport ook.
     
  12. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Oh ik rook ook niet, drink niet, eet gezond, man idem
     
  13. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Bij mijn kids nu 10, 8 en 6 jaar bij alle 3 ronde 2 zwanger.

    Nu 36 jaar en bezig voor een 4e.
    In ronde 2 en 3 zwanger, maar helaas mis gegaan. Volgens gynaecoloog kan het pech zijn in combi met een iets verhoogde kans op miskramen ivm leeftijd.

    Nu op wachtbankje ronde 4

    Ik rook en drink niet. Mijn man ook niet.
    Slik mama multivitamine en sinds deze maand tarwekiemolie
     
  14. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Bij onze eerste in ronde 10 (met behulp van utro ivm te korte lf) en nu ronde 21 (met wat meer hulp, iui). Bij onze eerste was ik 33 en nu 36 toen ik zwanger raakte.
     
  15. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik was twee maal ronde vier en eenmaal door pilwissel, dus soort van ronde 1. Ik was toen 34, 36 en 37 jaar oud
     
  16. Number2

    Number2 Fanatiek lid

    10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    op mijn 41ste, in ronde 13 na een MA, zwanger !. geboren december vorig jaar.
     
  17. Theetante

    Theetante Actief lid

    3 mrt 2018
    193
    91
    28
    Ik ben op m’n 36ste in ronde 2 zwanger geworden en daarna op m’n 38ste ongepland zwanger.
     
  18. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Ik was 39 toen we besloten om weer voor een kindje te gaan. Ik had voor mezelf er wel rekening mee gehouden dat het niet zo maar meer zou lukken en ben aan de cranberrysap gegaan en heb man aan de vitamines gezet :D. En of dat het was, of dat we gewoon mazzel hadden weet ik natuurlijk niet, maar hier was het in de tweede ronde raak (na 10 jaar een spiraaltje en mijn cyclus kwam wel meteen weer opgang).

    Edit: ik ben wel gaan temperaturen om mijn cyclus goe de in beeld te hebben. Dat heeft ook zeker meegeholpen bij de timing.
     
  19. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik was in ronde 3 zwanger. Ovulatietesten ivm temperaturen en heel stom na de sex met degenen omhoog gelegen
     
  20. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Toen ik 38 was en mijn man 34, besloten we toch nog voor een tweede kindje te gaan. Daarvoor was ik op mijn 33e in ronde 1 zwanger geraakt en op mijn 34e bevallen van onze dochter.
    Dus een beetje verwend waren we wel, al beseften we wel dat vooral mijn leeftijd in de tussentijd toch wel een rol was gaan spelen.
    Ronde 1 zwanger. Miskraam.
    Ronde 2 na de mk zwanger. Miskraam.
    Ronde 2 na de 2e mk zwanger. Nu 19 weken. Als het goed is beval ik een maand voor ik mijn 40e verjaardag vier.

    Wat we gedaan hebben? Niet veel bijzonders. We roken niet, drinken zelden en gebruiken niet veel caffeine. Sporten zouden we eigenlijk meer moeten doen.
    We deden het vanaf het eind van de menstruatie tot na de eisprong 2x per dag (telt dat als sport? :D) en ik bleef naderhand altijd even liggen. Mijn cyclus hield ik bij dmv cervixslijm en -positie. Ik slikte een zwangerschapsmultivitamine en dat doe ik natuurlijk nog.

    Een beetje geluk moet je op onze leeftijd wel hebben, maar veel vrouwen zijn echt nog wel vruchtbaar.
     
    luckynumber4 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina