Overstappen op standaard of niet?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lt20, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

    Lt20 Niet meer actief

    Hallo,

    Mijn dochter van 9,5 maand drinkt al sinds ze 4 weken oud is HA voeding. Ze heeft geen aanleg voor allergieën, eet toetjes en af en toe krijgt ze een slokje (koe)melk.

    Nu is dus het nut van HA voeding weg omdat zij dus melk 'drinkt'. Kan ik gewoon overstappen op standaard voeding of toch slim om op HA te blijven?
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt als ze geen last heeft van koemelktoetjes inderdaad de HA denk ik wel achterwege laten. Deel van de zuivel hoeft op deze leeftijd trouwens niet meer in de vorm van kunstvoeding, yoghurt, kwark en voorzichtig dagmelk kan ook.
     
  3. Lt20

    Lt20 Niet meer actief

    Dagmelk is dat iets anders als koemelk?
     
  4. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dagmelk is de gewone koemelk die je iedere dag koopt, in pak of fles.
     
  5. misa

    misa Niet meer actief

    Ik zou ook overstappen. :)
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook overstappen - wij zijn zelf van voeding 1 naar 2 overgestapt van H.A naar standaard.
    Als het niet nodig lijkt, scheelt het een hoop in je portemonnee ;)
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Echt een rede heeft het zoals al gezegd niet om HA te blijven geven. Dus daarvoor hoef je het niet te blijven geven idd en zou je evt zelfs naar koeienmelk over kunnen gaan idd.

    Maar ik moet zeggen dat wij zelf er voor hebben gekozen om HA te blijven geven, gewoon omdat de kinderen het prima doen en deden op die HA kunstvoeding en hem lekker vinden. Waarom zouden wij dan over gaan stappen op iets anders, zagen en zien daar nog altijd geen rede toe, hier dus nog altijd aan de HA kunstvoeding.

    Liefs Hanneke.
     
  8. Bri

    Bri Niet meer actief

    Zodra je melkproducten geeft, heeft HA geen meerwaarde meer t.o.v. standaard.
    Het prijsverschil is heel fors, dus als je kind geen moeite heeft met de overstap zou ik ´m zeker maken.

    Ik ben bij beide kinderen overgestapt naar standaard toen ik had gemerkt dat yoghurt geen problemen opleverde. Heb daar nooit nadelige gevolgen van gezien, hadden geen buikproblemen en het smaakte ze net zo goed (maar omdat het allebei ook BV-kindjes waren, denk ik dat ze wel gewend waren aan variaties in smaak van de melk).
     

Deel Deze Pagina