Hoe trappelzak aan en warm genoeg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zindy, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zindy

    Zindy Actief lid

    31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ik vind het zo'n naar idee; alleen een trappelzak aan en geen dekens. Is dat wel warm genoeg?

    Want ik heb nu een deken dubbel gevouwen in een dekbedovertrek en daar nog een extra dubbel gevouwen deken over heen.

    Dus alleen een trappelzak is dan toch (veel) kouder?
    Ook al is het een dikkere van de Hema, met lange afritsbare mouwen.

    Maar hij ligt nu steeds boven zijn dekens, dus zal toch moeten.

    En hoe doen jullie hem aan? Want als hij bijv. in mijn armen in slaap is gevallen en ik trek hem daarna aan, wordt hij (klaar)wakker (gister geprobeerd; hij gaat ook niet zo makkelijk aan).
    Maar ik kan hem toch ook niet vóór elk flesje alvast aandoen? Want overdag slaapt hij soms maar een enkele keer in zijn bedje.
    Hoe doen jullie dat?
     
  2. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier had ze pas met 3 maanden een slaapzak aan en dat was een zomerslaapzak dus gemakkelijker aan te trekken en ik legde haar toen wakker in bed.

    In het begin lag ze hier in een puckababy en die trok ik wel slapend bij haar aan maar dat is minder gepruts. Als ze wel wakker werd en zelf niet in slaap kwam, gaf ik haar nog een slokje drinken maar ja dat is met bv.

    Is het overdag ook koud in huis? Anders kun je 't overdag zonder doen.
    Maar kruipt hij met slaapzak en al al boven de dekens??
    Hier krijgt ze s avonds altijd wel alvast de slaapzak aan voor de voeding.
    Valt hij zelf niet meer in slaap als hij wakker is geworden?
     
  3. Trees

    Trees Niet meer actief

    Over het slaapzakje heb ik nog een enkele deken met hoes. Mijn dochter slaapt niet als ze niet strak wordt ingestopt en ze voelt qua temperatuur goed met zowel de slaapzak als de deken. Ze draagt dan wel enkel een romper.

    Mocht ze in mijn armen in slaap vallen, leg ik haar zonder slaapzak in bed. Ze heeft dan nog haar kleertjes aan en dit is altijd overdag waardoor het sowieso al warmer is op haar kamertje. 's Avonds gaat het slaapzakje al aan voor de voeding.
     
  4. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Tja hier trapte ze echt binnen 10 seconden elke keer de dekens weg, dus ze slaapt altijd in een slaapzak...nu een gevoerde van de hema zonder mouwen. Ze komt er altijd heerlijk warm uit dus denk niet dat het te koud is..als je wel het gevoel hebt dat het te koud is kan je ook een shirtje en broekje aanlaten in de slaapzak.
    Ik deed haar toen ze zo jong was voor de fles uit de slaapzak, dan even flesje en kroelen/spelen bij mama en dan weer na halfuurtje/3 kwartier slaapzak aan...misschien moet je jezelf dan toch gaan aanwennen dat hij elke keer na de voeding weer terug in de slaapzak en dus in zijn bedje gaat...
     
  5. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    o ja, hier heeft ze duodeken + hoes over zich heen. Meestal ligt ze er een eind boven.
     
  6. Zindy

    Zindy Actief lid

    31 dec 2008
    306
    0
    0
    Hij kruipt onder de dekens uit, zónder slaapzak aan.

    Overdag is het inderdaad warmer, dus dan kan ik hem zonder slaapzak aan naar bed brengen. Gewoon met kleertjes aan onder de dekens.

    Dus ik kan hem gewoon met slaapzak aan onder de dekens leggen 's nachts?
    En moet dat dan met of zonder kleding/pyjama aan?
     
  7. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Je moet gewoon even testen wat bij jou kindje goed is, hier had ze bvb al snel alleen een slaapzak met pyama truitje , en nu als het heel koud word doe ik dr ook een broekje aan. en evt een romper lange mouw. Hier ligt en wil ze echt niet meer onder een deken.
     
  8. Mentiera

    Mentiera Actief lid

    29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij pak je je kindje nu veels te warm in, 2 dubbelgevouwen dekens!! En wat heeft hij dan voor kleertjes aan?
    En er staat overal dat een dekbedovertrek gebruiken gevaarlijk is, wat is de reden dat je dat toch gebruikt?

    Verder kan je gewoon een slaapzakje aandoen en daarover heen zo'n ledikantdeken met een lakentje. Die deken stop je dan gewoon strak in.
    Is echt warm genoeg!
    Ik doe mijn kind dan in een romper met een truitje erover heen en vaak met blote beentjes, of hij heeft zo'n boxpakje aan.
     
  9. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Volgens mij is een dekbedovertrek niet gevaarlijk, een dekbed uiteraard wel.. Ik hoor het wel vaker dat mensen een dekentje in een overtrek doen ipv een los lakentje te gebruiken..

    Ons meisje ligt ook in een slaapzak en zonder dekens.. Ze heeft alleen een romper korte mouw en een pyama aan..

    Overdag leg ik haar meestal ook in een slaapzak, aangezien de temperatuur op het kamertje dan nog laag is (18 graden), doe dan wel broekje en sokjes uit. Ik leg haar meestal wakker in bed..

    Tijdens de laatste voeding (23 uur) laat ik de slaapzak aan omdat ze dan meestal half slaapt en ik haar dan niet te veel wil prikkelen..
     
  10. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik vond dat ook altijd ene gek idee, geen dekens dus ik gebruik ook nog dekens.

    nu pyama, winter met mouwen en nog een deken.

    overdag gebruik ik juist een zomerslaapzak zonder mouwen, ik gebruik die dikke alleen 's nachts dus dan zou je die in de avond voor de fles aan kunnen doen.

    dekens verschillen trouwens nogal van elkaar hoor, hier ook een dubbelgevouwen maar ik vind dat een erg dunne deken dus ik heb nog een warmere erbij gedaan en in de kamer is het 17 graden, ik heb mijn kindjes wel eens zwetend gehad bijv. in de maxi cosi dus ik weet zeker dat ze het niet te warm hebben
     
  11. Zindy

    Zindy Actief lid

    31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ten eerste zijn het dunne dekens, vandaar dat ik ze dubbel vouw. Ten tweede heeft hij enkel glas op zijn kamer en kan het 's nachts erg koud worden.

    Daarnaast is een dekbedovertrek niet gevaarlijk, wél een dekbed. Ik heb me heus wel goed voorbereid en het nagevraagd (o.a. bij de kraamhulp). Dus niet meteen met een oordeel klaar staan als je niet de juiste info hebt ;)

    Vannacht had ik alleen zijn slaapzak aan, ging goed! Overdag doe ik hem gewoon onder de dekens (dan gebruik ik wel maar 1 deken trouwens). Ik had hem nog wel zijn kleding aan gelaten (rompertje korte mouw, truitje, broekje), maar misschien dat ik zijn broekje uit laat voortaan...

    Bedankt voor alle reacties!
     
  12. Mentiera

    Mentiera Actief lid

    29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet zo katten, in mijn berichtje staat nergens een oordeel hoor, ik vraag netjes waarom je het dan wel doet.
    Maar kindjes kunnen toch in dat dekbedovertrek per ongeluk vast komen te zitten? Of is dat niet erg?
     
  13. Zindy

    Zindy Actief lid

    31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ik kat niet hoor ;)
    Je vroeg waarom ik het toch deed wanneer het wordt afgeraden. Maar het wordt dus niet afgeraden.
    Ik vind dat naar, die vraag/insinuatie, omdat ik NOOIT iets zou doen wat slecht is voor mijn kind.

    In een dekbedovertrek kan onze kleine niet vast komen te zitten.
    Ik maak het bed kort op en heb er 1 deken in (dus géén dekbed, want dat ademt niet).
    Hoe denk jij dan dat hij verstrikt kan raken? (zie het niet voor me)

    Onze kleine raakte juist verstrikt in het lakentje (wanneer ik een deken + lakentje gebruikte). Hij is erg groot en sterk en schopte het elke keer los.
     
  14. nonnie26

    nonnie26 Niet meer actief

    hier een winterslaapzak zonder mouwen, pyamatruitje en een dekne met laken anders slaapt ze gewoon niet, ik zou hem gewoon aandoen voor de laatste fles en dan na de fles hup naar bed, hoewel het bij ons niet zo gaat, hier eerst de fles dan trappelzak aan en pyama en dan wakker naar bed..
     
  15. nonnie26

    nonnie26 Niet meer actief

    zindy, snap niet waarom je je gaat verdedigen, als jij denkt dat het goed is moet je het doen iedereen doet het anders, ook ik krijg commentaar omdat de meine onder een fleece dekne ligt met winterslaapzak maar ook hier enkel glas, dus ijskoud, ook wij liggen met een nachthemd en dik winterdekbed, alleen een slaapzak zou hier dus niet voldoende zijn, doe lekker wat j gevoel zegt en dan komt het helemaal goed ;)
     
  16. Zindy

    Zindy Actief lid

    31 dec 2008
    306
    0
    0
    Dank je nonnie ;)

    We hebben het zonder dekens geprobeerd, maar dat is 's nachts toch echt te koud.
    Verder bevalt de slaapzak super! Ik heb de mouwen er afgerist, die bewaar ik voor de echte winter.
     
  17. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Quincy slaapt al vanaf 1 maand met een slaapzak en zonder lakentjes. Ze was toen namelijk 2 avonden achter elkaar met haar hoofd half onder de lakentjes gedraaid, (dus dwars in bed) en nu vind ik een lakentje maar eng. Voor mij dus heel graag alleen een slaapzakje.
     
  18. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als onze man (overdag) een keer in mijn armen in slaap valt, leg ik hem toch gewoon onder z'n dekentje. Mocht hij het van zich afschoppen is dat ook nog niet zo erg, want overdag is het niet zo heel koud. (Wij hebben trouwens wel dubbel glas, scheelt een hoop!)
    's Avonds leg ik hem sowieso altijd wakker op bed, dus dan hoort slaapzakje aantrekken gewoon bij het bed-ritueel. Tot nu toe is alleen een slaapzak voldoende. Mocht blijken dat het toch te koud is, zal ik er alsnog wel een dekentje overheen leggen. Als hij in zijn slaapzak ligt, schopt hij dat heus niet af.
     
  19. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Mijn kindjes liggen in (kamertje 18 graden)
    - pyjama + luier (geen romper) (bij heel koud weer een velours pyjama)
    - dunne slaapzak zonder mouwen
    - lakentje
    - dunne katoenen deken (bij heel koud weer 2)

    Ze hebben het beide nooit koud
     
  20. tulip

    tulip Niet meer actief

    Je hebt het dekentje ook al dwars geprobeerd neem ik aan??? Dan kun je hem nog strakker instoppen. Verder zou ik als ik jou was als je zelf naar bed gaat even in het nekje voelen, als dat behaaglijk is, dan heeft ze het niet koud.

    Hier hebben we wel een dekbed (meisje is al 2 jaar) en een katoenen pyama. Verder een hele dikke slaapzak, einde van de week ook met mouwen. Want in haar kamertje wordt het heeeel koud. Nu iets van 12 graden s nachts, dat wordt hartje winter nog kouder.
     

Deel Deze Pagina