Hoe vaak brengen jullie je kindje (s ) weg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door roever, 1 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    Hoi hoi,

    Ik zit ongelooflijk in de knoop met mijzelf en hoop dat een aantal mij kunnen/willen helpen...

    Vorig jaar juli is ons zoontje geboren. Ik had toen een droom job voor 4 ochtenden en 1 middag. Mijn job was ook mijn hobby, dus had er niet veel problemen mee om onze zoon naar een lieve gastouder te brengen.
    Helaas, ben ik sinds mn verlof zo goed als weggewerkt op mn toenmalige job door mn toenmalige vriendin/collega. Eind jan. ben ik gestopt met werken daar met veeel verdriet.

    Vanaf maart ben ik nacht/vroege ochtenden gaan werken in de productie zodat ik onze eigen zoon op kon voeden.
    (Zit nu in ziektewet, ze konden me geen lichter werk bieden ivm nieuwe zwangerschap )

    Maar nu komt het eufel....
    Tot op heden heb ik misschien 4x iemand op laten passen, buiten de gastouder om.
    Dit omdat ik vind dat ik niet om elk wiswasje ons zoontje weg wil brengen etc.
    Te veel om me heen hoor ik dat de kinderen vaaaaak per week zomaar ergens wordem gebracht of zelf 2a3 in de week uit logeren gaan.
    Ik ben van mening dat je dan beter miet aan kinderen had kunnen beginnen.
    Nu ben ik bang dat ik zelf doordraai in het niet op laten passen door anderen enz.

    Conclusie : mn zoontje komt me af en toe zooo de neus uit (wat aan mezelf ligt) maar hem naar familie brengen vertik ik..... :(

    Nu mijn vraag dus :
    Brengen jullie je kindje wel eens "zomaar" weg om even een ochtend /middag of dagje voor jezelf te hebben? En hoevaak?
    Mijn accu is momenteel katsleeg en het doet me ongelooflijk veel verdriet om bijv. Mn zoontje weg te moeten gaan brengen om zelf wat leuks te doen/chillen...
     
  2. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    Ja ik breng mn pittige dreumes wel eens een paar uurtjes weg naar opa oma of kdv zodat ik even rust heb.
    Ik voel me soms ook wel eens schuldig maar hij vermaakt zich er soms beter dan thuis, ik kan even opladen en ben daarna een leukere moeder.

    Doen dus!! Gun jezelf het want je verdient het.
     
    1981Mama, Sammie2017 en Juneau vinden dit leuk.
  3. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ik heb denk ik niet het antwoord dat je wil horen: Nee, dat heb ik ook nooit gedaan, maar ik heb ook geen familie in de buurt wonen waar ik mijn kind(eren) zou kunnen brengen. Onze kinderen gaan ook alleen maar voor hun eigen plezier uit logeren en niet omdat ik rust wil.

    Ik vind het niet nodig om mijn kind naar iemand te brengen zodat ik kan chillen. Als ik echt moe ben pak ik rust als hij op bed ligt. Of ik zet de tv een poosje aan en ga met een boek op de bank.

    Maar dat ben ik. Als jij denkt dat je daar wel aan toe bent moet je je door mij niet tegen laten houden.
     
    G89, Peppabig en MamaVanVier1985 vinden dit leuk.
  4. roever

    roever Niet meer actief


    Dit is dus de reden waarom ik t evt zou willem, om een nog leukere moeder te willen zijn/blijven!
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Zoon is bijna 20 maand en ik heb hem nog nooit weggebracht om wat voor mezelf te doen.
    Hij gaat naar oma als ik naar de fysio moet, 1x per twee weken nog geen uurtje.
    En verder niet.

    Ik ga wel af en toe wat met vriendinnen doen maar dan is m'n man thuis, maar das hooguit eens per twee maand.
     
  6. KatoJipGimli

    KatoJipGimli Actief lid

    17 mei 2015
    214
    19
    18
    Ik heb nu geen baan en zit ook in de ziektewet vanwege zwangerschap, maar mijn dochter gaat sowieso 1 dag in de week naar oma. Dit was al zo toen ik nog werkte en nu dus ook nog. Daarnaast breng ik haar ook soms nog wel eens een middagje weg. Naast dat het voor mij nu ook erg zwaar is om voor haar te moeten zorgen, vind ik het ook heerlijk om een dag voor mezelf te hebben en voel ik me absoluut niet schuldig! Ik ben een leukere moeder als ik haar niet 24/7 om me heen heb en daar heeft zij (vind ik) veel meer aan. Overigens gaat ze ook eens in de 1 a 2 maanden een nachtje uit logeren. Heerlijk!

    Zoals hierboven ook al gezegd, gun het jezelf!
     
  7. roever

    roever Niet meer actief


    En precies dit is Hoe ik zelf er ook over denk... vandaar dat ik het zo lastig vind.
    Ik moet eerlijk bekennen, over een half jaar gaan we verhuizen naar een grotere woning en waar ik mn eigen hobby ook eindelijk aan huis kan hebben. En ik weet bijna zeker dat alles zich dan vanzelf oplost... dan kan ik tijdens zijn slaapjes mezelf opladen bij de beestjes.
    Nu vreet ik mezelf op hier in dit huis...
    Sterker nog, alle muren vliegen me hier aan momenteel...
     
  8. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Er is echt helemaal niets mis met je kind een paar uur wegbrengen naar opa/oma/oom/tante of wie dan ook zodat jij even bij kan komen hoor! Je bent veeeel te streng voor jezelf!

    Mijn peuter is thuis een draak en bij zijn opa en oma's gedraagt hij zich voorbeeldig. Hij vindt het fantastisch om daar te spelen, en zij vinden het fantastisch om hem te hebben. Dus als jij zo iemand in de buurt hebt, gebruik van maken!
     
    Kipsate, Juneau en hummeltje5 vinden dit leuk.
  9. roever

    roever Niet meer actief


    Dat zie ik dus ook veel liever...dat mn vriend bij hem thuis is...
    Misschien moeten we daar eens betere/andere afspraken over maken.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  10. Kell87

    Kell87 Lid

    14 okt 2016
    21
    0
    1
    Administratief
    Capelle ad IJssel
    Niet echt 'zomaar'. Om even te chillen. Dat voelt niet goed. Maar als ik er even helemaal doorheen zit, doe ik het wel. Hij heeft toch echt meer aan een uitgeruste moeder dan aan een uitgebluste die aan d'r principes wil blijven vasthouden.

    Mijn zoontje is nu 15 maanden en heb ik vooral in de eerste maanden weleens even naar oma gebracht voor een paar uur. Hij was een behoorlijk slechte slaper. Om dan bij te kunnen slapen, ging hij naar oma. Daar voel(de) ik me niet rot over, hij heeft het heerlijk daar en mijn moeder vindt het een feestje, maar zodra ik uitgeruster ben, haal ik hem weer op.

    Uiteraard als we sporadisch even iets samen willen doen, man en ik, dan gaat hij ook weleens naar oma. Dit komt niet heel vaak voor.
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.044
    113
    Gewoon andersom redeneren, misschien vinden opa's of oma's t wel heerlijk om ook eens op de kleine op te passen. Maar zullen zij nooit die vraag stellen. Tis toch best geinig zo'n klein hummeltje en die kijken er heel anders tegenaan.

    Ze worden wel verpest met knuffels, verhaaltjes en de volle aandacht. Hier maken opa en oma echt tijd voor de kleine omdat het iets 'bijzonders' is. Huishouden boodschappen etc hebben ze dan al gedaan en het eten hebben ze vaak ook al klaar staan. Ze hebben dus echt alle tijd voor dr, iets wat bij ons tussen t boodschappen, huishouden, werken etc. er nog wel eens bij inschiet (afgezien de ingeplande speelmomentjes die echt voor haar en ons samen zijn). Ik moet het alleen wel van te voren vragen dan, of als er een calamiteit is dan kan t uiteraard ook.

    Ik weet zeker dat mn schoonouders vanavond of morgenmiddag op de stoep staat. Die zijn een weekje op vakantie geweest en heeft zn kleindochter al veeeeeeels te lang niet gezien.

    (donderdags voor hun vertrek nog, maar hij is stapelverliefd op die kleine en zij (net als wij) op hun)
     
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Misschien is daar dan nog wat te behalen inderdaad. Lekker avondje uit met vrienden, of gewoon wat voor jezelf doen.
    Misschien dat je wat kunt gaan sporten of ene hobby op een vaste avond en dan afspreken dat je vriend standaard thuis is.
    Even een momentje voor jezelf kan al veel helpen, even niet mama zijn. O
     
  13. roever

    roever Niet meer actief

    Nou, ik durf t bijna niet te zeggen, maar ik vind opa's /oma's zoooo overdreven richting ons zoontje dat ik het geen fijn idee vind. ... lees als, continue zn aandacht willen, continu willen knuffelen en t liefst volstoppen met van alles... dat is ook mede waarom ik niet zo gek ben op oppas van opa/oma...

    Of is dit gedrag echt normaal? ;^
     
  14. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Maar misschien is dat wel juist omdat ze nooit alleen met hem zijn? Als zij hem vaker zo zien, wordt het ook 'normaler'.
     
  15. roever

    roever Niet meer actief

    Ja misschien wel.
    Ik heb werkelijk geen idee, ik vind dat ze m al geregeld zien. En waarschijnlijk ben ik de boevrouw maar ben van mening dat we m kindje op de wereld hebbn gezet voor onszelf en niet voor opa's /oma's :oops:
    Maar k hoop van harte dat jet minder word en ik er dan meer plezier in heb ergens heen te gaan!
     
  16. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Ken je het gezegde 'it takes a village to raise a child'? Natuurlijk heb je je kind niet gekregen voor opa en oma maar iedereen kan af en toe wel wat hulp gebruiken...
     
    Fortunae, Nescio, sleepy en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Als het voor jou nodig is dan moet je het doen.
    Maar nee hier niet zomaar weggebracht. Mijn rust pakte ik als zij op bed lagen. Ze zijn nu 4 en 8 en doordat ze nu beiden op school zitten ben ik wel eens een paar uur kindloos. Morgen heel toevallig de hele dag omdat ze samen met opa en oma mee zijn, maar dat is voor het eerst.
    Een dreumes helemaal zat zijn kan ik mij weinig bij voorstellen.

    Maar als je hem wegbrengt zul je het wel wat meer los moeten laten.
     
  18. ennasus

    ennasus Actief lid

    16 mei 2015
    160
    87
    28
    NULL
    NULL
    Wij doen dat wel regelmatig, ons zoontje (19 maanden) gaat zeker iedere 3 maanden wel een paar nachtjes logeren. De ene keer bij de ene opa & oma en de andere keer bij de andere opa & oma. Hij heeft het altijd reuze naar zijn zin en wij hebben even tijd voor onszelf, komen toe aan klussen in huis etc etc. Zeker nu ik weer zwanger ben, is het wel prettig om even echt tot rust te komen. Hij gaat deze periode dus iets vaker logeren. Ik zie er geen enkel probleem in; voor ons is het echt win-win.
     
  19. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Om zelf iets leuks te doen? Nog nooit in 4 jaar.
    Wel eens met de zwangerschapscursus voor de jongste. En eens voor boodschappen toen we alleen de oudste nog hadden. Dat kan ik mij bog goed herinneren. Voelde me leeg, stond gedachteloos de winkelwagen heen en weer te wiegen voor een schap en bij de parkeergarage dacht ik even 1 sec dat ik Mn kind vergeten was in de supermarkt want de autostoel was leeg...
    oh wacht, we hebben wel eens een oppas gehad voor de oudste dat we met se jongste gingen winkelen in Duitsland. Dat voelde als spijbelen gek genoeg. Voelde een beetje stout ofzo.
    Ik zou het wel willen, maar niemand kan zo lang op zoon passen. We hebben ook niemand, behalve een oppasmeisje.
     
  20. roever

    roever Niet meer actief


    Misschien heb ik het wat verkeerd weggezet.... ik ben eerder schuldig aan het zat zijn dan mijn zoontje.
    En dat is ook wat mij verdriet doet momenteel.
    Hij is ongelooflijk nieuwsgierig, onderzoekend,volharden etc precies zoals ik wil dat een kindje moet kunnen zijn eigenlijk. Kind zijn....
    Alleen doordat ik zelf niet lkkr in mn vel zit en niet tot rust kan komen momenteel als hij slaapt, word het gewoon teveel.
    En weet ik niet goed wat het "beste" is...
     
  21. roever

    roever Niet meer actief

    Thanks voor alle feedback iig!
    Geeft me weer stof tot nadenken... :)

    Waarschijnlijk is het weer een bevlieging van paar dagen en dan gaat t weer beter hoop ik.
    Ben afgelopen jaar enorm gekwetst door enkele dierbare personen, en dat heeft er flink ingehakt bij me...
    Maar dat mag uiteraard niet ten koste gaan vd familie!
    Zal straks nog eens over hebben met mm vriend en dan komen we vast tot een oplossing.
    En zoals ik al zei, volgend jaar zal alles anders worden!
    Weg uit deze negatieve buurt, een ruime eigen plek, mijn hobby aan huis waar ik lekker kan bijtanken als kindjes slapen of spelen, en vooral heeerlijk met de kindjes naar t bos kunnen gaan dagelijks. ... lekker uitwaaien,rennen,klauteren en ravotten.
     

Deel Deze Pagina