Hoe vaak brengen jullie je kindje (s ) weg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door roever, 1 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik kan het niet beter onder woorden brengen!

    Onze kleine gaat regelmatig bij opa en oma logeren. Toen hij 5 weken oud was, moest dit. Ik moest bijslapen of ik werd opgenomen... het heeft heel lang geduurd voor ik er weer bovenop was.
    Nu vind ik het heerlijk als de kleine een keer per twee weken een nachtje gaat logeren. Ik breng hem in de middag weg en de volgende dag tegen de middag haal ik hem op. De ene keer ga ik zelf even lekker weg en de andere keer zit ik heerlijk thuis. Mijn ouders vinden het fantastisch en de kleine ook. Dus win-win.
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.646
    21.145
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helemaal mee eens! Dit doe ik regelmatig, bv als ik een weekje vrij heb.
    Echt veel logeren ofzo doen we niet. Meestal is toch 1 van ons 2 thuis als de ander wat heeft. Ik werk 4 dagen, en vind het ook niet fijn Dafne meer weg te brengen dan 2 dagen kdv en 1 dag sm. Heel soms slaapt ze bij sm, maar dan vooral uit praktische overweging. Bv als ik in oktober weer griepprikkenmiddag heb tot 18.30 uur op donderdag. Dan haalt sm haar van kdv en eet ze daar. Aangezien ze daar toch vrijdag is, is het net zo handig dat ze daar blijft slapen.
    Ik snap verder het probleem niet van wegbrengen, vooral als je er even doorheen zit. Kanttekening: ik ken mensen die zowat elke week of weekend wel wat hebben en kinderen laten logeren, ook doordeweeks. Die hebben nog hetzelfde leven als voorheen zeg maar. Dat vind ik persoonlijk dan weer niet kunnen. Maar he, wie ben ik om te oordelen over iemand anders toch? Je moet doen waar je je goed bij voelt tenslotte. Is dat elke week een nacht logeren? Prima. Is dat nooit logeren omdat je dat niet fijn vindt? Ook prima.
     
  3. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ik denk dat het harstikke leuk voor je kind is om ook op andere plekken te zijn waar van hem gehouden wordt.

    Als je echt goed nadenkt, wat is dan de reden waarom je hem niet bij anderen brengt? Het is voor een kind fijn om zich te kunnen verbinden met anderen. Vind je het moeilijk hem te delen?
     
  4. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik breng ze héél vaak weg als ik gewoon thuis ben. Ik wordt een veel leukere moeder als ik ook tijd voor mijzelf heb, dat vind ik veel belangrijker dan elke seconde bij m'n kinderen zijn.

    Ook ik geloof heilig in 'It takes a village to raise a child'. Ik denk dat het heel belangrijk is voor mijn kinderen dat ze makkelijk zijn in de omgang.
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.485
    24.350
    113
    Nou, op het moment breng ik ze eigenlijk nooit 'zomaar' weg. Maar dat is misschien meer omdat de situatie er niet naar is. Mijn drie oudsten zitten op school en de jongste slaapt nog veel overdag, dus dan pak ik wel wat tijd voor mezelf. Ik voel nu die behoefte niet zo.

    Maar mijn jongste dochter (dat is misschien een uitzonderingssituatie) gaat iedere 3 wkn naar een weekendpleegmoeder. Ze is bij oms gekomen als pleegkind en heeft de nodige gedragsproblemen, die ook veel aandacht vragen. Dus zowel voor haar als ons is het goed om daarbij pauzes in te bouwen en zo de moeilijke periodes goed door te komen.

    Maar toen ik nog werkte, gingen de kinderen gewoon naar het kdv of de bso als ik vrij had. Dan kon ik én meters maken in het huishouden én tijd voor mezelf pakken. Heerlijk!

    Als jouw accu bijna leeg is, dan breng je hem sowieso al niet 'zomaar' weg. Misschien heb je het dan gewoon even nodig. En goed voor jezelf zorgen is ook belangrijk. Dat komt uiteindelijk je zoontje alleen maar ten goede.
     
  6. Juneau

    Juneau Bekend lid

    18 jan 2016
    608
    0
    16
    Wij hebben onze dochter tot nu toe weggebracht wanneer wij samen iets wilden ondernemen. Dus samen een avondje weg bijvoorbeeld. Dan brachten we haar naar mijn moeder, soms sliep ze ook een nachtje zodat wij ook fijn konden uitslapen. Zoiets komt ongeveer 1 keer in de 4/5 weken voor. We hebben haar nooit weggebracht als wij thuis wilden blijven "chillen", maar dat is meer omdat mijn moeder en zusje de enigen zijn op onze dochter pasten en zij aan de andere kant van de stad wonen.

    Vanaf deze maand gaat onze dochter ook naar de kdv en ik ben van plan om haar ook te brengen wanneer ik geen colleges heb. Gewoon om even bij te tanken of om rustig aan mijn taken te kunnen werken. In mijn ogen is er werkelijk niets mis met je kindje even elders laten zodat jij toe komt aan jezelf. Je laat je kind toch niet bij de boeman achter? Zolang je kindje het fijn heeft, zie ik het bezwaar niet.
     
  7. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Nooit zomaar, maar we hebben de mogelijkheid ook niet zomaar. Het zou anders geweest zijn mocht familie dichtbij wonen.
     
  8. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.131
    4.342
    113
    Home
    1 x per 2 weken ongeveer
    ik vind het heerlijk om tijd voor mezelf te hebben en een dagje te shoppen of bijkomen maar echt niet meerdere keren per week... de oudste op school jongste straks psz dus dan heb ik ook weer tijd voor mezelf

    Ik vind het wel heel belangrijk dat ze ook bij anderen zijn en niet alleen maar bij papa en mama gelukkig vinden ze het beide ook prima en zijn dit ook gewend
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    nog nooit gedaan. Voel de behoefte ook niet om haar weg te brengen.
    mijn rust en dingetjes pak ik op, als dochter een middagslaapje doet.

    maar iedereen staat er anders in. Dus volg je gevoel.
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.570
    13.138
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Aanvulling op mn eerdere reactie:
    wij verwachten weer een kleintje. Toevallig vandaag met manlief besproken dat als deze gup er straks is, ik wel wat meer me-time ingepland wil hebben ;)
    Hoogstwaarschijnlijk is het dan ook nodig om hiervoor oppas in te schakelen..
     
  11. Bloempie83

    19 jul 2017
    15
    4
    3
    Vrouw
    Daar hoef je je helemaal niet schuldig om te voelen. Het is niet omdat je moeder bent dat je geen recht meer hebt op ontspanning of op eventjes tot jezelf komen. Als je daar nood aan hebt, breng dan gerust je zoontje enkele uurtjes weg. Hij zal het veel leuker vinden om een paar uurtjes door te brengen met oma, opa of wie dan ook die heel blij zijn om hem te zien, dan bij een mama die zich eventjes niet zo lekker voelt. Als jij je batterijen hebt kunnen opladen, dan zal je er weer met volle moed tegenaan kunnen en zal je zoontje kunnen genieten van een blije en gelukkige mama.
     
    Logan en hummeltje5 vinden dit leuk.
  12. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Nee wij brengen onze kinderen ook nooit zomaar weg. In principe zijn wij overdag thuis of zijn ze naar de creche (de jongste is nog zo jong die gaat sowieso niet naar oppas te logeren) Maar soms heb je iets zoals een feestje of etentje en dan gaat de oudste wel eens uit logeren. Maar eigenlijk doen we dat niet hoor. We zijn zelf aan kinderen begonnen.
    In zwangerschap van mijn 2e is mijn man 2 keer voor werk naar buitenland geweest. Ik had lichamelijk veel klachten en kon niet goed voor ons zorgen. Familie heeft mijn zoontje toen 2 dagen gehad. Kon ik ook bij tanken en was het weer ok.

    Heb alle voorgaande reacties niet gelezen maar zodra jij en accu weer opgeladen hebt kun je er ook beter zijn voor de oudste. Nadeel: je moet je kindje dan wel even ergens te logeren brengen. Vidn hij vast ook heel leuk. Eerlijk gezegd had ik er de 1e keren ook echt moeite mee, maar het gaf mij/ons soms wat lucht en rust en hij genoot er zo enorm van om bij opa en/of oma te zijn.
     
  13. MamaNiess

    MamaNiess Fanatiek lid

    6 aug 2008
    2.166
    9
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Hey meid,

    Ik snap je wel hoor dat je hem niet zomaar weg wil brengen naar een oppas. Heb ik met A. eigenlijk ook nog nooit gedaan, die heeft zelfs nog nooit ergens anders geslapen zonder ons.
    J. toen hij kleiner was wel eens naar anderen gebracht, maar dat was meer omdat die anderen het steeds leuk vonden om ook even wat te doen met hem, al was het maar een half uurtje oid.
    nu op moment ook veel momenten met A. samen. wel het geluk dat ze nu 2 ochtenden naar de psz gaat. En dan neem ik ook echt mijn rust. thuis even bankhangen en serie kijken oid. En net voor ik haar ga ophalen even boodschapjes doen. Dus gewoon even Me-Time. zijn eigenlijk ook echt alleen maar de momenten dat ik Me-Time heb.

    Maar als de muren op je af komen, je bent altijd welkom ;)
     
  14. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Naar een random oppas nooit.
    Bij familie is hij nog nooit een nachtje blijven slapen, wel overdag eens of dat ze op hem passen.
    Binnenkort gaat hij voor het eerst een nachtje weg en ik vind er nu al geen zak aan :)
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.154
    113
    Binnenkort zullen we wel moeten, verhuizing komt er aan. Moet toch t een en ander gebeuren en gezien de deadline is om en om klussen geen optie.

    Dus we proberen als de sodemieter t verf en stuifwerk klaar te hebben en haar kamertje op orde. Dan kan zij gewoon dr tuk doen terwijl wij de kasten in elkaar schroeven, dozen sjouwen, soppen, etc.
     
  16. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ik zit in de ziektewet thuis en mijn zoontje van 22m gaat 2 keer in de week nog steeds naar het kdv. Ik doe dan wel een thuisstudie nog, meestal gebruik ik die dagen om te studeren. Maar studeren is ook tijd voor mijzelf. Heel soms logeerd hij bij opa en oma zodat mijn vriend en ik iets leuks kunnen doen in de avond. Even rusten overdag als hij slaapt kon hier nooit. Eerder sliep hij 3 keer per dag een half uur. En nu in de middag een uurtje. Dat is nooit lang genoeg om tot rust te komen.. Ik heb altijd veel respect voor thuisblijf moeders, kost een hoop energie en zelf opoffering.
     
    Biny vindt dit leuk.
  17. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Hier worden kinderen ook wel eens zomaar naar opa en oma gebracht. Gewoon, omdat het kan. Kind, opa en oma vinden het geweldig. En wij als ouders even tijd voor andere dingen. Winwinwin.
     
  18. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Tijdens mijn zwangerschap en daarvoor allerlei voornemens: 1x per maand een avondje met ons tweeen en een oppas of uit logeren. Nu: zoon is ruim 3 jaar en we zijn 3x een avond en 1x een middagje samen weggeweest terwijl onze zoon bij oppas (oma/opa) was, en 1x omdat ons neefje op de baby-IC lag waar onze zoon niet bij mocht komen van de verpleging. Dat noem ik geen uitstapje, dat was overmacht. Wisten niet of ons neefje bleef leven dus die beslissing was snel gemaakt. En 2x uit logeren geweest bij opa of oma.

    Dit is niet omdat opa en oma niet willen oppassen. We hebben 2 opa's, 1 oma, 2 zusjes en een schoonzus die graaaag oppassen. Maar ik voel me enorm schuldig als ik hem "wegbreng" om zelf plezier te gaan maken. Terwijl ik heel goed weet dat onze zoon het heel leuk vindt om te gaan logeren. Nog nooit gehuild tijdens een logeerpartij.

    Mijn vriend baalt behoorlijk dat ik het voornemen van 1x per maand overboord heb gegooid, hij heeft die behoefte wel. Maar ik merk gewoon dat ik tijdens zo'n avondje uit op hete kolen zit en het liefst zo snel mogelijk terug naar huis ga. Omdat ik doordeweek ook al 3 en halve dag werk. Nu moet ik wel zeggen dat mijn vriend ploegendiensten werkt, en we elkaar heel vaak afwisselen waardoor onze zoon toch niet veel bij de gastouder is. Maar toch...het voelt gewoon niet goed voor mij om avondjes/dagjes uit te maken zonder onze zoon. Ik spreek af en toe af met een vriendin om een middag te winkelen of uit eten te gaan, dat is 2 a 3x per jaar ofzo, dan is mijn vriend thuis. En hij gaat ongeveer even vaak met vrienden. Hij gaat wel een week per jaar kamperen met zijn beste vriend, waarbij ik bij onze zoon blijf. Mijn vriend zegt steeds dat ik ook gerust een weekje op vakantie kan met een vriendin, maar no way dat ik een week lang weg ben bij onze zoon! Over een jaar of vijf misschien, maar nu zou ik dat echt niet willen.

    Wat ik wel een paar keer per jaar doe: een dag vrij nemen van het werk op een dag dat onze zoon gewoon naar de gastouder gaat. Dan breng ik hem 's morgens gewone tijd, 7.30, weg en dan rij ik terug naar huis en heb ik tot 14.30 voor mezelf, dan komt mijn vriend thuis met onze zoon.
     
  19. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Wauw! Ooit zat ik onder een andere nickname in het bevallingsforum met je, dus weet dat onze kindjes even oud zijn.

    Ik kan me toch echt daadwerkelijk geen voorstelling van maken dat je je kind nog maar zó weinig weggebracht hebt.. dan zou ik al drieduizend keer gillend gek zijn geworden joh..

    Wat zonde! Het is voor je kindje heus niet schadelijk om een keer zonder jou ergens te zijn :rolleyes:

    Ik bedoel helemaal niets negatief, maar ik vind het shocking! Onnodig wat mij betreft. Ik zou je het advies willen geven zo snel mogelijk een middagje of avondje zoon-vrij te regelen. Daar word je echt 'n ander mens van !:D
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik vind dit best een bekritiseerd bericht. Wie ben jij om te bepalen wat goed is voor haar kind?
     

Deel Deze Pagina