Hoe vaak smeren jullie je met een zonnebrandmiddel in?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ster88, 15 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster88

    Ster88 Actief lid

    2 aug 2016
    236
    40
    28
    Het is al heel lang lekker weer :)
    Ik weet dat het heel slecht is maar ik smeer mezelf vaak niet goed in. Mijn kinderen daarentegen meerdere keren per dag met factor 50.

    Op vakantie smeer ik altijd wel maar in Nederland veel te weinig. Nou moet ik zeggen dat ik ook niet vaak in de zon lig/zit maar ik ben wel vaak buiten op de dagen dat ik niet op kantoor zit. Bovendien ben ik heel licht getint dus kan wel wat hebben en verbrand niet snel.
    Vandaag toch maar nieuwe zonnebrand besteld en heb me voorgenomen om elke dag trouw te smeren. Beter laat dan nooit ;)
    Ik ben gewoon even benieuwd hoe vaak smeren jullie je in, elke dag?
     
  2. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Elke dag, zeker met dit weer, en als ik langer buiten ben dan smeer ik nog een keer extra. Gezicht altijd met factor 50 en de rest factor 30.

    Zoon inderdaad sowieso meerdere keren per dag met factor 50.
     
  3. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik smeer in de zomer elke dag mijn gezicht met uv beschermende crème/zonnebrand. Mijn lijf alleen als ik geen werkdag heb. Afhankelijk hoe vaak ik dan daadwerkelijk in de zon zit die dag smeer ik zo af en toe wat bij. Maar ik ben niet zo consequent. Op vakantie smeerde ik constant haha. Raar eigenlijk..
     
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Als ik niet tot amper in de zon kom niet anders elke 2 uur.
     
    vinorosso vindt dit leuk.
  5. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik ben daar niet zo trouw mee. 's Ochtends gebruik ik een factor 50 voor mn gezicht die de hele dag zou moeten mee gaan. Daar houdt het dan vaak wel mee op. Als ik echt naar buiten ga en blijf zoals een middag naar het meertje of de speeltuin, dan smeer ik me wel in. Anders niet. Ik heb toch een hekel aan zonnen en zit liever in de schaduw. En op werkdagen zit ik de hele dag in een kantoor.
     
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Op vakantie bijna elke 30 minuten en als ik thuis ben en naar buiten ga eigenlijk nooit... Ik heb een hele lichte huid maar verbrand nooit, maar word ook nooit bruin.:evil:

    Mijn zoontje smeer ik trouwens wel in als wij naar buiten gaan met factor 50 en daarna elk uur.
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vandaag naar het strand geweest en dan smeer ik me thuis in en op het strand tussendoor mijn hals/borst/ gezicht en schouders. De jongste was mee en die had ik thuis helemaal ingesmeerd en op het strand nog 1x ingesmeerd en wij gebruiken altijd factor 30. De kinderen hebben gelukkig de huid van hun vader geërfd en zullen niet snel verbranden maar komt natuurlijk ook doordat ze beschermd de zon in gaan maar ik hoef ze niet om het uur in te smeren. Ze zien er nu al uit alsof ze weken in Spanje zijn geweest ;)
    Zelf zit ik zelden tot nooit in de volle zon maar ben wel veel buiten, fietsen en met de hond wandelen en dan probeer ik er wel op te letten om de blote delen in te smeren, ik heb altijd zo’n pocket verpakking bij me en echt super handig.
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Eigenlijk nooit, behalve als ik ga uren ga zonnen of naar het strand ga.
     
  9. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Eigenlijk alleen als ik ga bakken in de zon, dus op het strand. Verder nooit eigenlijk.

    Ja afgelopen vakantie m’n neus en wangen omdat die altijd zo snel verbranden. Maar ook maar met factor 15.
     
  10. knofje2008

    knofje2008 Niet meer actief

    Bijna nooit, hele gezin is wel meestal binnen tussen 12 en 15 als het tegen de 30 graden is.
     
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ik eigenlijk nooit, heb ook een hekel aan in de zon zitten om bruin te bakken. Als ik al buiten zit ga ik onder de parasol.
    Op het strand ofzo smeer ik me wel in, maar daar vind je mij met dit weer niet. :roflmao:
     
  12. Manque

    Manque Niet meer actief

    Nooit. Ik smeer wel mijn kind in (die is wat blanker) en als ik zonnebrandresidu op mijn handen heb, wil ik dat wel eens op mijn bovenarmen smeren, maar meer ook niet.
     
  13. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.872
    13.038
    113
    Vrouw
    De eerste week dat het mooi weer is, vaak in april ofzo, dan smeer ik mijn gezicht in met factor 10. Voor de rest eigenlijk nooit.
    Maar ik heb dan wel het geluk dat ik nooit verbrand en dat ik na 1 dag zon bruiner ben dan dat menig persoon na 3 weken zonvakantie is.
    Mijn zoon heeft gelukkig mijn huid geërfd.
    Mijn dochter verbrandt vergeleken bij ons wel redelijk snel dus die smeer ik begin van het seizoen in met factor 50 en later met factor 30. De eerste week in Spanje draagt zij ook regelmatig zo'n uv shirtje, daarna heeft zij een laagje bruin opgebouwd en gaat het gelukkig beter.
     
  14. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier net zo.. kids smeren we wel goed in.
     
  15. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Ik smeer super vaak. Heb zelf huidkanker gehad (ik zon nooit dus is gewoon pech geweesst) dus weet hoe belangrijk het is. Smeer altijd factor 50 en herhaal dat steeds afhankelijk van wat ik doe. Ik ga sowieso niet vol in de zon liggen.
     
  16. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    om heel eerlijk te zijn schrik ik van jullie berichten....Je moet ALTIJD smeren in de zomer! Het heeft niet eens zoveel te maken met wel of niet verbranden, of al een voorgebruinde huid. Smeren doe je om huidkanker te voorkomen, om UV straling tegen te houden...

    Ik smeer elke dag, en mijn kinderen nog wel vaker. wanneer ze met school weg gaan vraag ik de juf of ze tussendoor nog wil smeren (geen enkel probleem en juf heeft zelf altijd zonnebrand in haar tas :thumup::thumup::thumup:) Met warm weer tussen 12 en 15 zo min mogelijk in de zon, komen de kinderen uit een zwembad moeten ze van mij een t shirt aan over hun badkleding....

    Ik zal er wel heel streng in zijn, maar ben zelf ook zo opgevoed. Mijn ouders waren altijd héél alert op zonnebrand en ik zelf dus eigenlijk ook.
     
    RachelleNM en Noelle85 vinden dit leuk.
  17. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.406
    4.729
    113
    Als ik in de zon ga liggen maar ook als we op pad gaan naar bijvoorbeeld de dierentuin met dit weer. Ik verbrand best snel en gebruik dus ook een hoge factor.
     
  18. dotje1986

    dotje1986 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    1.748
    183
    63
    Ik smeer mezelf altijd in met factor 50 meerdere keren per dag. Mijn kinderen ook. Ik hou niet van zonnen en zit met dit weer het liefste binnen. Ik heb een zeer lichte huid en mijn dochters ook. Op school smeren mijn dochters zich ook in in overleg met de juf.
     
  19. Nimue

    Nimue Niet meer actief

    Nooit. Alleen heel af en toe een keer op vakantie als we aan of in zee zijn.
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Nooit, ik vind het zoooooooo smerig.....

    Kinderen wel als we Echt naar buiten gaan ofxo, voor een uurtje in de tuin niet...
     

Deel Deze Pagina