Hoe vaak smeren jullie je met een zonnebrandmiddel in?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ster88, 15 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Alleen als ik op het strand lig smeer ik me in.

    Mijn kinderen smeer ik vaker in, maar moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel eens vergeet.
     
  2. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mezelf eigenlijk vrijwel nooit..... zit liever in de schaduw of binnen met dit weer. Op vakantie wel altijd. Maar meestal is dat morgens een keer en verder niet.....
    Oudste wordt ook weinig ingesmeerd maar verbrand eigenlijk nooit, heel slecht eigenlijk. Wil het altijd doen maar gaat er gewoon als een haast vandoor.
    De jongste zit ik er bovenop pm te smeren. Morgens wordt zij helemaal ingesmeerd en meerdere keren verder over de dag. Gelukkig gaat zij met dit weer eigenlijk eind van de middag pas naar buiten, houd helemaal niet van dit weer. Zij heeft rood haar en is heel bleek dus haar hou ik echt in de gaten....
     
  3. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Op vakantie beginnen we de dag met een uitgebreide insmeersessie van top tot teen, met factor 50 (of later met 30). Daarna elke paar uur vanaf dat we echt naar buiten gaan. Tussen 12 en 15 zoveel mogelijk onder de parasol.

    Op een werkdag smeer ik mij niet in, ik kom dan heel weinig buiten. Wel heb ik dan een mini tubetje in mijn tas zitten, mocht ik toch naar buiten gaan dan kan ik alsnog even smeren (maar dat doe ik dan alleen als het zonnig is).

    Ik verbrand zelf vrij makkelijk, dus ik ben er erg alert op. Ik zou het heel erg vinden als onze dochter zou verbranden in de zon:confused:

    Daarentegen: ik kan slecht tegen Nederlandse warmte. Dus dan ben ik zelf nog veel binnen of in de schaduw. En dan smeer ik ook een stuk minder.
     
  4. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn kinderen om de anderhalf uur met factor 30. Zelf lig ik in de schaduw, dus smeer ik mezelf niet in. Ik haat zonnebrandcreme!!!
    Als we op vakantie gaan naar de zon, smeer ik mezelf in met factor 30 en lig ik alsnog in de schaduw.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Als ik langer dan een half uur naar buiten ga (bewust, want vit. D aanmaken is ook belangrijk).
    De kindjes ook. Wel smeer ik Vision, werkt super vind ik. Smeer wel iets vaker dan 1 keer per dag.
     
  6. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Hier wordt geregeld gesmeerd om de 2uur ongeveer (en eerst in de schaduw goed in laten trekken) wij zijn allemaal flink bruin maar toch smeren we nog steeds evenveel.
    Een tijdje terug heb ik een presentatie moeten geven over huidkanker en daardoor ben ik extra alert geworden weer! Ook als je getint bent is smeren echt heel belangrijk! Huidkanker is een van de meest voorkomende kanker in Nederland!
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Mijn oudste dochter wordt ook heel snel bruin en toch moet ze zich insmeren van mij. Niet tegen verbranden, maar wel omdat ik hoop dat het haar beschermd tegen huidkanker, want daarbij maakt huidskleur weinig uit.

    Ik zit zelf het liefst in de schaduw, maar als ik echt buiten ga zitten (in de schaduw dus ;)) dan smeer ik me alsnog in.
     
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mn dochter smeer ik wel in, maar mezelf vergeet ik altijd... resultaat (als ik in de zon heb gezeten dan) dat ik zo rood ben als een kreeft, en me dan afvragen hoe dat kan :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  9. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Te weinig.

    De kids denk ik wel bijna altijd om, maar mezelf niet. Vind het ook echt een onprettig gevoel op mijn gezicht.

    Zoals vandaag heb ik mijzelf niet ingesmeerd, aangezien ik van 8:15 tot 16:15 op kantoor zit :rolleyes:
     
  10. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.599
    1.794
    113
    Vrouw
    Ik schrik ervan hoeveel mensen denken dat je je in de schaduw niet hoeft in te smeren!

    Ik smeer me op dagen als deze om de 2 uur in, heb een erg lichte huid en we gaan zo naar het zwembad. Mn gezicht smeer ik iedere dag 2x in. Mn kinderen zijn half-Marokkaans en zijn binnen no-time bruin, maar smeer ik ook om de 2-4 uur in. Als ik het vergeet roepen ze zelf wel dat ze nog niet ingesmeerd zijn.
     
  11. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.273
    113
    Dochter vaak op een dag maar mijzelf vergeet ik vaak. Wel als ik ga fietsen of een lange tijd buiten ben. Maar in de tuin niet, zit altijd onder de parasol.
     
  12. MrsDiablo

    MrsDiablo Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Dit!
     
    mamabri vindt dit leuk.
  13. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik smeer elke dag mijn gezicht in, en als ik buiten zit tig keer per dag. Dit omdat ik lelijke pigmentvlekken heb. Mijn dochter minstens 2x per dag, als ze overblijft geef ik een roller mee.
     
  14. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ja, dat vond ik ook.
    Ook in de schaduw moet je smeren!
    Het gaat niet alleen om de zon maar om de uv stralen. En uv stralen heb je OOK in de schaduw en OOK onder je parasolletje/zonnedoek/bomen.
    Er zijn maar weinig parasollen die uv stralen echt tegen houden.
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.945
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vandaag is het ook weer volop zon. Heb momenteel alleen de jongste thuis. Vandaag geen heftige uitstapjes op het programma staan haha. Straks even boodschappen en naar de plaatselijke grote speeltuin dus voor we weg gaan wordt er toch weer gesmeerd, het is daar erg schaduwrijk maar toch. Zelf smeer ik weer even mijn armen, borst en gezicht in en mijn schouders. Ik heb zo’n hekel aan dat smeren brrr, we hebben gelukkig een parfumvrije zonnecrème want anders word ik helemaal onpasselijk. Gisteren op het strand blijf ik me iedere keer weer verbazen dat mensen met rode lijven gewoon weer vol in de zon gaan liggen, dat doet toch gewoon pijn en zo ontzettend slecht. Smeren oom het uur doen we nie maar wel zeker iedere 3 uur even bijsmeren en als ze in het water zijn geweest dan wel vaker. Benen vergeet ik wel vaker bij de kinderen in te smeren, bij de eerste grote smeerbeurt wel maar later schiet het er vaak bij in. Mijn benen komen weinig in de zon, heb veel spataders en dan is de zon funest want worden ze nog lelijker, de blote delen smeer ik wel in zoals mijn onderbenen maar voor de rest vooral veel in de schaduw met een goed boek.
     
  16. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    En verschil tussen factor 30 en 50 is nagenoeg nihiel.
    Was pas nog op de radio. Heeft dus weinig in om met 30 en later met 50 te smeren. Je kon gewoon OF 30 of 50 nemen. Had hetzelfde effect.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Met als verschil dat er in 30 minder schadelijke stoffen zitten volgens mij. Wij smeren dan ook alleen 30.
     
  18. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik vind normale zonnebrand ook heeeeel vies op mijn gezicht, heb nu een fluïde van biodermal, die is heel licht en fijn!
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.945
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook enkel factor 30, factor 50 is vaak zo stug om te smeren, deed ik alleen toen de kinderen nog heel klein waren. Ik gebruik factor 50 enkel als sunblock, mijn dochter had een aantal jaren terug een een vers litteken in haar gezicht en dan tipte ik die plek aan met factor 50, je hield dan echt zo’n witte waas maar verder gebruik ik het nooit.
     
  20. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Zelden. Soms doe ik wat op puur omdat het lekker ruikt.
    Ik vermijd de zon wel altijd. En dit jaar kan ik niet goed tegen de warmte dus vermijd ik de zon nog meer dan vorige jaren.
    Zoontje smeer ik wel goed in maar die kijkt ook niet zo naar schaduw enz. Maar of je hem 3 of 20 keer per dag insmeert, hij is echt zoals mijn vader en wordt al bruin zodra die 1 minuut buiten is. Staat hem wel mooi. Witte haren en hele bruine huid. Hij vraagt ook zelf om zonnecrème want dan kan hij lekker aan zichzelf ruiken. :roflmao: dus hem vergeet ik ook nooit.
     

Deel Deze Pagina