autostoeltje 9-36 kg of 15-36 kg

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rosao, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.830
    1.303
    113
    Hoi,

    Wij moeten weer aan een vervolgstoeltje omdat Thijmen bijna boven de gewichtsgrens van 18 kg (we hebben nu de Tobi) komt. Maar wat is nou handiger? Een stoeltje met eigen gordels of een stoeltje waarbij je de gordel van de auto gebruikt? En zijn die stoeltjes echt nog handig als je kindje wat ouder is (zeg 5/6 oid)

    Zit me nu trouwens ernstig af te vragen waarom we die van 9-36 kg niet gekocht hebben toen hij naar de Tobi moest :(

    Groetjes
     
  2. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ehm...volgens mij snap ik je niet goed, maar je hebt maar 3 verschillende stoeltjes

    - De maxi cosi van 0 tot 13 kilo (0-12 maanden)
    - Autostoeltje van 9 tot 18 kilo (9 mnd- 3,5 jaar)
    - Autostoeltje van 15 tot 36 kilo (3,5 - 12 jaar)

    Je moet dus het laatste stoeltje hebben en die zet je met de gordel van de auto vast.

    Kijk maar eens op: www.maxicosi.nl
     
  3. theangels

    theangels Bekend lid

    20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Wij hebben er 1 van 9 tot 36 gekocht (ja die bestaan!). Daarin zit hij nu nog met de autostoelriempjes maar als hij groter wordt kun je ook de autogordel gebruiken. Dus eigenlijk hoef je niet te kiezen tussen riepmjes of de autogordel.

    Ik raad je die van ons alleen niet aan. Ik vind de riempjes namelijk heel vervelend. Draaien constant en zitten altijd een beetje raar (hij zit wel goed vast hoor).
     
  4. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je hebt wel van die 1-2-3 stoelen.
    Maar wij hebben gekozen voor een gewone vervolgstoel. 15-36 kg.
    Hij was voor die 1-2-3 stoel toch ook al te groot voor de stand met de gordels. Als je hem dan ombouwt dan heb je volgens mij alleen nog hetzelfde idee over als een gewone vervolgstoel.
    Weet niet of hij bij allemaal zo is, maar wel degene die wij hadden gezien..
     
  5. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.830
    1.303
    113
    Ah, dat kon ik idd niet goed eruit halen op de plaatjes. Denk dat we dan maar voor een 15-36 kg gaan. Ben alleen zo bang dat Thijmen zich dan veel makkelijker eruit kan werken doordat de gordels in de auto natuurlijk losser zitten.
     
  6. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje blijft wel netjes zitten. In het begin ging hij nog wel eens scheef zitten of echt opzij hangen, maar met wat waarschuwingen blijft hij nu wel zitten..
    Mijn jochie kan de gordel ook gewoon losmaken. Dus ze moeten ook gewoon leren luisteren ;)
     
  7. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier duurde het een week of drie voordat hij goed luisterde naar me wat betreft het niet scheef gaan zitten of zijn armpje onder de gordel vandaan halen.
     

Deel Deze Pagina