Hoe veel/vaak sport jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 25 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak sport jij?

  1. Nooit / zelden

  2. Af en toe / niet wekelijks

  3. 1 x per week

  4. 2 x per week

  5. 3 x per week

  6. 4 x per week

  7. 5 x per week

  8. 6 x per week

  9. Dagelijks

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe veel er nou echt gesport word. Soms krijg ik het idee dat ik een van de weinige ben die niet zo heel dol op sporten is. En ik vind er ook best veel tijd in gaan zitten. Tijd, waarvan ik soms niet weet waar ik die vandaan moet halen.

    Dus, hoe vaak sporten jullie? En hoe lang ben je dan bezig? Wanneer doe je dat, in de ochtend, avond, alleen het weekend? En welke sporten doe je, of heb je allemaal al gedaan?
    Ik hoop dat het een leuke sportieve topic word zo. :D

    Heb er een poll bij gedaan! :cool:
     
  2. Manque

    Manque Niet meer actief

    N.a.v. Strak in je zwempak? :)
    Ik sport dus dagelijks. Niet zo intensief. Het is maar een beetje fietsen, wandelen, hardlopen. Maar wel 1 tot 2 uur per dag.
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.999
    25.441
    113
    Nooit. Ik heb een hekel aan sporten.
    Wandelen vind ik leuk, fietsen gaat wel, de rest ugh.. te vermoeiend :p
     
    A new day, DastyQueen en iMoeder vinden dit leuk.
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Ik sport nooit. Ja ik sleep al 6 maanden met een hele zware baby, ik heb mij toch goede buikspieren gekregen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet hoef te sporten om een goed/slank figuur te hebben, dat is maar goed ook, want ik ben er gewoon te lui voor. :roflmao:
     
    DastyQueen, Blijdorp en iMoeder vinden dit leuk.
  5. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nou, ik dacht er een paar dagen geleden aan om deze topic eens te openen. Maar toen we het daarnet over sporten hadden moest ik er inderdaad weer aan denken. :)
     
  6. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Telt wandelen? Dan dagelijks. Telt het niet? Telt fietsen dan? Dan 1x per week. Telt dat niet? Dan nooit haha.

    Zodra mn teen weer beter is, ga ik weer hardlopen.
     
    Biny vindt dit leuk.
  7. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.816
    394
    83
    Minder als ik zou willen maar door studie even tijdelijk wat minder.
    4x in de week altijd maar liefst ga ik elke dag wel of iig 5-6x per week. Ene keer intensief andere keer ontspannend.
    kan ik niet probeer ik iig een stuk te wandelen

    ik doe fitness, crossfit, powertrainig
     
  8. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Jeetje dat is dan best een flinke tijdsinvestering. Doe je dat altijd, of nu in combinatie met het anders eten?
     
  9. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Ik sport nooit. Met 6 kinderen ben ik constant in beweging. Goede smoes om dus niet te sporten.. ;)
     
    Blijdorp, Lies1611 en Biny vinden dit leuk.
  10. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Trouw 2x per week naar de sportschool. Geen vaste dag of tijd, maar ga wel altijd 2x in de week.
    Volg altijd groepslessen: XCO, Bodypump, B-Kick of BBB, net waar ik zin in heb of hoe het uitkomt qua dag/tijd.
    Het is dat vaker in de week vaak niet lukt qua tijd, anders zou ik best 3 of 4x in de week willen gaan.
     
  11. Anonise

    Anonise Bekend lid

    21 feb 2017
    588
    315
    63
    Tsja wat is sporten? Op het moment doe ik niks:roflmao: Maar tot 3 weken terug trainde ik 2 keer in de week, hondensport waarbij je zelf ook behoorlijk actief bent, dus vaak een uur trainen zonder hond en dan met hond nog 15/20 minuten (dat is het intensiefst). Daarnaast dan vaak wandelen in bossen/hei etc. ((Nu red ik nog max 30/45 minuten wandelen op makkelijk begaande paden).

    Hier is sport in teamverband wel de motivatie om iedere week trouw 2 keer te gaan.. Het is gewoon te gezellig en vind het 'lullig' om af te zeggen zonder goede reden..
     
  12. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik doe dat sinds ik in de ziektewet terecht ben gekomen. Ik moest meer bewegen om mijn evenwicht te trainen. Ik heb een ernstige beschadiging aan mijn evenwichtsorgaan, vandaar. Nu helpt het me ook om mijn dieet beter vol te houden. Als je meer beweegt mag je immers meer eten :) Een beetje rekenwerk leert me dat ik met dit beweegschema toch nog zo'n 1.800 kcal kan eten en toch een kilo per week afval.

    Maar de tijdsinvestering valt mee, het gaat bijna achteloos. Alleen voor het hardlopen kleed ik me even om en moet ik wat plannen en tijd bijhouden. Maar een uur fietsen heb ik zo gedaan. Ik kijk op mijn teller om ervoor te zorgen dat ik niet onder de 16 km/h uitkom, anders is het te langzaam, dat schiet niet op qua calorieën. Ik ga gewoon boodschappen doen op de fiets met een enorme omweg. En als ik mijn zoon van school ga halen vertrek ik een half uur te vroeg zodat ik er een wandeling voor kan plakken. Zo kom je er wel.

    Vaak ga ik er 's avonds nog even uit als mijn zoon op bed ligt. Muziek luisteren en een half uur tot een uur fietsen door het natuurgebied hier in de buurt, hoofd leegmaken.
     
    cowgirl80 en iMoeder vinden dit leuk.
  13. Bijna elke dag!





    Bijna op maandag,
    Bijna op dinsdag,
    Bijna op woensdag,
    Bijna op donderdag,
    Bijna op vrijdag,
    Bijna op zaterdag,
    En bijna op zondag..

    Dus eh.. eigenlijk nooit!
     
    aYh4L8, zonnetje2015, avr87 en 17 anderen vinden dit leuk.
  14. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ik probeer 3x per week hard te lopen. Twee keer zelf en een keer achter de kinderwagen, soms gaat de oudste mee met de fiets.

    Verder wandel ik elke dag 1.5u met de hond in een stevig tempo.
     
  15. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik sport ook nooit. Ik loop wel veel en fiets ook regelmatig (ik heb geen auto). En ik ben wel vaak actief bezig met de kinderen (skeeleren, voetballen, etc.).
     
  16. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.682
    3.222
    113
    Ik zit sinds kort op Pilates, 1x per week in de avond een uurtje. Maar dat is niet echt intensief ;)
    Verder loop en fiets ik als ik naar mijn werk ga in totaal ruim een uur.

    Ik heb verder echt een hekel aan sporten, wat jammer is want ik kan wel wat spieren gebruiken.
     
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Ik ga eerlijk zijn: nooit. Ik háát sporten en ik heb echt geen zin om er tijd voor vrij te maken. Ik kan echt jaloers worden als ik hoor dat mensen sporten zo heerlijk vinden en zoveel energie ervan krijgen. Ik niet, ik raak er vies bezweet, doodmoe en zwaar geirriteerd van:rolleyes:
    Veel geprobeerd maar het was het gewoon niet.

    Besef me overigens dondersgoed dat lichaamsbeweging goed al dan niet noodzakelijk is. Dus ik compenseer het maar door dagelijks veel te wandelen met de kinderwagen:thumup:
     
    Strandbal, Blijdorp en Marchella vinden dit leuk.
  18. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ongeveer 4 x per week.
    2 ochtenden krachttraining, 1 dag spinning, 1 keer kickboksen ( of zaktraining ) en maandagavond geef ik crossfit les waarin in zelf vaak mee doe.
    En verder fiets ik heel veel, en wandel ik elke avond 5-10 km met de hond.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  19. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Soms 3x per week en soms 1x per week, nu is het lastig met alle jaarafsluitingen etc.
    Ik ga vaak als mijn zoon voetbal training heeft of op de ochtenden dat ik vrij ben.
    Ik doe aan fitness maar ik ga nooit in de avond veel te druk.

    Ik merk nu ik de 40 nader dat je lichaam gewoon onderhoud nodig heeft.
     
  20. Manque

    Manque Niet meer actief

    Het begint nu tot me door te dringen dat wandelen en fietsen misschien niet onder 'sporten' valt :roflmao: gezien de overige antwoorden hier.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina